naam

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Figó

Re: naam

Bericht door Figó »

Bedankt :D ben er heel blij mee!
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
Paul

Bericht door Paul »

Ja, goeie keus Fiego. Gave naam!
Figó

Bericht door Figó »

Dank je wel! Ik weet alleen nog niet hoe ik het officieel wil schrijven. Ik vind Fiegó leuk, maar 'ie' is wel typisch. Ik twijfel of ik het 'Fiegó' laat of kies voor 'Figó'. De uitspraak komt toch op het zelfde neer. Het is geen variatie op Diegó namelijk. En zonder die E hebben mensen ook niet meer de neiging om Fiejeegoo te zeggen ipv figó. Iets om dus nog over na te denken :P
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
Paul

Bericht door Paul »

Ja lastig. Zowel Figo als Fiego zijn niet gebruikelijke namen. Viggo dan weer wel.
Vind Fiego wel de leukste eigenlijk.
Gabriël

Bericht door Gabriël »

Ah, goed dat je inderdaad zegt dat de uitspraak net zoals is als Figó, ik dacht namelijk dat het net als Diegó was, maar dan met een V.
Ik vind het wel een mooie naam. Succes met bedenken hoe je het officieel wil schrijven. :)
Daniel

Bericht door Daniel »

Jaa, ik dacht ook dat het fiejeegoo was, maar ondanks de verwarring vind ik Fiegó mooier staan dan Figó. Maar dat is natuurlijk helemaal jouw keuze.
Hij klinkt hoe dan ook echt goed!
It is never too late to be what you might have been. – George Eliot
Corinna

Bericht door Corinna »

Een van mijn doopnamen is Cornelis en op het moment dat het nodig was me als vrouw aan iemand voor te stellen, heb ik intuïtief gekozen voor Corinna en wat blijkt, het is afgeleid vanuit het Grieks: Korè ‘meisje’ – Cora was een benaming voor Persephone die, toen ze op een dag bloemen plukte, gegrepen werd door Pluto, de koning van de onderwereld. Haar moeder Demeter kreeg tenslotte van hem gedaan dat zij steeds een half jaar in de wereld mocht leven terwijl zij het andere deel van het jaar in de onderwereld moest doorbrengen. Met een beetje fantasie is er een vergelijk mogelijk met mijn leven waarbij de aantekening dat het door Pluto gegrepen worden niet letterlijk van toepassing is, het bloemen plukken dan weer wel :D
Well... nobody's perfect!
Claire

Bericht door Claire »

He mijn doopnaam is ook Cornelis :)
Daarom koos ik Claire.
Heeft natuurlijk niks met elkaar te maken behalve C als 1e letter.
Ik vind Claire gewoon mooi.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Eigenlijk wel uniek dat een groot deel van ons haar / zijn / zhaar naam zelf gekozen heeft, in plaats van dat onze ouders de naam hebben gegeven die werkelijk bij onze genderidentiteit past.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Mike

Bericht door Mike »

Ik dacht dat het de bedoeling was om mijn nieuwe naam op mijn oude te laten lijken, maar ik zie hier dat je eig gewoonecht een nieuwe naam kunt bedenken en weet ik het niet meer. Naja ik denk nu de hele tijd van past dat bij mij of toch iets anders. Ik heb gelukkig nog de tijd