Mislukt?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Engel

Re: Mislukt?

Bericht door Engel »

Raisa schreef: de spiegel en kan me wel voor mijn hoofd slaan: "Waarom ben je er niet eerder mee naar buiten gekomen? Het is je eigen domme schuld dat je nu in deze situatie zit! Ik raak dan zo bang dat mijn leven nooit meer normaal zal worden, .

Hoi Raisa,
Je bent niet helemaal eerlijk tegen jezelf, hoe kun je niet boos zijn dat je het niet eerder mee naar buiten bent gekomen. Dat is toch niet jouw schuld. Ik baal er ook dat ik zo van dat ik zo verschrikkelijk laat ben.

Het is mij ook een keer overkomen(voer toen nog als stuurman op een sleepboot) toen ik in de Rai in Rotterdam achter een scheepssimulator stond op aandringen van vrienden. Omdat ik sleepboten gewend stuurde ik dit passagierschip mooi op de pieren van Rotterdam. Stond wel een beetje voor ...

Engel
Afbeelding
http://ei.50plusser.nl" target="_blank
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Wees niet te hard voor jezelf Raisa,

Ik denk dat iedereen wel een paar voorbeelden heeft waar iets wat eigenlijk vlekkeloos zou moeten lukken volledig mislukt, ten overstaande van teveel publiek. Ik herken het gevoel in elk geval wel.
Irene
Raisa

Bericht door Raisa »

Daniéla schreef:Wanneer je al 7 jaar niet meer hebt gevlogen en 'essentiele' informatie heb je niet tot je beschikking lijkt me dat enigszins daarmee overeen te komen.
Voor mij was het besef dat het nu echt voorgoed voorbij is, dat wat ik heb geleerd helemaal vervaagd is wat me zo hard raakte. Ik heb er alleen maar een hobby aan over gehouden, maar verder was het weggegooide tijd en geld. Het gevolg: nu ben ik 27, net met de transitie begonnen en heb ik nog geen opleiding afgerond om mijn brood mee te verdienen.
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Je komt op mij over als een intelligent mens Raisa, met beide benen op de grond, je komt er wel, diploma's zijn zeker niet het enige dat telt in het bedrijfsleven.
Irene
Fay

Bericht door Fay »

Agree deels, als je nu aan 100 mensen zou vragen of ze doen waar ze voor geleerd hebben denk ik dat je een handvol mensen overhoudt,tijd voor een nieuwe richting misschien...alles is mogelijk ;)

Vicky
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Je hebt op je 27e al meer bereikt dan ik in 50 jaar, Raisa. Je mag best trots zijn op jezelf.

Maar weinigen mogen zelfstandig het luchtruim kiezen en ik weet zeker dat als je een 2e keer in die
simulator had mogen plaatsnemen het een stuk beter zou zijn gegaan.

Daarnaast ben je nog bezig met een opleiding tot Geologe. (zoiets en wat ik ook al iets bijzonders vind)
Voor de meesten is dit een hobby, ik neem voorlopig maar misschien voorbarig aan dat dit ook opgaat
voor jou.
Onder voorbehoud dus: Als je straks werk vindt als Geologe heb je uiteindelijk 2 hobby's waarvan er 1
je broodwinning is geworden.
Ieder ander zou er bij wijze van spreken een moord voor doen om van haar/zijn hobby haar/zijn werk te
kunnen maken.

Wat heb je trouwens besloten... Ga je eerst je opleiding afmaken voordat je doorgaat met je transitie of
toch maar tegelijkertijd?

Liefs Daniéla
Paul

Bericht door Paul »

@Raisa: je verhaal raakt me. Maar ik denk dat je niet te hard voor jezelf hoeft te zijn.
Je foto's die je post bijvorbeeld liegen er niet om: je bent echt enorm passabel!
Dat het vliegen niet zomaar lukt, kan ik me voorstellen. Je hebt enorm veel aan je hoofd, zo aan het begin van de transitie. Vind je het gek dat er niks lukt. Ik heb precies het zelfde probleem. Soms functioneer ik amper omdat ik teveel aan mijn hood heb.

Ik durf te wedden dat hetover een tijdje beter met je gaat als je het weer probeert.

Maar ik snap wel wat je bedoelt. Dat je het gevoel hebt altijd een half-om-halfje te blijven. Ik ben dan zelf nog niet aan de transitie begonnen helaas, maar ik ben allesbehalve passabel, en ben bang dat dat ook nog heel lang gaat duren. Of misschien wel nooit. Soms frustreerd me dat enorm, soms denk ik ook van, zal ik er wel aan gaan beginnen, want ik zie er nooit of te nimmer 100% man uit, al voel ik me dan wel zo.

Wat Tom al zei; ik zou ook een moord doen voor een echt werkende penis.
Ik heb laatst van iemand een theorie gehoord dat de techniek van meta- of phalloplastiek op zich wel beter kan, maar dat de chrirurgen doorgaans (cis)man zijn en niet van plan zijn om 'een goede concurrent te maken'. Ik weet niet of het waar is, maar op dat moment demotiveerde me dat wel enorm.
Dinges12

Bericht door Dinges12 »

@Raisa,
Heel herkenbaar, maar je bent veel te streng voor jezelf en dat is nergens voor nodig. Als een ander met een vergelijkbaar verhaal naar jou toe komt, straf je die persoon toch ook niet zo af? Waarom dan wel bij jezelf? Je bent net zoveel waard als iedereen. Zoals je al zei, je hebt heel lang niets meer gedaan met dat vliegen dus het is logisch dat het dan even weer niet gaat. Even weer oefenen en je zal het vast wel weer kunnen en nee het was geen verspilde tijd! Alles was nodig om jou te maken tot wie jij nu bent. Een prachtige dame die op zoek is naar zichzelf, niks mis mee ;).

@Tom,
Ook herkenbaar, ik ben alle opties voor mijzelf ook nog op een rijtje aan t zetten. Mijn handicap is dat ik ergens toch een kinderwens heb, ik ben nog redelijk jong en tjah ik wil nog nageslacht :P.

Wie weet zijn die operaties voor beneden over 10 jaar weer veel beter, en de artsen die de techniek niet verder willen ontwikkelen zijn gewoon bang dat ze straks een betere penis kunnen maken dan dat zij zelf hebben :P. Ik denk dat naar mate er meer acceptatie komt voor Transgenders, ze deze techniek wel moeten gaan verbeteren. Vraag en aanbod, plus met een FtM bottom surgery krijgen ze meer geld binnen, omdat het een duurdere operatie is. (Ik zag ergens een bedrag van 20.000 voorbijkomen voor FTM's) Je zou dan toch gek zijn om die techniek niet te verbeteren? Want laten we wel weten de wereld draait maar om 1 ding GELD!