Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die voorlichting geven of zouden willen geven over transeksualiteit? Bijv op scholen of iets dergelijks.
En vinden jullie dat hierover meer voorlichting zou moeten komen?
voorlichting geven
-
Mike
-
Mike
Re: voorlichting geven
Zelf geef ik geen voorlichting. Daarvoor zit ik ook nog te ver in de kast, maar ik zou het later wel willen geven.
Ik denk ook dat het goed is om voorlichting te geven, omdat je het dan dichterbij mensen brengt. Zelf merk ik bij de reacties dat mensen het alleen van heel ver weg kennen en dat het nu ineens heel dichtbij komt.
Ik denk ook dat het goed is om voorlichting te geven, omdat je het dan dichterbij mensen brengt. Zelf merk ik bij de reacties dat mensen het alleen van heel ver weg kennen en dat het nu ineens heel dichtbij komt.
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Ik heb het nooit gedaan, maar als ik er voor gevraagd zou worden zou ik het zeker overwegen
Irene
-
Claire
Ik stel me wel eens voor dat als ik omga (mocht dat gaan gebeuren beetje veel vooruitlopen doe ik nu) dat ik dat op mijn werk zal doen.
Stelletje neanderthalers daar
Stelletje neanderthalers daar
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.
-
Jake
Ik zou het wel willen doen, maar dan niet bij m'n eigen uni. Ik denk dat je dan nog maanden gezien wordt als "de transgender".
-
Tyler
Ik ben voorlichter bij COC Leiden. Scholen zijn u verplicht om voorlichting te geven over discriminatie, diversiteit en LHBT. Ik doe dit nog maar net. Heb tot nu toe 5 voorlichtingen gedaan waarvan 1 op verzoek alleen over transgenders bij een 4 vmbo klas. Heel gaaf. Het moet je wel liggen. Ik heb al redelijk wat ervaring met voor groepen staan dus voor mij voelt het heel natuurlijk. Er zou wel meer voorlichting op de universiteit en bij studentenverenigingen moeten komen maar het begin is er. Ooit, op een dag, is het niet meer nodig.
-
Arike
Nooit gedaan
Ik heb er eigenlijk ook geen goed beeld bij wat je vertelt in zo'n voorlichting...
Wil je een tipje van de sluier oplichten, Tyler?
Ik heb er eigenlijk ook geen goed beeld bij wat je vertelt in zo'n voorlichting...
Wil je een tipje van de sluier oplichten, Tyler?
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
-
Jannet V
Ik zou het zo doen als ik gevraagd werd. Maakt niet uit voor wie, of waar.
Jannet
Jannet
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
-
Arike
Ik heb zelf nooit voorlichting gehad op school... had trouwens ook geen kwaad gekund, er was op een gegeven moment een hoop onbegrip over een koppel dat bestond uit een MtF en een FtM
(overigens heb ik het beeld dat er veel transgenders zijn die graag voorlichting geven en dat het eigenlijk geen probleem zou moeten zijn omdat overal te doen,
...but, plz, correct me if I am wrong ... )
(overigens heb ik het beeld dat er veel transgenders zijn die graag voorlichting geven en dat het eigenlijk geen probleem zou moeten zijn omdat overal te doen,
...but, plz, correct me if I am wrong ... )
"You try to forget but it's impossible
-
Rense
Ik heb een paar keer voorlichting gedaan op middelbare scholen, HBO en Universiteit. Was erg leuk.
In de praktijk bestaat het meestal uit je eigen verhaal vertellen en daarbij ook wat informatie noemen die niet uit je eigen verhaal naar voren komt: zo identificeer ik mij 100% als man maar vertel ik er ook altijd bij dat niet iedereen zich thuis voelt in dat hokje 'man' of 'vrouw'. Voorlichting geven is leuk zolang je een beetje sterk in je schoenen staat en mensen die te persoonlijke vragen stellen rustig verteld dat ze dat niet aan gaat.
COC Nijmegen heeft ook zijn eigen voorlichtingsteam die op scholen HLBT voorlichting geven, maar omdat ik nu full time werk op dezelfde uren waarop scholen open zijn is het voor mij niet praktisch om me daarbij aan te sluiten.
In de praktijk bestaat het meestal uit je eigen verhaal vertellen en daarbij ook wat informatie noemen die niet uit je eigen verhaal naar voren komt: zo identificeer ik mij 100% als man maar vertel ik er ook altijd bij dat niet iedereen zich thuis voelt in dat hokje 'man' of 'vrouw'. Voorlichting geven is leuk zolang je een beetje sterk in je schoenen staat en mensen die te persoonlijke vragen stellen rustig verteld dat ze dat niet aan gaat.
COC Nijmegen heeft ook zijn eigen voorlichtingsteam die op scholen HLBT voorlichting geven, maar omdat ik nu full time werk op dezelfde uren waarop scholen open zijn is het voor mij niet praktisch om me daarbij aan te sluiten.