Ik heb een gekke vraag aan de FTM die binders gebruiken en dus geen top surgery hebben gehad.
Het nog hebben van borsten en het dragen van binders....zorgt dat bij jullie na verloop van tijd voor permanente lijnen onder en tussen de borsten?
Permanent lijnen door het samendrukken en pletten, dus geen rimpels?
Ik vraag dit ivm het dragen van elastische dames correctie hempjes, die zitten heerlijk, maar knellen de boel boven wel af of naar elkaar toe, ongeacht of er nou borstvorm of een ingebouwde bh in zit.
En verleden jaar of het jaar daarvoor hing de stad vol met posters voor een foto tentoonstelling met daarop een piepjonge FTM met ontbloot bovenlijf, amper borstgroei maar wel het soort lijnen onder en tussen de borsten die ik bedoel.
Alvast dank voor jullie antwoorden!
Gekke vraag aan FTM
-
Dora
-
Nathan90
Re: Gekke vraag aan FTM
De enige gevolgen die ik heb van het binden (wat ik nu zo ongeveer al 2 jaar doe) is dat het borstweefsel dusdanig beschadigd is dat het allemaal heel los en hangerig is geworden.
Maar lijnen? Nee, heb ik ook nooit iets over gelezen eigenlijk. Weet je zeker dat de foto die je zag voor de operatie was? Lijnen onder de borst kunnen immers dan littekens zijn.
Maar lijnen? Nee, heb ik ook nooit iets over gelezen eigenlijk. Weet je zeker dat de foto die je zag voor de operatie was? Lijnen onder de borst kunnen immers dan littekens zijn.
-
Dora
Nathan90 schreef:De enige gevolgen die ik heb van het binden (wat ik nu zo ongeveer al 2 jaar doe) is dat het borstweefsel dusdanig beschadigd is dat het allemaal heel los en hangerig is geworden.
Dat losse en hangerige, is dat alleen van binding of evt ook van testo gebruik?
Ja, die foto was pre op want hij had nog kleine borsten en het waren duidelijk geen littekens maar lijnen vanonder de buitenste zijkanten van de borsten naar de binnenkant tussen de borsten naar boven toe lopend.
Die MTF van die foto was nog onder de 15 trouwens en (toen nog) niet aan de testo, anders was dat wel zichtbaar geweest, mn aan het gezicht.
-
Nathan90
Ik zit helaas nog niet aan de testo, dus die weefselbeschadiging komt puur door het binden. Dat doe ik nu dus zo ongeveer 2 jaar, maar die verandering gebeurt al redelijk snel. Wat ik van testo verandering meen te weten, is dat de borsten eerder wat kleiner worden, omdat het vet immers op andere plaatsen wordt opgeslagen, dus niet langer in de borsten. Maar echt weefselverandering zal waarschijnlijk puur van het binden komen.
Maar wat je precies op die foto hebt gezien, daar kan ik je helaas niet mee helpen.
Maar wat je precies op die foto hebt gezien, daar kan ik je helaas niet mee helpen.
-
Dora
Na wat gebrowsed te hebben....vind ik foto's van borsten met het soort lijnen wat ik bedoel, hoewel onder de borsten en niet (zichtbaar door lichtval?) tussen de borsten.
Met dank aan Leonie!
Paar postjes naar beneden scrollen voor foto's.
http://www.t-nederland.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=472" target="_blank
Met dank aan Leonie!
Paar postjes naar beneden scrollen voor foto's.
http://www.t-nederland.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=472" target="_blank
-
Gabriël
De foto's uit dat topic die je post zijn van MTF, dus die lijnen komen door hele andere dingen.
Ik bind nu iets minder dan 1 en driekwart jaar ongeveer, maar wel elke dag en dan gewoon van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Bij mij zijn er geen lijnen. Ik heb ook niet het idee dat er verder iets aan ze veranderd is, het is niet echt los en/of hangerig bij mij geworden. (maar mijne waren nooit echt groot, ik weet niet of de maat bij dit soort dingen ook meespeelt.)
Ik bind nu iets minder dan 1 en driekwart jaar ongeveer, maar wel elke dag en dan gewoon van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Bij mij zijn er geen lijnen. Ik heb ook niet het idee dat er verder iets aan ze veranderd is, het is niet echt los en/of hangerig bij mij geworden. (maar mijne waren nooit echt groot, ik weet niet of de maat bij dit soort dingen ook meespeelt.)
-
Holden
Ben 2 jaar en een paar maandjes bezig met binden maar ik heb ook niet zulke lijnen gekregen en de borsten zijn ook niet los en/of hangerig geworden. Ze zijn (door wat zwaarder te worden) jammer genoeg zelfs gegroeid. Misschien dat het ergens anders van komt?
-
Dora
Dan zal het misschien komen doordat ik op mijn buik en/of zij slaap?Holden schreef: Misschien dat het ergens anders van komt?
Ik had namelijk ergens gelezen dat de verkeerde maat bh etc zulke lijnen kan veroorzaken...dus kwam ik via een omweggetje uit op binders, dat die misschien ook zulke lijnen veroorzaken door het pletten, samendrukken en afbinden.
Ik zal Leonie es vragen in haar borstendraadje.
Dank voor alle antwoorden!
-
Dora
Ik heb die foto gevonden, maar hoe plaats ik die?Dora schreef:
En verleden jaar of het jaar daarvoor hing de stad vol met posters voor een foto tentoonstelling met daarop een piepjonge FTM met ontbloot bovenlijf, amper borstgroei maar wel het soort lijnen onder en tussen de borsten die ik bedoel.!
De link dan maar....
https://www.google.nl/search?hl=nl&q=vr ... B400%3B600" target="_blank
-
Nathan90
De link brengt mij naar een google afbeeldingen ding, met alle foto's, niet alleen degene die je bedoelt. Nogmaals op de foto klikken en dan die link kopieren. Dat zou moeten werken.