Nieuwe chat! Zie dit topic.

Net besloten...

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: Net besloten...

Bericht door J1nny »

Zal leuk worden als ie dat bij mij ook wil......
Kheb geen ouders meer.....
Gebruikersavatar
mick1984
Berichten: 416
Lid geworden op: 03 aug 2012, 19:41
Gender: Trans FtM

Re: Net besloten...

Bericht door mick1984 »

dan kan je vast zeggen dat je geen ouders meer heb..
bij mij willen ze me ouders ook spreken omdat ik eiegenlijk wel een hele goede band heb met me ouders.. en ze doen nog op andere gebieden heel veel voor me.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Net besloten...

Bericht door Anon20180501 »

Als je ouders hebt die niet meer willen/kunnen omdat de geestelijkelijke belasting voor hen te zwaar is vragen ze meestal of je niet een broer of zus hebt die een keer mee zou willen komen. Mijn vader is al in 1988 gestorven en mijn moeder in 2011. Ze leefde nog toen ik in 2002 me aanmeldde bij het VUmc maar had zelf al letterlijk en figuurlijk teveel aan haar hoofd. Mijn broers (2) en zussen (4) hadden al afstand van mij genomen dus bleven over... mijn kinderen.
Mijn zoon was toen 9 (dus te jong) maar mijn dochter was toen 15. Ik heb niet net maar toen besloten dat ik ze wel een keer mee zou nemen als ze dat wilde (dat deed ze) maar haar zou beschermen als ik vond dat ze te veel op haar bordje kreeg. Zo stond ik niet toe dat de psycholoog haar apart zou nemen en 'ondervragen over mij' maar die EIKEL wrong zich tussen mijn dochter en mij en dirigeerde haar het 'verhoorkamertje' in. Ik keek mijn dochter aan en vroeg haar of ze dit wel wilde. Jong als ze was bedacht ik me achteraf dat haar "JA' voortkwam uit een gevoel van angst maar bedacht me dat - trut dat ik ben - op het moment suprême niet. Achteraf kwam ze met een zeer bedrukt gezicht naar buiten. Ik heb haar de afgelopen jaren af en toe gevragen wat er tijdens dat gesprek allemaal besproken is maar in haar antwoord bleef ze er altijd vaag over alsof ze zich er ongemakkelijk bij voelde. Ik staakte dan mijn poging. Die eikel van een psycholoog ga ik het ook hierom tzt een keer erg lastig maken.

Vorig jaar vroeg Tanja van Hengel of mijn kinderen een keer wilde meekomen. Mijn zoon (inmiddels 19) houdt van mij en steunt me maar was met van alles bezig behalve zich druk maken om mijn gesprekken met de psychologen. Aan de andere kant heeft mijn dochter (inmiddels 26) naast van veel me blijven houden zich altijd zeer bekommert om hoe het me verging tijdens mijn transitie en mij daarin met woord en daad bijgestaan, en die wilde héél graag meegaan. Na even met zijn drieën wat geklessebest te hebben zei ik dat ik een sigaretje ging roken zodat Tanja even alleen met mijn dochter kon praten. Toen ik even later terugkwam hadden ze samen de grootste lol.

Het moraal van dit verhaal; zie zelf maar wat je ervan maakt... ;)

Liefs Daniéla
Gebruikersavatar
mick1984
Berichten: 416
Lid geworden op: 03 aug 2012, 19:41
Gender: Trans FtM

Re: Net besloten...

Bericht door mick1984 »

mick1984 schreef:als me ouders morgen op bezoek komen dan ga het er weer over hebben dat ik bezig ben bij vu.. en vragen of ze een x mee willen naar eht vu.. (psycholoog die ik heb wil wel wat uitleggen enzo aan me ouders) Daarom wilt ie me ouders spreken..

gesprek emt me ouders ging best goed.. me ouders waren eht niet evrgeten dat ik bezig ben bij het vu. Me ma is er niet heel blij mee.. ze is bang dat ik in de toekomst spijt krijg en dat ik niet gelukkig word.
me pa vroeg allerlei vragen enzo..
ik heb er in iedergeval weer over gepraat met ze..
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: Net besloten...

Bericht door J1nny »

mooi zo.
goed bezig.
Holden
Berichten: 321
Lid geworden op: 13 jul 2012, 01:15
Gender: Man

Re: Net besloten...

Bericht door Holden »

Ik heb zo juist besloten dat ik muur klimmen heel erg leuk vind. Vandaag m'n eerste les gehad en ik kan niet wachten tot de volgende om dan uiteindelijk gewoon zelfstandig die muur te bemeesteren.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Net besloten...

Bericht door Fay »

Das gaaf! vind ik ook leuk! doe het nooit, de reden moge duidelijk zijn

Vicky
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: Net besloten...

Bericht door J1nny »

Broek aantrekken ipv een rok maakt als een heel verschil hoor........ :D
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Net besloten...

Bericht door Arike »

Daniéla schreef:Als je ouders hebt die niet meer willen/kunnen omdat de geestelijkelijke belasting voor hen te zwaar is vragen ze meestal of je niet een broer of zus hebt die een keer mee zou willen komen. Mijn vader is al in 1988 gestorven en mijn moeder in 2011. Ze leefde nog toen ik in 2002 me aanmeldde bij het VUmc maar had zelf al letterlijk en figuurlijk teveel aan haar hoofd. Mijn broers (2) en zussen (4) hadden al afstand van mij genomen dus bleven over... mijn kinderen.
Mijn zoon was toen 9 (dus te jong) maar mijn dochter was toen 15. Ik heb niet net maar toen besloten dat ik ze wel een keer mee zou nemen als ze dat wilde (dat deed ze) maar haar zou beschermen als ik vond dat ze te veel op haar bordje kreeg. Zo stond ik niet toe dat de psycholoog haar apart zou nemen en 'ondervragen over mij' maar die EIKEL wrong zich tussen mijn dochter en mij en dirigeerde haar het 'verhoorkamertje' in. Ik keek mijn dochter aan en vroeg haar of ze dit wel wilde. Jong als ze was bedacht ik me achteraf dat haar "JA' voortkwam uit een gevoel van angst maar bedacht me dat - trut dat ik ben - op het moment suprême niet. Achteraf kwam ze met een zeer bedrukt gezicht naar buiten. Ik heb haar de afgelopen jaren af en toe gevragen wat er tijdens dat gesprek allemaal besproken is maar in haar antwoord bleef ze er altijd vaag over alsof ze zich er ongemakkelijk bij voelde. Ik staakte dan mijn poging. Die eikel van een psycholoog ga ik het ook hierom tzt een keer erg lastig maken.

Vorig jaar vroeg Tanja van Hengel of mijn kinderen een keer wilde meekomen. Mijn zoon (inmiddels 19) houdt van mij en steunt me maar was met van alles bezig behalve zich druk maken om mijn gesprekken met de psychologen. Aan de andere kant heeft mijn dochter (inmiddels 26) naast van veel me blijven houden zich altijd zeer bekommert om hoe het me verging tijdens mijn transitie en mij daarin met woord en daad bijgestaan, en die wilde héél graag meegaan. Na even met zijn drieën wat geklessebest te hebben zei ik dat ik een sigaretje ging roken zodat Tanja even alleen met mijn dochter kon praten. Toen ik even later terugkwam hadden ze samen de grootste lol.

Het moraal van dit verhaal; zie zelf maar wat je ervan maakt... ;)

Liefs Daniéla
Ik heb uiteindelijk niemand meegenomen naar de VU en dat was geen probleem
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Net besloten...

Bericht door Anon20180501 »

Dat zal wel komen omdat jij wel en ik niet toerekeningsvatbaar geacht werd. ;)

Volgens mij is het ook niet echt een spelbreker wanneer je nooit iemand meeneemt.

Aan de andere kant vond ik het wel fijn dat er nog iemand in mijn leven was die belangstelling had voor mij en mijn probleem.
De eerste keer werd niet alleen mijn dochter maar ook ik overdonderd door het gedrag van die gek. Dat ik verrast werd door
zijn gedrag reken ik mezelf aan want zijn ongeïnteresseerde arrogante lichaamshouding en vocabulaire was zijn handelsmerk.
Mijn dochter praat niet graag over de fysieke verkrachting waarvan ze slachtoffer werd op haar 14e maar ook niet graag over
de geestelijke verkrachting door die gek tijdens dat beruchte geprek. Beide zijn in mijn ogen strafbare feiten.
Ik begrijp uit de verhalen van de laatste tijd dat er sindsdien veel veranderd is. Mij is al menigmaal overkomen dat mijn verhalen
onvoorstelbaar en ongeloofwaardig overkomen, er werd zelfs een keer een weerwoord van het VUmc voorgesteld door 1 van de
leden op ons forum. Ook al heb ik niet meer met ze te maken toch ben ik blij voor iedereen dat het er nu anders aan toe gaat.
De verandering zal er gekomen zijn na een evaluatie door het gehele team van de eerste jaren waarin de sterk verstrengde
protocollen hun beleid bepaalde.

Wat ik wil zeggen is dat mijn verhalen niet meer relevant zijn.

Liefs Daniéla