Oke wat fijn zeg die phalloplastys dat die zo goed gaan in Gent. Maar hoe zit het dan met VU, mag je naar Gent als je dat liever wilt met de bottom surgery? Oh en rokers heb je het over.... Mijn ouders roken elke dag... Is dat iets waar ik voor moet oppassen? Want ben tenslotte wel 24/7 een meeroker. I hate smoke.Paul schreef:Ik herken helemaal wat je zegt Sebastian! Voor het hele proces heb ik best goede hoop, maar alleen dat deel is nog zo'n ding, waarbij ik denk geef mijn portie maar aan fikkie. Teveel risico's inderdaad.
Ik heb het toevallig nog over gehad vandaag bij de Psycho Informa Groep, en wat Alwin me vertelde was redelijk positief. Schijnbaar kunnen ze in Gent hele goede phalloplasty uitvoeren met een goed resultaat. Van de 700 operaties op dat gebied, zijn er maar 3 'mislukt' en dat gebeurde eigenlijk omdat de patienten in kwestie fanatiek rokers waren, dus omgelegde aderen naar nieuwe penis kregen niet genoeg bloed om te helen.
Maar hoe positief het verhaal ook was; in mijn opninie wordt het nooit helemaal 'echt'.
Aan de andere kant: de penis maakt de man niet...
700 operaties zijn wel veel, zeg.
En nee echt zal het nooit helemaal worden, misschien moeten wij MtF's en FtM's kijken of transplanting werkt, een MtF en ik willen vragen aan het VU of ze dat willen met ons, best gek idee, maar wie weet ??
Ben eigenlijk wel benieuwd naar verhalen van (trans)jongens die een phallo hebben , ben nieuwsgierig naar hun verhaal. Jammer dat die jongens nergens te vinden zijn op het web.
Anyways, de penis maakt de man niet idd