Ik heb een vraag voor de FtM's onder ons. Ik vind het zelf een van de pijnlijkste en ongemakkelijkste onderwerpen om over te praten. Omdat dit 1 van de dingen is die mij eraan herinneren dat ik een vrouwlijk lichaam heb.. Ik hoop dat ik niemand ongemakkelijk laat voelen.
Ik ben pre-T en sinds 2 maanden gestopt met de pil (ja die beschermt tegen zwangerschapen, die pil) ivm bijwerkingen. Nu wil ik weer beginnen met een nieuw merk pil omdat ik in de zomer op vakantie ga met vrienden. Dus is het handig als ik de deprimerende, onmannelijke, maandelijkste rotzooi kan uitstellen. Ik wil daar gewoon alles kunnen doen zoals zwemmen en sporten, zonder daar OOK nog eens last van te hebben. Alleen, ik wil de pil helemaal niet meer slikken.
Nu wilde ik eigenlijk weten, bestaat er niet iets waardoor ik mijn "probleempje" kan uitstellen zonder dat ik de pil/prikpil etc gebruik? Ik lijk door de pil veel vrouwlijker te worden enzo. Eigenlijk zonder oestrogeen ofzoiets erin. (Ik dacht dat, dat in de pil zat toch?)
Ook vroeg ik me nog iets af. Dit is misschien een vraag die te intiem is. Maar als je hormonen gebruikt dan blijft na bepaalde tijd je "probleempje" uit. Maar.. Ben je dan ook meteen onvruchtbaar? Dat lijkt mij van niet.. Hoe worden FtM's dan beschermt tegen zwangerschappen? Het lijkt mij niet dat je nog zwanger wilt raken als je aan de hormonen zit en misschien al passed as one of the guys..
Als je niets openbaar neer wilt zetten mag het ook via een PB!