en nu een waargebeurd verhaal dat meteen bewijst dat de bijbelteksten NIET het woord van God zijn! Ik ben op 9 jarige tijd in Lourdes geweest omdat ik toen alweer een ernstige middenoorontsteking had en de dag voordat we vertrokken de KNO arts nog zei dat ik geopereerd moest worden als we terugkwamen. Dat stond toen al vast.. We gingen naar Lourdes. De hele week was het erg slecht weer en het regende de hele week onafgebroken hard. Op de derde dag kreeg ik een droom dat ik de dag erna naar de grot MOEST komen. Voor de eerste keer kwam ik in contact met Maria. Ik ben de dag erna geweest en de oorpijn was gelijk weg. Ik kwam terug bij de KNO arts en die heeft zeker 6 keer opnieuw gekeken in mijn oren en kon het eigenlijk niet geloven dat er niks meer te zien was. Hij verklaarde zelf dat dit medisch gezien niet kon.
Jaren later verscheen Maria midden in de nacht aan mijn bed en hebben heel wat afgepraat. Een ervaring die met geen pen te beschrijven valt. Het was zeker geen droom. De vreselijke nachtmerries die ik vaak had kwamen ter sprake en ook die ben ik kwijtgeraakt. Als ik nu wel eens wil praten krijg ik nog steeds antwoord. Zo heeft ze mij op het hart gedrukt dat ik vooral mijn hart moet volgen en ervoor gaan, maar wel veel geduld moet hebben. Oftewel: Maria en Jezus zijn helemaal niet tegen transities! Hun zijn van het standpunt: oordeel en veroordeel niemand. Iedereen is gelijk en er bestaan geen kerkelijke wetten.We hebben allemaal de vrije wil gekregen en dat is het grootste levensgeschenk. Laat je door niemand deze vrije wil inperken of afnemen.
De interpretatie van een teken... een bovennatuurlijke ervaring... ik vind het fascinerend. Ik put er moed uit als mensen hiermee een positieve richting aan hun leven weten te geven. Ik heb zelf helaas al te vaak de indruk dat ik in een betekenisloos universum leef, verstoken van zingeving... vandaar.
Ik had nou juist de indruk dat jij (Hedwich) een zinvol bestaan hebt en anderen moed geeft. Desgewenst licht ik dat persoonlijk toe als we elkaar weer ontmoeten.
Met bovennatuurlijke ervaringen heb ik niet zoveel. Solly, Jacqueline.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
ik wil geen moslim zijn , en voel me daar ook goed bij
mijn moeder is geen moslim en me bio vader wel maar die zie ik nu niet meer
ik zie nu niemand als me echte vader eigeiljk hahaa,
wel raar omdat mijn broertje van 2 weken jonger wel word geacpeteerd onlangs dat hij homo is maar dat heeft weer te maken omdat hij weer mannelijk is
en hij is niet passief best wel belachelijk dat ze daar op letten ,
it's my prerogative,
People can take everything away from you
But they can never take away your truth
But the question is..
Can you handle mine?
Ik heb het niet zo hoog zitten met het geloof. Vooral niet als christelijke variaties het oude testament gaan citeren. Dat deel van de bijbel wordt nogal selectief toegepast. Zoals die passage uit Deuteronium. Als die regel over travestie nog wél van toepassing is, waarom zijn alle regeltjes uit Leviticus dat dan niet? Leviticus schrijft onder andere een verbod op varkensvlees voor. Ook een verbod op het naar de kapper gaan. Een verbod op het dragen van twee verschillende vezels (op straffe van dood, als ik het me goed herinner). Ik zie toch vaak genoeg christenen met kort geknipt haar een karbonade eten. Als je de wetten uit het oude testament wil toepassen, dan moet je jezelf bekeren tot ultra-orthodoxe jood. Die houden zich nog het beste vast aan die regels.
Als je het nieuwe testament aanhoud als levensrichtlijn. Dan moet je stoppen met het selectief wél toepassen van oudtestamentische regeltjes omdat het je beter uitkomt of beter past in je bekrompen wereldbeeld. Zoals in de Amerikaanse Tea-Party, voor een club die zo min mogelijk overheidsbemoeienis wil, willen ze wel een heleboel verbieden op het vlak van lichamelijke, geestelijke en seksuele vrijheid.
Het hele punt met het christelijk geloof is dat veel belijders daarvan de fout in gaan. Met name de oudere kerkleden, leden van strengere groeperingen, en aanhanger van het evangelistisch denken hebben nogal de neiging de woorden uit de Bijbel letterlijk te nemen. Vooral als hen dat zo uitkomt.
Het grootste gedeelte van het oude testament is niet meer dan de geschiedschrijving (met de nodige dichterlijke vrijheden) van een oud, zelfs geruime tijd nomadisch volk. Met regels van meer dan 3000 jaar oud.
Daarnaast is de bijbel door mensen geschreven. God heeft niet de juiste teksten per fax of e-mail vanaf boven doorgestuurd. Dat wil zeggen dat de schrijvers er hun eigen draai aan hebben gegeven. Niets mis mee, en het maakt het boek op zich ook niet minder waardevol. Het is alleen wel zo dat iedere zin uit het boek het onderwerp kan zijn van interpretatie en doordenken, dat bijna niets letterlijk genomen kan worden, en dat het ook nog eens vol staat met beeldspraak en symboliek, welke erg gebruikelijk was bij het joodse volk in het verleden, en die wij nu nog maar ten dele kunnen begrijpen, en zeker niet letterlijk naar de tekst kunnen nemen.
Deze mening wordt overigens voor het overgrote gedeelte bevestigd door het kerkgenootschap waarvan ik nog steeds lid ben.
Claudia
If only I could find a way, I'd feel like I'm the one you believe I am
But it gets harder every day for me, to hide behind this dream you see: Someone I'll never be
en zo is het....Ik heb zelf de vorige week eens de bijbel opengeslagen, maar veel dingen is voor een mens als ik gewoon niet te begrijpen wat daar staat. Bovendien had men 2000 jaar terug niet eens de kennis die we vandaag de dag wel hebben. Veel wetten zijn dan ook niet meer van toepassing