Zwemmen als Transman

Make-up, kleding, en zo voort
Kris

Zwemmen als Transman

Bericht door Kris »

Hey allemaal,

Ik zag dit topic nog niet staan, dus ik dacht, ik maak er een. Als hij al bestaat, excuses, dan heb ik eroverheen gekeken.
Heb een vraagje voor alle mannen onder ons, die pre-T zijn. Ik neem aan dat de meeste van jullie, net als ik, een binder gebruiken voor het dagelijkse leven. Maar hoe doen jullie dat als jullie gaan zwemmen? Met de zomer op komst maak ik me best zorgen :shock: Ik wil het zwemmen in mijn vakantie's namelijk niet opgeven, maar in bikini gaan is nu, naar mijn comming out, geen oplossing meer.
Zwemmen jullie met een binder aan, en daaroverheen een tank-top of t-shirt? Of gebruiken jullie een wetsuit (dit is natuurlijk geen optie voor binnen zwemmen)?
Ik heb cup D, en ik vroeg me af of jullie misschien tips hebben, en of jullie ervaring hebben met de Transvormer Zwemtop van http://www.danae.info/" target="_blank .

Groetjes,
Chris
mick1984

Re: Zwemmen als Transman

Bericht door mick1984 »

ik heb tot nu toe al paar zomers met t shirt en zwemshort gezwommen... deed altijd wel er onder een badpak aan.. maar mischien koopik een iets anders..
Anne1957

Bericht door Anne1957 »

Hoi, ik ben dan wel MTF maar ik heb super goede ervaringen met Danea. Gisteren nog gezwommen, niemand merkte iets. Neem anders een contact met haar op.
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

Voor zwemmen draag ik een binder met daaroverheen een rashguard. Dit zijn shirts die bv surfers ook dragen tegen verbranden enzo. Zit er minder 'raar' uit dan zwemmen met een gewoon shirt.

En de bonus is dat ik mij heel mannelijk voel in mijn rashguard haha, ik heb een shirt van een mma vechtsport merk. ;)
Kris

Bericht door Kris »

Zwem jij daar ook binnen mee? Ik zoek ook een optie voor als ik binnen wil zwemmen ;)
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

Ik zwem niet zo vaak, dus nee, nooit binnen mee gezwommen. Sorry ;)
boytomlife

Bericht door boytomlife »

Ik zit hier ook best wel mee inderdaad. Ik hou echt enorm van zwemmen, maar ik kan echt niet meer in bikini nee. Nu las ik dat je binders stukgaan door de chloor, maar dat zout water weer geen ramp is. En zown zwemvest van Danae vind ik nogal duur voor die paar keer... Dus ik hoop idd dat iemand met een goede oplossing komt!
Figó

Bericht door Figó »

Ik heb hierover ook veel nagedacht. Zo'n rashguard waar nathan het over heeft lijkt mij wel een goede oplossing. Ik heb altijd van zwemmen gehouden. Waar kan je zo'n rashguard kopen? En zit dat niet vervelend omdat je daar onder ook een binder draagt?
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
Kris

Bericht door Kris »

Ik heb vandaag 3 uur lang door Hoorn gelopen langs sportwinkels maar nergens een rashguard te bekennen.. het is er het seizoen ook niet voor. Op internet (ook nederlandse sites) haal je ze al voor €30. Ik kwam net een aanbieding tegen, ipv €40, €5 en €10 euro :D Ik zoek zo de site voor jullie op!
Persoonlijk ga ik liever naar een winkel waar ik ze kan passen, maarja. Anders zo maar.

En idd, zit je binder daar niet raar onder? Ik heb zelf een tri-top binden van underworks. Dit komt tot net onder je 2.. dingen :/
Heb jij een binder die tot je middel komt Nathan?
En wordt je binder nat onder een Rashguard? Want door chloor gaat je binder inderdaad stuk. En ik heb er maar 2 aangezien ze best duur zijn..
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

Ik heb mijn rashguard online via e-bay gehaalt, scheelde in prijs. Aanpassen is inderdaad fijner, maar ik weet dat ik in herenmaat sowieso S moet hebben. Als ze niet kleiner hebben is dat alsnog de maat die ik moet hebben. ;) Maar je zou ze waarschijnlijk vinden in watersport achtige sportzaken en anders inderdaad online.

Ik heb zelf geen last van mijn binder eronder. Ik heb nog wel wat foto's ergens van toen ik 'm net had. Vermoedelijk draag ik op de foto twee binders over elkaar, eerst een korte en dan een lange. Dit aangezien ik de binders van Danae te elastisch vond.. ;) Momenteel draag ik alleen nog maar korte binders, moet wel zeggen dat ik de rashguard vaak met een strak zittende tanktop draag omdat je dan geen lijn ziet waar de binder zou zitten. Dit zou voor zwemmen eventueel ook gewoon mogelijk zijn, vind het er zelf dan beter uitzien.

Je binder wordt sowieso nat, een rashguard is niet waterdicht, alles behalve. Je zou op den duur het beste een zwembinder of oude binders hiervoor kunnen gebruiken denk ik. Is dan even jammer van die binder, maar ik begrijp dat jij nogal een waterrat bent Chris, dus het is het uiteindelijk wel waard, denk ik. ;)

Afbeelding

Afbeelding