geslachtswijziging GBA
-
Venka
Re: geslachtswijziging GBA
Volgend jaar een drukte van belang bij de plaatselijke ambtenaar,misschien maar vast een slaap plekje reserveren 
-
Anne1957
Dat gaat heel druk worden, slaapzak en broodjes mee of: van te voren een afspraak maken
Zie ook: http://annemarijeblog.wordpress.com/
-
SandraK
Nog een jaar?
Ik dacht zelf aan volgende maand, haha.
Nou ja, even wachten, dus.
Ik dacht zelf aan volgende maand, haha.
Nou ja, even wachten, dus.
Je kunt mijn avonturen volgen op: http://katja01.wordpress.com/" target="_blank
-
Danielle
Het wetsvoorstel staat als 'Hamerstuk' op de kameragenda van donderdag. Kans is aanwezig dat er niet eens over gedebatteerd gaat worden en het bij de opening van de vergadering direct wordt aangenomen door de voorzitter. Geen idee hoe lang het precies gaat duren voor de wet van kracht wordt, het moet nog langs de eerste kamer dus ik verwacht dat 1 Juli niet meer lukt.
Mijn transitieblog: Fading Gender
-
Arike
Er is inmiddels spreektijd aangevraagd voor dit wetsvoorstel, dus voorlopig valt er ff niks te hameren 
http://transgendernetwerk.nl/2013/03/hi ... genderwet/" target="_blank
http://transgendernetwerk.nl/2013/03/hi ... genderwet/" target="_blank
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
-
Danielle
Wie heeft er spreektijd gevraagd?
Ik ben uitgegaan van de agenda van de tweede kamer zelf, daar staat het nog vermeld als hamerstuk voor donderdag.
Ik ben uitgegaan van de agenda van de tweede kamer zelf, daar staat het nog vermeld als hamerstuk voor donderdag.
Mijn transitieblog: Fading Gender
-
Arike
Uit mijn hoofd zeg ik D66, maar ik kan de bron nu ff niet vinden...
-
Sabrina40
De voorzitster van TNN heeft wederom comtact gezocht met diverse kamerledem. Mogelijk mede daardoor hebben zich toch sprekers voor een debat over dit onderwerp gemeld. Daardoor wordt de behandeling van dit wijzigingsvoorstel uitgesteld tot na 28 maart. Helaas verschaft TNN deze uitstel informatie als toevoeging op reeds bestaande website mededelingen van eerdere datum, die je al gezien en gelezen kunt hebben, dus mogelijk niet opvalt. Hopelijk wordt een nieuwe datum voor deze behandeling in een volledig nieuw bericht weergegeven.
Het merkwaardige in het nu voorliggende wetsvoorstel is, dat een "deskundige" moet gaan vaststellen dat een aanvrager wilsbekwaam is en dat zijn of haar wens "duurzaam" van aard is. Dit laatste zou die "deskundige" vervolgens moeten gaan vaststellen , door betrokkene duidelijk te wijzen op de consequeties van het aangaan van een nieuw leven in de hoedanigheid van het andere geslacht. Dat houdt helaas wel weer in, dat zo'n "deskundige" niet alleen hoeft te bepalen dat iemand wilsbekwaam is en een "duurzame" wens heeft , maar ook aan betrokkene moet kunnen uitleggen, wat de consequenties zijn om tot een leven in het tegenovergestelde geslacht permanent over te gaan. Een gemiddelde huisarts of zelfs een psicholoog kan dit dus vermoedelijk helaas niet.
Dat legt helaas weer een heel duidelijke beperking op aan het aantal "deskundigen" met bijbehorende wachtlijsten en sterk gelimiteerde gedistribueerde locatie, die als "deskundige" in aanmerking zouden kunnen komen. Maar hoe groot is nou eigenlijk het aamtal mensen onder ons, dat zomaar op een druilige zondagnamiddag besluit, om de rest van hun leven maar als behorend tot het andere geslacht te willen gaan doorbrengen en hoogst noodzakelijk door een zogeheten "deskundige" moet worden gewezen op de consequenties, die dat voor hun persoonlijke leven zou kunnen betekenen, alvorens die "deskundige", uitsluitend wanneer betrokkene vervolgens volhard in de wens wens tot officiele geslacht en voornaam verandering, mag concluderen dat het hier om een "duurzame wens" gaat ?
Een invoer datum van 1 juli 2013 was eigenlijk toch al niet haalbaar. Dit zal nu echt hopelijk wel 1-1-2014 worden.
Het merkwaardige in het nu voorliggende wetsvoorstel is, dat een "deskundige" moet gaan vaststellen dat een aanvrager wilsbekwaam is en dat zijn of haar wens "duurzaam" van aard is. Dit laatste zou die "deskundige" vervolgens moeten gaan vaststellen , door betrokkene duidelijk te wijzen op de consequeties van het aangaan van een nieuw leven in de hoedanigheid van het andere geslacht. Dat houdt helaas wel weer in, dat zo'n "deskundige" niet alleen hoeft te bepalen dat iemand wilsbekwaam is en een "duurzame" wens heeft , maar ook aan betrokkene moet kunnen uitleggen, wat de consequenties zijn om tot een leven in het tegenovergestelde geslacht permanent over te gaan. Een gemiddelde huisarts of zelfs een psicholoog kan dit dus vermoedelijk helaas niet.
Dat legt helaas weer een heel duidelijke beperking op aan het aantal "deskundigen" met bijbehorende wachtlijsten en sterk gelimiteerde gedistribueerde locatie, die als "deskundige" in aanmerking zouden kunnen komen. Maar hoe groot is nou eigenlijk het aamtal mensen onder ons, dat zomaar op een druilige zondagnamiddag besluit, om de rest van hun leven maar als behorend tot het andere geslacht te willen gaan doorbrengen en hoogst noodzakelijk door een zogeheten "deskundige" moet worden gewezen op de consequenties, die dat voor hun persoonlijke leven zou kunnen betekenen, alvorens die "deskundige", uitsluitend wanneer betrokkene vervolgens volhard in de wens wens tot officiele geslacht en voornaam verandering, mag concluderen dat het hier om een "duurzame wens" gaat ?
Een invoer datum van 1 juli 2013 was eigenlijk toch al niet haalbaar. Dit zal nu echt hopelijk wel 1-1-2014 worden.
-
Nadine84
Het vu is toch de deskundige partij die ons zowiezo wel of niet het groene licht geeft , misschien gaat dat wel meetellen.
Wees niet bang om jezelf te zijn, als je dit niet bent zorg dat je jezelf kunt worden.
verstop je niet voor anderen maar al helemaal niet voor jezelf.
X Nadine.
verstop je niet voor anderen maar al helemaal niet voor jezelf.
X Nadine.
-
Arike
Als het aan de vu ligt, zijn zij de enige aangewezen deskundige partij (met misschien nog een klein bijrolletje voor het umcg... (lijkt mij een hele slechte zaak, stelletje prutsers daar in Amsterdam...)Nadine84 schreef:Het vu is toch de deskundige partij die ons zowiezo wel of niet het groene licht geeft , misschien gaat dat wel meetellen.