Ik ben vrijdag gebeld door het Vu, ik had namelijk een mail gestuurd met de vraag of ze wisten hoelang het voor mij nog zou duren om te beginnen met de diagnostiek. Ik heb 2 en halve maand geleden mijn intake gehad. Daarvoor heb ik 4 en halve maand gewacht totdat ik mijn intake had. Dus tot de dag van vandaag heb ik in totaal al 7 maanden wachttijd achter de rug. (En daarvoor natuurlijk al alle jaren waarin ik het aan niemand vertelt heb.)
Nu vertelde het Vu dus aan de telefoon dat ik in oktober 2013 mag bellen, om een datum af te spreken voor mijn eerste gesprek. Dat is over 8 maanden...
Tegen die tijd ben ik 20 en ga ik mijn laatste jaar in van mijn MBO opleiding.
Kijk.. Die wachttijden, daar kan ik nu eenmaal niets aan doen. Dat kunnen jullie ook niet. Maar waar ik mee zit is het leven dat ik lijd tot nu toe.
Ik ben voor de mensen die belangrijk voor mij zijn (bijna hele famillie, vrienden die dicht bij me staan) uit de kast. Ik draag al een klein half jaartje mijn binder, en heb sinds die tijd ook mijn kapsel veranderd van lang haar naar een jongens model. Jongenskleren heb ik altijd al gedragen, misschien niet in de mate waarin ik het nu doe, maar toch redelijk veel.
Ik vraag me af of ik niet gewoon alvast als man moet gaan leven. Mijn nieuwe (roep-) naam gebruiken, mijzelf voorstellen als jongen/man, naar de mannen plee gaan
Met mijn jas aan ga ik 80% van de tijd door als man, maar zonder mijn jas zie je mijn overdreven grote heupen, die verraden dat ik een vrouw ben.
Daarnaast is er nog mijn stem, maar dat is een kleinigheidje, ik spreek namelijk niet iedereen aan op straat die ik tegen kom.
Ik ben het vrouw-zijn zacht gezegt zat. Wel 20 keer per dag aanhoren dat ik een vrouw ben. In de winkel "Goeie dag mevrouw." De leraren in de klas (alleen maar meiden in mn klas) "Goede middag meiden, beetje zin in de les?" En dan nog de talloze keren dat er naar mij wordt verwezen met "zij" en "haar"
Ik wil het gewoon niet meer. Ik wilde veel meer typen, maar ik ben terwijl ik dit aan het typen ben in een dip geraakt..
Erm.. Ik post dit nu wel, en als ik nog aanvulling heb dan laat ik het weten. Sorry als het een onsamenhangend geheel is geworden.