wat is het nu?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Mike

wat is het nu?

Bericht door Mike »

Toen ik een15 was kwam ik uit de kast. Ik was 'lesbisch' en ik viel ook bijna altijd op lesbische meiden. Nu ben ik ervoor uitgekomen dat ik eigenlijk een jongen hoor te zijn en dan zeggen mensen dat ik dan dus hetero ben. Alleen het gekke is dat ik dat niet zo voel. Ik voel me nog steeds lesbisch, maar dat kan toch niet als man. Een lesbische man. Maar ik zie mezelf wel met een lesbische meid en niet zo snel met een hetero meid. Is dit raar?
En wat denken jullie dat ik dan ben?
En als laatste, herkent iemand zich hierin?
Ik vind dit zo raar aan mezelf :oops:
Nathan90

Re: wat is het nu?

Bericht door Nathan90 »

Het kan zijn dat hey voor jou lastig wennen is om qua seksualiteit binnen 'de norm' te vallen.

Ik denk niet dat je je er druk om moet maken hoe het heet, je komt uiteindelijk vanzelf iemand tegen.
Harro

Bericht door Harro »

Hey Mike

voor mij geldt dat ik nu pas besef dat ik me altijd als man aangetrokken gevoeld heb tot vrouwen. Ik wist niet beter (en/of had niet het lef om het voor mezelf toe te geven) en benoemde het zelf dus als lesbisch zijn.
Momenteel ben ik niet zo bezig met een relatie, maar ik weet wel dat ik op vrouwen val, en dus inderdaad een heteroman

Ik denk ook dat dit qua gevoel biij jou vanzelf wel op z'n plek valt. Het is ook gewoon een hele omschakeling om door anderen als man benaderd te worden en jezelf te profileren als man. Geef het de tijd ;-)

Kan wel een leuke manier zijn om uit de kast te komen bij mensen die een beetje moeite hebben met afwiijken van normen. Zo van: Goed nieuws! Ik blijk toch hetero te zijn, maar val nog steeds op vrouwen
intrans

Bericht door intrans »

Ik denk dat dit iets is waar je aan moet wennen ja.
Je bent natuurlijk al je gehele leven als lesbische door het leven gegaan en om dit 1 2 3 te veranderen duurt denk ik even.
FAtham

Bericht door FAtham »

Al dat hokjesdenken... :lol: natuurlijk is het even raar om aan te wennen maar je kan ook zeggen "ik ben ik" zonder al die termen. Ik gebruik die termen ook alleen maar als ik mezelf uit wil drukken en vind ze dan altijd erg restrictief.
Aris

Bericht door Aris »

goed gezegd Fatham, ik loop er ook altijd tegen aan die hokjes, tja is de maatschapij, ik ben gewoon ik weet zelf redelijk goed waar ik aan toe ben en hoe/wat ik ben ( ben er niet 100% uit hoor :P )
dus op de vraag wat ik ben zeg ik ook altijd, ik ben gewoon Aris, niet meer en minder , en daar moet je het mee doen :)
Zo als je aan mijn foto kan zien, ben ik weg van Victoriaans, uiteraard is dit niet mijn dagelijkse kleding ! :) AfbeeldingAfbeelding
velouria

Bericht door velouria »

gewoon zeggen dat je op meiden/vrouwen valt... dat omschrijft het wel toch?

Dat doe ik ook altijd (ik val op jongens/mannen). Ik voel me geen echte homo maar ook niet altijd een echte hetero. Hoewel dat laatste wel vaker dan het eerste.
Het is niet zo heel belangrijk wat voor naam je eraan geeft.

Zo zou ik bijvoorbeeld de man ook van alles moeten gaan "noemen" omdat hij op mij valt...ik vind het prettiger om het gewoon allemaal los
te laten.
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"