Nieuwe chat! Zie dit topic.

HRT en Psyche

Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: HRT en Psyche

Bericht door Hedwich »

Voor mij maakte het al verschil om mezelf als vrouw te mogen zien. Dat maakte al emoties wakker en zorgde ervoor dat ik me toestond die te voelen en te uiten. Ik heb emoties lang van binnen weggedrukt. Het uiten... tja... Het begin van mijn HRT was een soort shock-therapie in dat dat opzicht. Het heeft me een servies en wat huisraad gekost. Nu komen er ook complexere gevoelens bij dan de primaire emoties zoals bijvoorbeeld woede en angst en blijdschap. Vanmiddag was ik na een emotioneel heftig en open weekend bij mijn familie helemaal dichtgeklapt. Dat wil zeggen: wel emoties en gevoelens van binnen, maar des te harder van me afbijten. Sorry mam... :fpalm: :cry: leven met emoties is als werken met een machine waar ik de gebruiksaanwijzing niet bij kreeg...
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: HRT en Psyche

Bericht door Danielle »

Ik ben nu twee weken aan de cyproteronacetaat en ik voel me enorm... euh... laat ik het zen noemen. Het is een stuk rustiger in mijn hoofd, niet meer de chaos die het voorheen was. Of dat nu direct gevolg van die pillen is, of dat het puur placebo is weet ik niet. Maakt me ook niet uit, het voelt goed!
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
leonie
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 apr 2012, 11:49
Gender: Trans MtF
Locatie: 81170 - le riols - regio Languedoc-Roussillon, Midi-Pyreneeën - frankrijk ( post - op )

Re: HRT en Psyche

Bericht door leonie »

ik neem androcur 50 mg en dermestril 100 mg , en moet zeggen , ik vind het een bom in men lichaam .
het geeft me een hyper zalig gevoel , langs de andere kant , ik word veel sneller moe , vroeger reed ik gemakkelijk 50 km en meer met de fiets , nu heb ik moeite met 10 km .
ik word veel sentimenteler , enz.... maar , om nu op de vraag van schrijver te antwoorden , ik blijf dezelfde , alleen begin ik alles meer als vrouw te bezien

Ik zou niet meer zonder willen , zo goed voel ik me erbij

groetjes
leonie
Het leven begint op het moment waarop je je niets meer aantrekt van wat andere mensen over je denken!!!