moeite met omschakelen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Rense

Re: moeite met omschakelen

Bericht door Rense »

Mijn geboortenaam is ook mijn huidige naam dus daar had ik geen problemen mee, maar ik heb me jaren af en toe zelf vergist met andere gegenderede woorden zoals meneer/mevrouw, hij/zij. Maar ach, het gaat vanzelf over.
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik heb het wel al een paar keer gehad met e-mail, maar voor zover ik weet heb ik nog nooit op de verzendknop gedrukt terwijl ik het verkeerde onderschrift had getypt.
Irene
boytomlife

Bericht door boytomlife »

Ahh jongen niet te streng voor jezelf zijn. Het went snel genoeg! Zeker aan de foon de foute naam even, dat men mij verbeterde hahaha!

Komt goed Mick, geef t eventjes tijd. En kop op bij een foutje :)

Tom
mick1984

Bericht door mick1984 »

ja en nog iets.. me hoofdcoaches van me skiclub die zijn helemaal aan toe om me mick te noemen maar ik vind dat ook super fijn maar door onzekerheied ben ik dan weleesn bang van meningen van anderen mensen.. naam om schalekelen is toch lastig.. mischien moet ik gewoon doen want ik voel me wel prettiger bij de naam mick
boytomlife

Bericht door boytomlife »

Het is supereng joh, geloof me. Maar idd zoveel fijner. Even door de zure appel heenbijten joh!!
Paul

Bericht door Paul »

Ik denk dat het een kwestie is van gewenning.
Ben zelf nog niet hiermee bezig, maar ben een warhoofd, dus ik kan me voorstellen dat ik in het begin ook enige moeite ga hebben. Aan de andere kant kan niet wachten om een naam uit te spreken die wél bij me past :)
Jake

Bericht door Jake »

Ik heb me ook ooit vergist toen ik de apotheek belde. Ik was toen even vergeten dat ze m'n naam al hadden verandert x] Ik kon op dat moment ook wel door de grond zakken, maar goed, dat moet gewoon wennen.
Tyler

Bericht door Tyler »

Ik moet af en toe ook nog wennen als mensen hij zeggen. Dan kijk ik om me heen van wie bedoelen ze? En dan bedenk ik, oh ja, dat ben ik. En dan word ik altijd juist even heel blij omdat mensen zo lief rekening houden hiermee ondanks dat ik nog niet met mijn lichamelijke verandering ben begonnen.
Sebastian

Bericht door Sebastian »

ik zeg altijd als ik de telefoon opneem, met ''vrouwennaam'' is een automatische gewoonte, en heel vrouwelijk ook nog.. net een telefoniste, whahah
FAtham

Bericht door FAtham »

Ik heb daar nooit geen moeite mee gehad eigenlijk, wat ik wel nog vervelend vind is dat als ik mijn oude aam hoor een soort ongemak voel. Alsof iemand een rotopmerking naar je maakt, zo voelt het en dan hebben ze het niet eens over mij. Heel gek is dat, ik hoop dat dit nog slijt want ik ken twee vrouwen met die naam. :lol: