Ik wil me aanmelden bij het VUmc, maar...

Meisje1991

Re: Ik wil me aanmelden bij het VUmc, maar...

Bericht door Meisje1991 »

Ik heb inmiddels gebeld naar het VUmc... ze bellen mij pas volgende week donderdag of vrijdag terug voor aanmelding i.v.m. drukte :? Nog even wachten dus.
kw1989 schreef:Momenteel word ik namelijk niet meer behandeld bij een psycholoog. Tot ergens vorig jaar echter wel, maar alleen voor de diagnose-stelling van autisme. Daarna ben ik niet meer behandeld geweest en hadden ze ergens in oktober vorige jaar het dossier "afgesloten".

Hebben ze de gegevens van die psycholoog ook nodig?
Dit hebben ze wèl nodig, is mij net vertelt.
Holden

Bericht door Holden »

Gefeliciteerd met de eerste stap iig! De eerste keer bellen is altijd het engst.
Venka

Bericht door Venka »

Ik vond dat ook eng hoor,dan komt een transitie(hoe graag je ook wil) erg dicht in de buurt.Achteraf viel het mij allemaal mee hoor.Ook de screening vorig jaar vond ik eng maar niet zo eng als het belletje.
Danielle

Bericht door Danielle »

De reallife fase is nog ver weg. Ik zag toen ik mij net aanmeldde dat ook wel als best wel heel erg eng, omdat je daar mee begint op een punt dat de hormonen nog niets of nog niet heel veel gedaan hebben. Maar gaandeweg de wachttijd en diagnose ben ik er steeds meer naar toe gaan leven en ben ik er mentaal op voorbereid geraakt.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Arike

Bericht door Arike »

Het bellen vond ik destijds ook eng, maar toen ik eenmaal eindelijk op gesprek kon komen, had ik mezelf al een fulltime leven als vrouw ingelanceerd, was toen dus niet eng meer
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Jake

Bericht door Jake »

Coming out is altijd eng, maar als je het er eenmaal uitgooit heb je dat in ieder geval gehad. Mijn moeder reageerde ook niet goed, maar ik was ondanks haar reactie nog steeds opgelucht omdat ik eindelijk niet meer met die last rondliep. Het vertellen is erg moeilijk, maar ermee rondlopen is ook zeker zwaar.

In ieder geval top dat je hebt gebeld, die eerste stappen zijn zo ontzettend spannend xD
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

Neejoh, helemaal niet spannend! ;)

xD Ik weet nog dat ik belde met kloppend hart, zenuwachtig als wat en die telefoon maar over gaan en over gaan en niemand nam op. Besloot ik eindelijk om op te hangen en het dan later nogmaals te proberen, haal de telefoon van m'n oor en hoor ik dat die eindelijk werd opgenomen. Haha, zeker stressvol.

En Meisje1991, ze hebben inderdaad alle gegevens nodig van huisarts en mogelijk ook van een (of alle) psycholoog die je hebt gehad in het verleden, ookal heeft dit niks te maken met de genderdysforie. Ze kunnen het opzoeken op naam (ik wist het adres van mijn psycholoog zo snel niet) maar het is het makkelijkste als je alle gegevens al opzoekt voor ze. Dan hoef jij het alleen maar te dicteren.
Meisje1991

Het bellen was... euhhm... best wel "eng", ja :) Maar namen wel vrijwel meteen op.
Nu hopen dat ik volgende week ook op de afgesproken tijd teruggebeld wordt, beter dan dat de telefoon midden in de les afgaat. Of tijdens een toets :lol: Als ze niet terugbellen, bel ik vrijdag nog een keer.

Inmiddels heb ik de gevraagde gegevens van huisarts en (oude) psycholoog bij elkaar "verzameld", dus dat komt goed :)
Jake schreef:Mijn moeder reageerde ook niet goed, maar ik was ondanks haar reactie nog steeds opgelucht
Ik denk ook wel dat het op kan luchten. En ergens vind ik het een beetje "schuldig" om het haar niet te vertellen, want soms ziet ze dat ik ergens mee zit en vraagt ze of er wat aan de hand is en zeg ik heel bot "niets" :| Maar ja... als mijn moeder niet goed reageert/zelfs boos wordt wanneer ik het vertel, dan zou ik het weer lastig vinden om haar de volgende keer nog aan te kijken. Ik moet er nog goed over nadenken...
Arike schreef:maar toen ik eenmaal eindelijk op gesprek kon komen, had ik mezelf al een fulltime leven als vrouw ingelanceerd, was toen dus niet eng meer
Voor de behandeling al als meisje gaan leven... zou ik wel willen, maar is niet praktisch. De reacties van anderen... vooral op mijn huidige school zou dat geen succes zijn, daar word ik geheid dezelfde dag nog uitgepest :P

Ik denk dat op het moment dat ik om ga, ik ook beter meteen een andere school ga zoeken en me daar van begin af aan als meisje ga voorstellen.
Danielle schreef:De reallife fase is nog ver weg. Ik zag toen ik mij net aanmeldde dat ook wel als best wel heel erg eng, omdat je daar mee begint op een punt dat de hormonen nog niets of nog niet heel veel gedaan hebben.
Hmmm... dan zal ik er tegen die tijd in het begin er vast totaal niet uitzien :o Ik vind dat eigenlijk ook best wel eng. Alhoewel, ik weet niet of "eng" wel het juiste woord is. Want ik kijk er eigenlijk wel naar uit. Het is meer "spannend" denk ik :)
Meisje1991

Inmiddels heb ik me gisteren (vrijdag) aangemeld bij het genderteam. Ze hadden donderdag niet teruggebeld op de afgesproken tijd, dus ik belde gisteren vlak voor 12u. Toen kon de aanmelding wel in orde worden gemaakt :) Vandaag kreeg ik twee machtigingsformulieren voor de huisarts en psycholoog, om te ondertekenen. Ze gaan maandag weer terug. Overigens zitten er fouten in het adres en de postcode v/d psycholoog... terwijl ik het wel duidelijk gespeld had :| Hmmm... heb het nu op een los briefje aangegeven, ze zullen het dan wel corrigeren ;)

Ik had overigens niet verwacht dat die formulieren zaterdag nog binnenkwamen. Anders had ik de post zelf opgehaald. Mijn moeder bracht het vandaag naar m'n bureau, ze was heel nieuwsgierig naar waar het vandaan kwam :| Ik zei "dat weet ik niet" en legde het weg. Ze bleef nog even staan en vroeg of het een rekening was, ik zei "nee, en ik open het straks wel als ik dit werkje af heb" en toen liep ze gelukkig weg :)
Engel

Bericht door Engel »

Hoi, zo dat is snel. Inderdaad even de correcties aanbrengen. Bij mij zat er ongeveer 3 weken tussen voordat de VUmc belde om een datum af te spreken.
Afbeelding
http://ei.50plusser.nl" target="_blank