geslachtswijziging GBA

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Sabrina40

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Sabrina40 »

Bericht wijzigenVerwijder berichtMeld dit berichtReageer met citaatRe: Media aandacht voor transgenders
door Sabrina40 » 08 Apr 2013, 00:04

Zie ook : http://www.tweedekamer.nl/vergaderingen" target="_blank ... /index.jsp.

Die stemming over BW 1:28 en aanvullende moties zou dus tussen 14;00 EN 16:15 aan de orde moeten komen.

Maar mogelijk is het debat na 20:30 ook nog wel interessant
Claire

Bericht door Claire »

Die is in de pocket :)

http://transgendernetwerk.nl/2013/04/tr ... ede-kamer/" target="_blank
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Anne1957

Bericht door Anne1957 »

@ Claire; Nou ja hijmoet nog door de Senaat, lijkt mij een eitje.....
Sabrina40

Bericht door Sabrina40 »

Anne1957 schreef:@ Claire; Nou ja hijmoet nog door de Senaat, lijkt mij een eitje.....
Er zijn geen echte indicaties, dat dit wetsontwerp in onze Eeerste Kamer er niet door zou kunnen komen.

Nu alleen nog maar hopen, dat bij de uitvoering dat heel beperkte aantal "deskundigern" geen bottleneck zal gaan veroorzaken.

Het "stuwmeer" van mensen die deze regeling in het verleden al zou hebben willen gebruiken is mogelijk groter dan wij denken.
Venka

Bericht door Venka »

Ik heb het idee dat de meesten denken dat de wet,nu die door de kamer is,dat hij er ook komt.De senaat kan nog veel roet in het eten gooien als ze willen want zij zijn niet afhankelijk van de tweede kamer.In het verleden heeft de senaat vaker een wetsvoorstel tegen gehouden,dus prijs je nog niet rijk ook al is de wet voor velen al een feit.
Holden

Bericht door Holden »

Inderdaad Aafke - ik wacht nog even af om te zien wat er precies gebeurt voordat ik begin met vieren.
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

Link over 'hoe nu verder' met de wet.

http://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/ ... elding_van" target="_blank

Dus 23april wordt 'de procedure' besproken.
Venka

Bericht door Venka »

Op zich vind ik het toch nog best redelijk snel gaan,maar waarschijnlijk zal het in de senaat ook over gedebatteerd worden.pfffff
Martijn

Bericht door Martijn »

Ik juich, maar ondertussen is er ook dat stemmetje in mijn hoofd dat zegt nog geen feest vieren. Nog even geduld hebben en blijven hopen is wat ik doe. Maar stiekem zou ik graag keihard willen roepen dat de wet er gewoon is, maar zeg nu steeds nog het zinnetje " Het moet nog langs de 1e kamer " Je weet maar nooit wat daar gaat gebeuren.
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
Sabrina40

Bericht door Sabrina40 »

Martijn schreef:Ik juich, maar ondertussen is er ook dat stemmetje in mijn hoofd dat zegt nog geen feest vieren. Nog even geduld hebben en blijven hopen is wat ik doe. Maar stiekem zou ik graag keihard willen roepen dat de wet er gewoon is, maar zeg nu steeds nog het zinnetje " Het moet nog langs de 1e kamer " Je weet maar nooit wat daar gaat gebeuren.
Nee Martijn, nu nog net even niet direct feest vieren. Maar dit kabinet tast zorgvuldig in de Eerste Kamer af, hoe daar wetsvoorstellen zullen vallen. Dat bleek zelfs tijdens die stemmingronde op 9 april in de Tweede Kamer toch ook weer duidelijk, toen een bepaalde stemming aanvankelijk werd uitgesteld, omdat onze Minister van Justitie en Veiligheid nog niet was teruggekeerd van het bijwonen van een debat, over een heel andere kwestie, in onze Eerste Kamer.

Er zijn ook nog geen duidelijke signalen, dat dit wetsvoorstel, na die ruime meerderheid in onze Tweede Kamer, een gewone meerderheid in onze Eerste Kamer niet zou halen. Bovendien is het natuurlijk mooi, dat dit wetsvoorstel al op 23 april op de behandelrol van onze Eerste Kamer staat ingepland. De fervente optimisten in ons belangenwereldje kunnen daardoor zelfs al gaan dromen over een halfjaarlijkse publicatie in de Staatscourant op 1 juli 2013 in plaats van pas op 1 januari 2014.