Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Anon20180501

Re: Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Bericht door Anon20180501 »

Het gaat erom hoe anderen (cis genders) ons in de media neerzetten...
Hai Arike,

Over Jensen was ik mijn ei al kwijt. :) Laat die toch lekker gaar koken, ik lust hem wel rauw, en zeker degenen die als kip zonder kop achter dat haantje aanlopen.

Liefs Daniéla
Arike

Bericht door Arike »

Daniéla schreef:Laat die toch lekker gaar koken, ik lust hem wel rauw
Ja, wat wil je nou eigenlijk?? rauw of gekookt?? ;) ;)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Anon20180501

Velouria schreef:
...als die
eenmaal de kolder in de kop hebben krijg je dat er niet meer uit...(ookal maken ze de grootste vergissing in hun leven).
Als kolder gelijk staat aan gekte worden ze waarschijnlijk (hoop ik toch) ook wel als zodanig gediagnosticeerd. Zonder politiebegeleiding... :)
velouria

Bericht door velouria »

Daniéla schreef:
Velouria schreef:
...als die
eenmaal de kolder in de kop hebben krijg je dat er niet meer uit...(ookal maken ze de grootste vergissing in hun leven).
Als kolder gelijk staat aan gekte worden ze waarschijnlijk (hoop ik toch) ook wel als zodanig gediagnosticeerd. Zonder politiebegeleiding... :)
Ja dat zou je hopen maar dat is lang niet altijd zo dus. Helaas.
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
Anon20180501

Uitgekookt, Arike... ;)
Anon20180501

klopt Velouria, zover bekend is ongeveer 2% spijtoptant.

Gelukkig zijn dat er veel minder dan het aantal waarvoor je bang bent.
Arike

Bericht door Arike »

Daniéla schreef:Uitgekookt, Arike... ;)
:lol: :lol: :lol:

(en nu mag die weer back on topic... per slot van rekening zijn we hier niet aan het doorslaan ;) )
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Fay

Bericht door Fay »

Los van dit alles ben ik tussendoor dan weel weer benieuwd wie Velouria is, aangezien ik geen voorstelling heb gezien,wel een id heb met wie ik van doen heb,er naast kan zitten, er niet van hou te moeten gissen, en daar graag een bevestiging in zie

Vicky
Anon20180501

Sorry... Arike. Ik voel me min of meer verplicht nog ff door te gaan. ;)

Deze van velouria had ik namelijk over het hoofd gezien...
Ik wil ongestoord mezelf kunnen zijn zonder ongewenst geassocieerd te worden met transen die een totaal andere beleving en leven hebben als ik. Waarom zou ik voor hen in de bres moeten springen? Ze maken mij het leven eerder moeilijker dan makkelijker hoor.
Ik denk dat heel veel van hoe de mensen in jouw omgeving tegen je aankijken aan jezelf ligt. Vicky schreef ook al zoiets. Als mensen eenheidsworst willen (zien) zijn ze je aandacht en energie niet waard, wanneer je ze dat wel gund maak je het jezelf inderdaad moeilijker dan nodig.

Liefs Daniéla
velouria

Bericht door velouria »

Daniéla schreef:Sorry... Arike. Ik voel me min of meer verplicht nog ff door te gaan. ;)

Deze van velouria had ik namelijk over het hoofd gezien...
Ik wil ongestoord mezelf kunnen zijn zonder ongewenst geassocieerd te worden met transen die een totaal andere beleving en leven hebben als ik. Waarom zou ik voor hen in de bres moeten springen? Ze maken mij het leven eerder moeilijker dan makkelijker hoor.
Ik denk dat heel veel van hoe de mensen in jouw omgeving tegen je aankijken aan jezelf ligt. Vicky schreef ook al zoiets. Als mensen eenheidsworst willen (zien) zijn ze je aandacht en energie niet waard, wanneer je ze dat wel gund maak je het jezelf inderdaad moeilijker dan nodig.
Dat gaat allemaal prima totdat transseksualiteit ter sprake komt.... als ik het er niet over heb, heb ik ook geen probleem. Zodra ik erover begin heeft iemand wel een of andere docu gezien of iets anders gehoord waar ik me totaal niet in herken en toch onvrijwillig mee geassocieerd word.

De meeste weerstand die ik ondervonden heb was eerst bij de VU (degenen die je zouden moeten helpen) en vervolgens andere transen, omdat het heel erg moeilijk is jezelf te accepteren als transgender wanneer dat betekent dat je in verband wordt gebracht met mensen die mijlenver van je af staan.

Dit alles terwijl ik altijd heel open en realistisch ben geweest. Ik wilde mezelf heel graag als transseksueel accepteren maar dan wilde ik me ook in de anderen herkennen. Dat maakte het zo moeilijk. Je geeft jezelf op een gegeven moment liever nog een andere titel dan TS... maar dat gaat niet :).

Dat stigma hou je toch. En als je denkt van niet... dan praat je niet goed genoeg met andere mensen over dit onderwerp. Je moet een nieuwsgierigheid hebben naar wat andere mensen denken. Anders kom je er nooit echt achter.
Laatst gewijzigd door velouria op 10 apr 2013, 19:03, 2 keer totaal gewijzigd.
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"