Ik wil ongestoord mezelf kunnen zijn zonder ongewenst geassocieerd te worden met transen die een totaal andere beleving en leven hebben als ik. Waarom zou ik voor hen in de bres moeten springen? Ze maken mij het leven eerder moeilijker dan makkelijker hoor.
Juist daarom is het goed om op te komen tegen verkeerde beeldvorming op T-gebied (ook al heb je niks met die transen)...
Voor de publieke opinie zijn en blijven we toch een homogene groep (voor veel westerlingen lijken al chinezen ook op elkaar ). En als het beeld ontstaat dat transen (bijvoorbeeld) allemaal creepy freaks zijn, dan reflecteert zich dat uiteindelijk ook op bijvoorbeeld de vergoedingen die redelijk worden geacht voor onze medische behandeling. Daar raakt het dan wel het ongestoord leven dat je zo graag wil!
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Ik zag een mooie discussie over Kelly. En wil daar toch even snel op reageren. Zij is voor mij een voorbeeld geweest. Natuurlijk heeft zij optredens gehad, waarvan ik dacht: Schat wat doe je jezelf aan. Maar ik weet niet of mensen hier weten dat zij ooit een boek heeft uitgebracht?, maar daar heb ik ontzettend veel aan gehad. Het was dan misschien andersom, maar het was voor mij de eerste keer dat ik kon plaatsen waarom ik mij voelde zoals ik me voelde. Dus voor mij persoonlijk heeft zij veel betekent.
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
Martijn schreef:Ik zag een mooie discussie over Kelly. En wil daar toch even snel op reageren. Zij is voor mij een voorbeeld geweest. Natuurlijk heeft zij optredens gehad, waarvan ik dacht: Schat wat doe je jezelf aan. Maar ik weet niet of mensen hier weten dat zij ooit een boek heeft uitgebracht?, maar daar heb ik ontzettend veel aan gehad. Het was dan misschien andersom, maar het was voor mij de eerste keer dat ik kon plaatsen waarom ik mij voelde zoals ik me voelde. Dus voor mij persoonlijk heeft zij veel betekent.
Kelly is ook cool. Niks mis mee.
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
ik leef al 11 jaar als vrouw, (nog wachtend op haar srs en pas 2 jaar aan hrt) in al die tijd ben ik nooit geassociëerd geweest met welke (bekende) TS dan ook, dus ook niet met Kelly. Die kenden de meesten wel maar in mij hebben ze nooit haar evenbeeld gezien. In beginsel natuurlijk alleen niet qua uiterlijk en gedrag maar zelfs toen ik een enkeling (wat nooit bij die enkelingen bleef natuurlijk want roddelrubriek) vertelde over mijn verleden en fantasiën over en voor de toekomst - die behalve de mediageilheid enigszins overeenkomen met hoe Kelly in het leven staat - legden ze nog geen verbanden met haar. Lang leve de diversiteit, waar ook buitenstaanders zich dus blijkbaar toch bewust van zijn.
Ben en blijf jezelf dan voorkom je dat eenzijdige beeld.
ik leef al 11 jaar als vrouw, (nog wachtend op haar srs en pas 2 jaar aan hrt) in al die tijd ben ik nooit geassociëerd geweest met welke (bekende) TS dan ook, dus ook niet met Kelly. Die kenden de meesten wel maar in mij hebben ze nooit haar evenbeeld gezien. In beginsel natuurlijk alleen niet qua uiterlijk en gedrag maar zelfs toen ik een enkeling (wat nooit bij die enkelingen bleef natuurlijk want roddelrubriek) vertelde over mijn verleden en fantasiën over en voor de toekomst - die behalve de mediageilheid enigszins overeenkomen met hoe Kelly in het leven staat - legden ze nog geen verbanden met haar. Lang leve de diversiteit, waar ook buitenstaanders zich dus blijkbaar toch bewust van zijn.
Hoe weet jij dan wat mensen denken? Als je in de verste verte niet op kelly lijkt qua uiterlijk en gedrag dan wordt je ook niet snel met haar geassocieerd natuurlijk. Maar wie zegt dat je niet met een andere trans vergeleken bent zonder dat jij dat wist? Pas als je met mensen in gesprek komt over transseksualiteit weet je wat ze denken en waar ze je mogelijk mee vergelijken.
Is trouwens een beetje hetzelfde als transen die denken dat ze stealth leven terwijl dat helemaal niet zo is. De omgeving heeft hen allang door alleen omdat ze niets zeggen leven ze "stealth".
Laatst gewijzigd door velouria op 10 apr 2013, 19:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Liefs Daniéla
jij ook al niet, Daniéla?
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Liefs Daniéla
jij ook al niet, Daniéla?
Nee natuurlijk, jullie hebben nooit ergens last van
Even een paar uurtjes niet gekeken en er ontstaat een heftige discussie over beeldvorming. Ik heb nooit zo goed begrepen waarom beeldvorming (als die ueberhaupt al bestaat) zo belangrijk wordt gevonden.
Back on topic:
Ik (en dat is heel persoonlijk) heb Gerard Ekdom altijd al heel hoog staan op mijn irritatielijstje, dus trek ik me weinig aan van wat die uitkraamt. Ik denk dat de reactie van TNN alleen maar zorgt voor meer aandacht, en het is maar de vraag of dat allemaal wel positief uitpakt. Gewoon negeren zou ik dan ook voor willen stellen (mosterd na de maaltijd)