Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gwendolyn

Re: Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Bericht door Gwendolyn »

ik stap hier zo maar in, maar misschien wel interessant,
National Geographic
Taboo

Reportageserie

Ashley en Tony lijken een doodgewoon gelukkig getrouwd stel. Het enig is: toen ze elkaar leerden kennen, was zij een man en hij een vrouw.
Titel:Taboo
Zender:National Geographic
Datum:10 april 2013
Uitzendtijd:22:00 - 23:00 uur
Genre:Informatief

Mogelijk op uitzending gemist, of een herhaling uitzending.

Wees jezelf, meer kan je niet zijn, en laat anderen DAAR mee omgaan / aan wennen. Wij zijn ALLEMAAL mensen, en er is geen enkele persoon gelijk.
YS62

Bericht door YS62 »

Voor menigeen is een is een hypotheker het zelfde als een apotheker omdat het zo op elkaar lijkt.

Verder ben ik van mening dat TNN op zich wel een punt heeft om te reageren, maar if you feed peanuts you get monkey's.

Anders gezegd bij bepaalde programma's worden de extremen opgezocht met alle consequenties van dien en daar zou TNN ook wel rekening mee moeten houden.

Selectieve reacties lijkt mij zinvoller dan op alles reageren wat binnen de doelgroep komt.
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Vooroordelen wanneer je als groep bent samen te vatten onder 1 noemer zijn van alle tijden en alledag. Wanneer sociale (ver)banden verbrokkelen neemt dit fenomeen in omvang en hevigheid toe. Oogkleppen en oordoppen raken in de mode en als een renpaard volgen mensen beteugeld en aangespoort en masse dezelfde koers, namelijk ieder hun eigen koers. De oorzaak van dit onwenselijke 'copycat-gedrag' ligt dus niet enkel bij een paar individuele menners. (cis- noncis)
Door een mentale aard-schok zijn ze wellicht wakker te schudden, breng ze in verwarring door ze te confronteren met het tegendeel van hun eigen gelijk. Dit lukt niet door een beperkt aantal andere mensen als boegbeeld naar voren te schuiven want een béétje ongelijk aan elkaar zijn we ook niet.
Hen bewust maken van de vele en grote onderlinge verschillen lukt misschien als we allemaal ons zelf blijven in onze eigen omgeving. Einde ongewenst groepsgedrag en -denken. Althans, het deel dat nog voor rede vatbaar is.

Liefs Daniéla
Fay

Bericht door Fay »

Weetje wat ,ik vaar mijn eigen koers wel, mijn volgers moeten dat zelf weten maar ik zet mijn toon en bewandel mijn pad :D

Vicky
FAtham

Bericht door FAtham »

Danielle schreef: Persoonlijk vind ik wel dat veel transen nogal agressief kunnen reageren als anderen iets zeggen dat ze niet bevalt. Ik herinner me zeker debat programma gepresenteerd door Arie Boomsma. De persoon die het woord 'ombouwen' gebruikte werd gelijk de kop afgebeten. Dat is niet de juiste manier om de maatschappij op te voeden. Dan ontstaat er inderdaad een beeld van drammerige en slachtofferrol opzoekende transen. Terwijl het overgrote deel van de maatschappij het woord ombouwen een prima geaccepteerde term vind en er nog nooit bij stil heeft gestaan dat het wel eens kwetsend kan overkomen. Als je zoiets duidelijk wil maken dan moet je dat op rustige kalme toon uitleggen, met een duidelijke argumentatie erbij. Dat is veel effectiever dan "Ombouwen is een belediging!!!" gillen.
Juist, dat is precies waar bij mij het knelpunt zit. Je komt dan zo zielig over dat niemand ons als groep meer serieus neemt.Als iemand op normale toon spreekt maar iets zegt dat kwetsend is is het een heel ander verhaal dan dat er lacherig over gedaan word. Alles in context.

Dat de media nu eenmaal overal extremen van wil is al zo oud als de media zelf, daar is het genderwereldje echt niet het enige slachtoffer. Alle Marokkanen zijn crimineel, alle homo's nichterig, iedereen in het zwart aanbid de duivel etc. etc.
En natuurlijk zoeken ze juist naar de mensen die daaraan voldoen om voor de camera te zetten. :roll:
Mike

Bericht door Mike »

Danielle, dat ben ik met je eens. We moeten onszelf niet als slachtoffer zien. Juist rustig uitleggen hoe en wat heeft veel meer zin.
Fay

Bericht door Fay »

Kheb steeds minder zin wat dan ook aan iemand uit te leggen, waarom zou ik, laat me gewoon met rust

Vicky
Arike

Bericht door Arike »

ik leg vrijwel nooit iets uit...

... Take me as I am, or don't ...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Mike

Bericht door Mike »

Ik vind het geen probleem om mensen iets over mij uit te leggen, mits ze dat natuurlijk op een normale manier vragen.
Zeker naar mijn directe omgeving ben ik liever open. Hierdoor zijn ze bij mij in de directe omgeving heel erg goed mee om gegaan.
Iedereen bewonderde juist mijn eerlijkheid en hebben daardoor respect voor mijn beslissing en ze steunen mij ermee
velouria

Bericht door velouria »

Mike schreef:Ik vind het geen probleem om mensen iets over mij uit te leggen, mits ze dat natuurlijk op een normale manier vragen.
Zeker naar mijn directe omgeving ben ik liever open. Hierdoor zijn ze bij mij in de directe omgeving heel erg goed mee om gegaan.
Iedereen bewonderde juist mijn eerlijkheid en hebben daardoor respect voor mijn beslissing en ze steunen mij ermee
Hoi Mike!
Dat vind ik een positieve instelling en het is herkenbaar. Mijn directe omgeving weet alles, ook wat er in me omgaat. Dat vind ik
belangrijk zodat ze me beter kunnen begrijpen. Dat is namelijk nog helemaal zo makkelijk niet voor een buitenstaander.
Het is niet altijd leuk dingen te moeten uitleggen maar soms wel noodzakelijk.
Zelfs aan andere transen moet ik vaak van alles uitleggen omdat de verschillen soms zo groot zijn.

Een collega of een vreemde of straat of kennis vertel ik natuurlijk dat soort dingen niet.
Alleen mensen die dicht bij mij staan krijgen de eer ;) ;)
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"