Leuke voorvallen

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Romano
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 mar 2013, 17:49
Gender: Trans FtM

Re: Leuke voorvallen

Bericht door Romano »

ik sta net aan de kassa met mn boodschappen..ben t in mn kar ana het doen komt een oudere vrouw erbij staan die een vraga had over haar kassabon zegt ze nu ben ik wel lastig he dus ik glimlach eens vriendelijk naar dr zegt ze tegen de cassiere, maar die jongeheer blijft nog lachen dus dat moeten wij ook maar blijven doen.vanbinnen ging ik nog breder smilen :D
FAtham
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jan 2013, 10:02
Gender: Trans FtM
Locatie: Rotterdam

Re: Leuke voorvallen

Bericht door FAtham »

Lekker is dat he Romano? Heerlijk als je correct word herkend.

Ik had het vanochtend inde Blokker hier, het was rustig dus ik was met de cassiére aan het praten over de DVD's die ik had gekocht van drie euro de stuk. Over de prijs en dat er één een Johnny Depp film was. Het duurde even maar uiteindelijk begreep ik dat ze behoorlijk met me aan het flirten was. Leuke meid ook nog maar helaas het ze het over haar "vervelende vriendje". Dumpen die gozer! :twisted:
Gebruikersavatar
Sabrina40
Berichten: 452
Lid geworden op: 16 jul 2012, 17:35
Gender: Trans MtF

Re: Leuke voorvallen

Bericht door Sabrina40 »

Afgelopen week is er geweldig veel heisa geweest over dat “Marokkaantjes debat” in onze 2e kamer.

Nou moeten jullie niet van je stoel glijden, maar het is mij, als autochtone Nederlandse enkele weken geleden echt helemaal serieus overkomen, dat ik via een zogeheten “Marokkaantjes regeling” in de administratie van een Amsterdams ziekenhuis ben ingeschreven !

De aanleiding hiertoe was natuurlijk een allerminst leuke zware val, waardoor een van mijn enkels een soort blauwgekleurde klompvoet werd. Dat gebeurde op een zaterdagavond en zondag ging ik gelijk naar een Eerste Hulp post, om te kijken of er mogelijk ook iets gebroken was en hoe nu verder.

Bij zo’n ziekenhuis moet je dan eerst formeel worden ingeschreven. En vanuit een rijbewijs, met mijn huidige voornaam en pasfoto, komt er dan gelukkig geen enkele baliemedewerk(st)er ook maar op het afgrijselijke idee, om mij anders dan gewoon als “mevrouw” in te schrijven.

Ik ging met gehuurde krukken terug naar huis en moest een paar dagen later terugkomen voor verdere inspectie. Toen werd mij vriendelijk verzocht om ook nog even bij de administratie langs te gaan, want er was een probleem met mijn inschrijving. Daar bleek, dat zij geen “match” van mijn persoonsgegevens vanuit de GBA terugkregen. Na mijn uitleg bleek wel een “match”te bestaan met ene “de heer Sabrina …”. Maar ook die administratieve medewerkster toonde gelukkig veel begrip voor het feit, dat ik natuurlijk niet als “M” wilde worden geregistreerd met het duidelijke risico, dat ik ook als meneer in een volle wachtkamer zou kunnen worden opgeroepen.

De oplossing bleek toen te liggen om mij conform de zogeheten “Marokkaantjes regeling” in te schrijven ! Eerste generatie Marokkanen, die in de berggebieden van Marokko zijn geboren, werden veelal pas weken of maanden na hun geboorte bij een Burgerlijke Stand aangegeven. De exacte geboortedatum was daarbij dan niet meer bekend en dus werd alleen het geboortejaar genoteerd. Van die mensen krijg je dan hier in Nederland nooit meer een sluitende “match”van hun persoonsgegevens met die in de GBA en daarvoor is blijkbaar die“Marokkaantjes regeling” bedacht.

En daar heb ik nu als pure Westerling nu dus ook gebruik van gemaakt !
Gebruikersavatar
Engel
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2013, 22:15
Gender: Vrouw
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Leuke voorvallen

Bericht door Engel »

Inderdaad grappig dat een westerling hier gebruik van kan maken. Helemaal snappen doe ik het niet, want op mijn pasje van het ziekenhuis staat ook mijn bsn.
Afbeelding
http://ei.50plusser.nl" target="_blank
Gebruikersavatar
Sabrina40
Berichten: 452
Lid geworden op: 16 jul 2012, 17:35
Gender: Trans MtF

Re: Leuke voorvallen

Bericht door Sabrina40 »

Engel schreef:Inderdaad grappig dat een westerling hier gebruik van kan maken. Helemaal snappen doe ik het niet, want op mijn pasje van het ziekenhuis staat ook mijn bsn.
Op mijn rijbewijs staat dat bsn, die destijds na mijn naamswijziging natuurlijk hetzelfde is gebleven, maar geen lettertje M of V. Op mijn verzekeringspasje staat keurig het lettertje “V”. Dat ziekenhuis zendt al mijn gegevens naar de GBA en als daar ook maar iets niet klopt, in dit geval dus die letter “M” in mijn vermelding bij de GBA, dan komt er dus geen “match” retour en vallen zij terug op die “Marokkaantjes procedure”.

Maar dat probleem is in januari 2014, met die herziene wet BW 1:28 over de geslachtswijziging, gelukkig ook voltooid verleden tijd.
Gebruikersavatar
mick1984
Berichten: 416
Lid geworden op: 03 aug 2012, 19:41
Gender: Trans FtM

Re: Leuke voorvallen

Bericht door mick1984 »

ik wilde gewoon ff delen dat me begleiding ziet dar ik er aaan toe ben om te leven als Mick.. nog paar weekjes dan heb ik aale outs gehad... sta te popelen
Gebruikersavatar
Mike
Berichten: 417
Lid geworden op: 14 feb 2013, 02:07
Gender: Trans FtM
Locatie: Someren, NB

Re: Leuke voorvallen

Bericht door Mike »

Top Mick!
Gebruikersavatar
mick1984
Berichten: 416
Lid geworden op: 03 aug 2012, 19:41
Gender: Trans FtM

Re: Leuke voorvallen

Bericht door mick1984 »

gister door 2 loodgieters als meneer aangesproken en vandaag op me werk een invalkracht vroeg of statgiar of gastheer was hahaha.. ik zei ik ben gastheer
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Leuke voorvallen

Bericht door Jeste »

Sabrina40 schreef:jammer dat je als identiteitsbewijs geen rijbewijs hebt kunnen tonen, want daar staat namelijk geen geslachtsletter op en, mits daar een vrouwelijke voornaam en pasfoto op voorkomen, blijk je bij banken en zelfs ziekenhuizen en apotheken gewoon als Mevr. te kunnen worden ingeschreven.
Wat een goede tip. Dat werkt natuurlijk alleen als je een rijbewijs hebt (heb ik niet).
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Sabrina40
Berichten: 452
Lid geworden op: 16 jul 2012, 17:35
Gender: Trans MtF

Re: Leuke voorvallen

Bericht door Sabrina40 »

Jeste schreef:
Sabrina40 schreef:jammer dat je als identiteitsbewijs geen rijbewijs hebt kunnen tonen, want daar staat namelijk geen geslachtsletter op en, mits daar een vrouwelijke voornaam en pasfoto op voorkomen, blijk je bij banken en zelfs ziekenhuizen en apotheken gewoon als Mevr. te kunnen worden ingeschreven.
Wat een goede tip. Dat werkt natuurlijk alleen als je een rijbewijs hebt (heb ik niet).
Sorry Jeste, maar dan moet je helaas dus nog even wachten tot 1-1-2014, wanneer die herziene wet BW 1:28 over de geslachtswijziging van kracht moet gaan worden en je zowel jouw geslachtsletter als jouw voornaam en natuurlijk gelijk ook jouw pasfoto, op basis van een helaas alleen nog wel benodigde "deskundige verklaring", gewoon op je gemeentehuis kunt veranderen naar jouw puur eigen overtuiging. Zie ook : http://transgendernetwerk.nl/2013/04/tr ... ede-kamer/" target="_blank. Door deze nieuwe procedure wordt jij volledig formeel als vrouw in onze samenleving ingeschreven en in ieder geval juridisch volkomen geaccepteerd !