Klopt. Passabel zijn is immers een optelsom waar heel veel factoren in meespelen.
Vooral in het begin zullen veel van die factoren nog onzeker zijn, of oefening vergen, dus is het zaak om zoveel mogelijk dingen die je wél gemakkelijk kunt veranderen aan te pakken. Lang haar (in een vrouwelijk kapsel) doet toch veel met het uiterlijk, en kan ook handig worden gebruikt om andere zaken (inhammen, kaaklijn) te camoufleren.
Tips voor transvrouwen
-
Jessy
Re: Tips voor transvrouwen
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
-
Raisa
Lang haar verbergt mijn kaak en inhammen. In die zin helpt het absoluut om wat meer passabel te worden. Immers, wanneer dat haar strak in een paardenstaart gaat, dan is er nog altijd datzelfde oude mannengezicht.Arike schreef:Sorry Paul... maar dit vind ik toch een jaren ´50 clichéPaul schreef:Lang haar dragen.
-
Arike
helpen doet lang haar zeker wel. Wat hier boven ook al door diverse posters genoemd is, wel in combi met een goed vrouwelijk kapsel...
(ik heb zelf ook lang haar en als ik 's morgens net uit bed in de spiegel kijk, lijk ik eerder op een vage 80's rockstar ipv op een vrouw...
)
Overigens doe ik mijn haar met enige regelmaat wel in een staart of steek het op, dat heb ik altijd wel het voordeel van lang haar als vrouw gevonden, je kan er eens iets leuks mee doen
Tevens heeft het als voordeel dat met wat elastieken en klemmen je je haar zo kan vastzetten dat de inhammen niet zichtbaar worden (een haarlijn correctie vind ik nog altijd geen aantrekkelijke optie, van de resultaat van plastisch gepruts aan je gezicht levert in driekwart van de gevallen toch best een creepy looking resultaat op als ik de rijtjes voor/na foto's weer in mijn herinnering breng...)
Met zwemmen doe ik ook mijn haar in een stevige staart... maar als ik na afloop dan de spiegel kijk, zie ik dan vaak toch weer dat het zo verschoven is dat de er toch weer een inham zichtbaar opgepopt is (en een badmuts is een no-go... dat maakt het plaatje echt niet vrouwelijker)
(ik heb zelf ook lang haar en als ik 's morgens net uit bed in de spiegel kijk, lijk ik eerder op een vage 80's rockstar ipv op een vrouw...
Overigens doe ik mijn haar met enige regelmaat wel in een staart of steek het op, dat heb ik altijd wel het voordeel van lang haar als vrouw gevonden, je kan er eens iets leuks mee doen
Tevens heeft het als voordeel dat met wat elastieken en klemmen je je haar zo kan vastzetten dat de inhammen niet zichtbaar worden (een haarlijn correctie vind ik nog altijd geen aantrekkelijke optie, van de resultaat van plastisch gepruts aan je gezicht levert in driekwart van de gevallen toch best een creepy looking resultaat op als ik de rijtjes voor/na foto's weer in mijn herinnering breng...)
Met zwemmen doe ik ook mijn haar in een stevige staart... maar als ik na afloop dan de spiegel kijk, zie ik dan vaak toch weer dat het zo verschoven is dat de er toch weer een inham zichtbaar opgepopt is (en een badmuts is een no-go... dat maakt het plaatje echt niet vrouwelijker)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
-
velouria
Hopelijk komt er binnenkort een echte oplossing voor haarproblemen ipv pruiken en transplantatie enz... Ik loop ook met dit probleem en het is niet leuk.Arike schreef:helpen doet lang haar zeker wel. Wat hier boven ook al door diverse posters genoemd is, wel in combi met een goed vrouwelijk kapsel...
(ik heb zelf ook lang haar en als ik 's morgens net uit bed in de spiegel kijk, lijk ik eerder op een vage 80's rockstar ipv op een vrouw...)
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
-
anne-nienke
Ik denk dat er veel is waar je niet zo veel aan kan doen. Ik denk dat je vooral moet zorgen dat je zoveel mogelijk borstelig donker haar moet weghalen, de juiste make-up technieken kennen en gebruiken, daarnaast is vooral bewegen belangrijk denk ik.....Wellicht is dat ook juist wel lastig, vaak is dat een moteriek die er na jaren en jaren ingesleten is.
-
Arike
Ik doe gemiddeld ook erg weinig aan mijn uiterlijk: haar een beetje in model brengen en wat oog make-up, dat is het wel zo'n beetje. Verder een beetje gepaste kleding bij de gelegenheid (en dat is vandaag gewoon jeans met een colletje)anne-nienke schreef:Ik denk dat er veel is waar je niet zo veel aan kan doen.
en houding: vooral rechtop lopen/staan is belangrijk... toen ik de foto's terug zag van de T-Nederland BBQ van vorige zomer had ik ook echt zoiets van: OMFG wat zie ik eruit als een lompe pot...anne-nienke schreef: daarnaast is vooral bewegen belangrijk denk ik..
-
jacqueline
jij ook al? Ik dacht hetzelfde van mij
-
Venka
Ik heb nu 3,5 mnd logopedie en het gaat boven verwachting goed.Ik hoef nu niet meer elke week te komen omdat mijn logopediste tevreden is en zij vind mijn stem behoorlijk vrouwelijk en en zij zegt dat zij mij nog weinig kan leren en dat in zon betrekkelijke korte tijd.Het is nu de taak om te praten en zelf vertrouwen op te bouwen en te leren om mijn stem constant te houden,dat vind ik nog vaak moeilijk.Maar logopedie is in mijn ogen 1 van de grote dingen waar je mee passabel kan zijn.Dus ik ben ook heel blij dat het goed gaat,alleen telefoneren vind ik nog een ramp
Maar aan de andere kant is ook hoe je een telefoon op pakt en hoe jij je voorstelt.Als ik met mijn zusje bel dan is het ook vaak of zij een man is maar zij is toch echt een geboren vrouw.
Mijn logopediste werkt ook aan mijn houding en ook al heb ik niet een echt mannenlijf,ben ik wel als man geboren en dat blijf je vaak zien.een van de dingen waar mijn logopediste mij vaak op wijst is mijn zit houding en mijn schouders.Zij moet zo vaak zeggen,Aafke schouders naar beneden,ik heb de neiging om mijn schouders om hoog te doen omdat dat mij door mijn vader is aangeleerd.Jongens moesten recht op lopen,borst vooruit en schouders omhoog.Ook als ik bij haar ben zegt zij vaak,Aafke billen achter in de stoel anders ben je net een man(zoals mannen vaak doen) die de neiging heeft om onderuit te zakken.
Ik denk wel dat houding,beweging en stem belangrijker is dan iemands bouw,vaak staren mensen zich blind om hun bouw maar ik ken legio CIS-vrouwen die ook niet de bouw van een vrouw hebben maar toch zijn zei vrouw.Niemand twijfelt ook er aan dat ze vrouw zijn,waarom niet,zij stralen uit dat zij vrouw zijn omdat zei dat gewoon zijn.En ik denk dat ook voor trans-vrouwen geld,straal uit dat je vrouw bent en laat zien dat je vrouw bent.Hoe moeilijk ook(geld ook voor mij)laat het idee varen dat je ooit als man bent geboren.
Mijn logopediste werkt ook aan mijn houding en ook al heb ik niet een echt mannenlijf,ben ik wel als man geboren en dat blijf je vaak zien.een van de dingen waar mijn logopediste mij vaak op wijst is mijn zit houding en mijn schouders.Zij moet zo vaak zeggen,Aafke schouders naar beneden,ik heb de neiging om mijn schouders om hoog te doen omdat dat mij door mijn vader is aangeleerd.Jongens moesten recht op lopen,borst vooruit en schouders omhoog.Ook als ik bij haar ben zegt zij vaak,Aafke billen achter in de stoel anders ben je net een man(zoals mannen vaak doen) die de neiging heeft om onderuit te zakken.
Ik denk wel dat houding,beweging en stem belangrijker is dan iemands bouw,vaak staren mensen zich blind om hun bouw maar ik ken legio CIS-vrouwen die ook niet de bouw van een vrouw hebben maar toch zijn zei vrouw.Niemand twijfelt ook er aan dat ze vrouw zijn,waarom niet,zij stralen uit dat zij vrouw zijn omdat zei dat gewoon zijn.En ik denk dat ook voor trans-vrouwen geld,straal uit dat je vrouw bent en laat zien dat je vrouw bent.Hoe moeilijk ook(geld ook voor mij)laat het idee varen dat je ooit als man bent geboren.
-
Arike
Jij had tenminste geen broek aanjacqueline schreef:jij ook al? Ik dacht hetzelfde van mij
-
Arike
Ik zou zeggen: schouders vooral naar achter en niet zo zeer naar beneden
Voor de rest helemaal eens met Aafke, straal vooral uit dat je vrouw bent en nooit anders geweest bent!
Voor de rest helemaal eens met Aafke, straal vooral uit dat je vrouw bent en nooit anders geweest bent!