Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Fay

Re: Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Bericht door Fay »

Dat is wat anders vrienden, daarmee je dingen kunnen delen,erg prettig, noodzaak, ook al begrijpt men niet alles, die directe omgeving groeit mee met mij en dat vind ik ook mooi om te zien, ik heb er het regelmatig over hoe zij er tegenaan kijken, mijn situatie door hun bril te bekijken,werkt verhelderend, de rest van de wereld, ze bekijken het maar

(zei ze stoer , terwijl ik zo dapper ook niet ben)

Vicky
Dora

Bericht door Dora »

Chick with a neo vagina is nogal een mond vol en het rijmt ook niet ;-)

Maar goed, Kelly wordt er weer aan de haren bijgesleept....

Het is me allaaaaaaaaaaaaaaannnnnngggg opgevallen dat het gros van de tv MTF docu's gaat over mannelijk ogende en klinkende MTF, tevens vader van zelfverwekte kinderen en regelmatig in gezelschap van een tamelijk ontgoocheld en duidelijk teleurgesteld ogende vrouw, die het niet letterlijk zegt maar die het wel van het gezicht af is te lezen.

De verschillen: Kelly's en Valentijns zijn erg zeldzaam in de media omdat het gros van de MTF op vrouwen viel en valt.

Het punt is, is dat zowel Kelly als Valentijn zichtbaar en merkbaar vrouwelijk zijn dus dat beklijft, zowel positief als negatief (in geval van Kelly)
Dat beklijft omdat het voor de gemiddelde kijker behapbaar en begrijpelijk is, want van meet af aan vrouwelijk.

Maar de docu's over de mannelijk ogende en klinkende ex hetero MTF papa's van zelfverwekte kinderen beklijven niet. Daar hoor je achteraf helemaal niets meer over, niks, nakkes, nada.
(Behalve dan in lovende woorden in de MTF internet community, want daar is ex hetero een stoer beroep en stoere hobbies uitoefenen en bio vader zijn de norm)

Dat komt omdat de gemiddelde kijker zo iemand helemaal niet begrijpt en kan behappen want te mannelijk dus worden dergelijke docu's ook weer pijlsnel vergeten.

De absoluut gillende grap is, is dat MTF in de volksmond 'omgebouwde homo's' genoemd worden maar in werkelijkheid bestaat het overgrote merendeel van MTF uit 'omgebouwde heteromannen'.

En dat is iets wat de gemiddelde tv kijker beslist niet wil weten, bewust of onbewust.

Want dat betekent dat die stoere oom bouwvakker, de stoere piloot broer, de stoere militair neef, de stoere vrachtwagenchauffeur buurman, de stoere, motorrijdende en aan auto's sleutelende zwager, de stoere ladykiller vader, allemaal even onverdacht en passabel mannelijk óók wel es een pre MTF zou kunnen zijn.

En dat is iets waar 'men' niet van houdt en niet tegen kan , onzichtbare pre MTF 'mollen' in hun omgeving.

Dus wordt het gewoon ontkend en blijft 'men' ziende blind en horende doof en blijft 'men' MTF 'omgebouwde homo's' noemen want dat is wel te behappen.
Die waren voorheen toch al anders.
Dora

Bericht door Dora »

Raisa schreef:
velouria schreef:transjes die als een speer in transitie gaan zijn door niemand te stoppen...

Dat vind ik niet zo verwonderlijk als je ziet hoe transgender organisaties aan structurele bangmakerij doen:
[ Afbeelding ]
Ze hebben het over uiterlijke kenmerken...het zou veel realistischer én eerlijker zijn als ze schreven dat zelfs je naasten, laat staan de rest, je niet/nooit als vrouw zullen zien na een (succesvol) leven als mannelijke heteroman op de leeftijd ,van pak em beet, 25-45jr.
De eerste indruk is de blijvende namelijk en dat is volkomen menselijk, niet narrowminded oid. En in die zin is de verwachting van passabiliteit idd niet nodig, want eigenlijk overbodig.

Daarbij worden de de vroeg begonnenen/pubertijdsremmende MTF uitzonderlijk lang wat ook niet altijd even positief uitpakt.
Laatst gewijzigd door Dora op 20 apr 2013, 17:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Hai Dora,

Hoe men tegen transseksuelen aankijkt is denk ik voornamelijk afhankelijk van hoe goed men je kent. En dan bedoel ik in dit geval geen familie, kennissen of vrienden maar op het werk, in de kroeg en andere openbare plaatsen.
Ik kan me voorstellen dat de meeste mensen die mij hebben leren kennen als hun eerste transgender in hun leven daarvoor een heel ander oordeel hadden over transgenders maar datzelfde oordeel nog steeds houden over andere transgenders die verder van hun afstaan.

Ik vind 1 persoonlijke ontmoeting met een transgender nuttiger dan 10 via de ether omdat, zoals jij zegt, de meest opvallende en in hun beeld passende beklijven maar ook omdat 10 optredens van 10 transgenders, hoe verschillend ook, nog geen goed beeld kan/zal geven van hoe divers de groep eigenlijk is.

Wat denkt u van transgenders? Voor uw gemak hebben we 10 'kenmerken' op een rijtje gezet, meerdere antwoorden zijn mogelijk maar niet buiten de hokjes schrijven.

Liefs Daniéla
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Dora schreef;
...dat zelfs je naasten, laat staan de rest, je niet/nooit als vrouw zullen zien na een (succesvol) leven als mannelijke heteroman op de leeftijd ,van pak em beet, 25-45jr.
Ik denk eerder andersom, dat je naasten eerder je nooit zullen zien als vrouw dan 'de rest'. Maar goed...

Ik begrijp wel dat men anders aankijkt tegen een homoseksuele man of vrouw die omgaat maar waarom hetero seksuele mannen, en dan vooral degenen die dat succesvol hebben ingevuld, nooit als vrouw gezien en geaccepteerd zullen worden zie ik niet. Er bestaat nog zoiets als een rationeel vermogen dat zo sterk is dat het alle irrationele gedachten, gevoelens en emoties wegdrukt. Meestal eindigt dat wel in emotionele misère maar even goed hebben ze toch wel een tijd lang de schijn kunnen ophouden van een succesvol functionerende heteroman.

Liefs Daniéla
Laatst gewijzigd door Anon20180501 op 20 apr 2013, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
velouria

Bericht door velouria »

Dora schreef:Chick with a neo vagina is nogal een mond vol en het rijmt ook niet ;-)

Maar goed, Kelly wordt er weer aan de haren bijgesleept....

Het is me allaaaaaaaaaaaaaaannnnnngggg opgevallen dat het gros van de tv MTF docu's gaat over mannelijk ogende en klinkende MTF, tevens vader van zelfverwekte kinderen en regelmatig in gezelschap van een tamelijk ontgoocheld en duidelijk teleurgesteld ogende vrouw, die het niet letterlijk zegt maar die het wel van het gezicht af is te lezen.

De verschillen: Kelly's en Valentijns zijn erg zeldzaam in de media omdat het gros van de MTF op vrouwen viel en valt.

Het punt is, is dat zowel Kelly als Valentijn zichtbaar en merkbaar vrouwelijk zijn dus dat beklijft, zowel positief als negatief (in geval van Kelly)
Dat beklijft omdat het voor de gemiddelde kijker behapbaar en begrijpelijk is, want van meet af aan vrouwelijk.

Maar de docu's over de mannelijk ogende en klinkende ex hetero MTF papa's van zelfverwekte kinderen beklijven niet. Daar hoor je achteraf helemaal niets meer over, niks, nakkes, nada.
(Behalve dan in lovende woorden in de MTF internet community, want daar is ex hetero een stoer beroep en stoere hobbies uitoefenen en bio vader zijn de norm)

Dat komt omdat de gemiddelde kijker zo iemand helemaal niet begrijpt en kan behappen want te mannelijk dus worden dergelijke docu's ook weer pijlsnel vergeten.

De absoluut gillende grap is, is dat MTF in de volksmond 'omgebouwde homo's' genoemd worden maar in werkelijkheid bestaat het overgrote merendeel van MTF uit 'omgebouwde heteromannen'.

En dat is iets wat de gemiddelde tv kijker beslist niet wil weten, bewust of onbewust.

Want dat betekent dat die stoere oom bouwvakker, de stoere piloot broer, de stoere militair neef, de stoere vrachtwagenchauffeur buurman, de stoere, motorrijdende en aan auto's sleutelende zwager, de stoere ladykiller vader, allemaal even onverdacht en passabel mannelijk óók wel es een pre MTF zou kunnen zijn.

En dat is iets waar 'men' niet van houdt en niet tegen kan , onzichtbare pre MTF 'mollen' in hun omgeving.

Dus wordt het gewoon ontkend en blijft 'men' ziende blind en horende doof en blijft 'men' MTF 'omgebouwde homo's' noemen want dat is wel te behappen.
Die waren voorheen toch al anders.
Hihi dit is echt zo. En mensen geloven je echt niet als je ze het vertelt. Ik heb wel eens als reactie gekregen van welke planeet ik kom haha.
Wat er allemaal onder heteromannen speelt is voor het overgrote deel van de bevolking totaal onbekend EN onbemind. ;) En daarom onbekend ;)

Er zijn ook mensen die er niets van begrijpen maar principieel ruimdenkend zijn en zo'n beetje alles accepteren wat zo'n voorheen heteroman zegt, ze vragen
zich daarbij niet eens af of ze het wel echt geloven of niet. En daar is ook wat voor te zeggen natuurlijk, want iedereen mag gewoon leven zoals hij of
zij wil.

En als het waar is wat je zegt...dat het echt niet beklijft... dan ben ik daar wel blij mee... maar ik vrees het ergste hoor.
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Misschien heb ik gewoon geluk gehad tot dusverre, maar ik heb tot nu toe nooit negatieve reacties gehad, mensen beoordelen me als mens en in het algemeen wordt ik wel een plezierig mens gevonden blijkbaar.
Irene
Dora

Bericht door Dora »

Anderzijds is het wel zo dat mannelijke/onvrouwelijke/onooglijke MTF hun kansen wel krijgen op de arbeidsmarkt, zelfs in openbare functies.

Zo was ik eergister bij de Praxis voor eea; vraag een verkoper waar ik het kon vinden en die brengt me er vriendelijk naar toe.

Aldaar aangekomen vraag ik hem het eea over het betreffende product en we horen naast ons 'G*DVERD*MME! G*DVERD*MME!

Ik zag allereerst voor een seconde of zo diepe gene over het gezicht van de (piepjonge) verkoper glijden, keek naar waar het gevloek vandaan kwam en dat bleek van een vakken vullende MTF van een jaar of 55 te komen.
Ze kreeg de te vullende producten niet goed in de rekjes....maar godallahmachtig, die MTF was a sight to behold.

Kalend en het restant haar in een pluizig permanentje, zwaar opgemaakte ogen, knalrode, overduidelijk goedkope lipstick en dat alles in een mannelijk geplooid en verkreukeld mannengezicht. Clownesk, grotesk.
Dat alles vergezeld van een damessjaaltje over het uniform en nogal mannelijke motoriek.

Geen idee of ze verbaal zo grof en luid was van zichzelf of om mijn 'mede TS' aandacht te trekken, want stel je toch voor dat k als TS haar als TS toch zomaar over het hoofd zou zien...of zo....maar ik vond het oprecht erg aardig van de Praxis directie van die vestiging om haar in een openbare functie te laten werken.

Sterker nog: ik was stomverbaasd.

Maar wat ik wil zeggen is dat ik me absoluut niet 'vertegenwoordigd voel door' of me associeer met een dergelijke MTF.

Dat staat gewoon veel te ver van mij af, een andere planeet zogezegd.

Wel dacht ik later.........godverhoede, ik hoop werkelijk dat ze géén vrouw en géén kinderen heeft!
Laatst gewijzigd door Dora op 20 apr 2013, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
velouria

Bericht door velouria »

Dora schreef: Geen idee of ze verbaal zo grof en luid was van zichzelf of om mijn 'mede TS' aandacht te trekken....maar ik vond het oprecht erg aardig van de Praxis directie van die vestiging om haar in een openbare functie te laten werken.

Misschien maakt ze zelf wel onderdeel uit van die directie? Anders is het wel heel leuk ja.
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
Dora

Bericht door Dora »

velouria schreef:
Dora schreef: Geen idee of ze verbaal zo grof en luid was van zichzelf of om mijn 'mede TS' aandacht te trekken....maar ik vond het oprecht erg aardig van de Praxis directie van die vestiging om haar in een openbare functie te laten werken.

Misschien maakt ze zelf wel onderdeel uit van die directie? Anders is het wel heel leuk ja.
Dat denk ik niet, dat ze iemand van de directie was. Ook niet iemand die er al jaren werkt, anders was het vakkenvullen/rekjes volhangen haar wel soepeltjes afgegaan.

De piepjonge verkoper wist allang van de hoed en de rand want die diepgeneneerde en snel gecorrigeerde gezichtsuitdrukking sprak boekdelen.
Ws gedraagt ze zich als medewerkster vaker 'opvallend'...