Nieuwe chat! Zie dit topic.

Ik moet het even kwijt topicje

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
mick1984
Berichten: 416
Lid geworden op: 03 aug 2012, 19:41
Gender: Trans FtM

Re: Ik moet het even kwijt topicje

Bericht door mick1984 »

yes ben blij.. heb vanochtend toevallig ff het vu geprobeerd te bellen.. om te vragen of er weer een gaatje vrij was gekomen bij me psycholoog.. want der waren 2 gesprekken uitgevallen en 21 juni is nog erg ver weg.. en nu kan ik 28 mei ook al terecht om 13.00. yes dat scheelt weer een maand.. en 28 mei heb ik me 3e gesprek diagnostiek .. gaat goed
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Ik moet het even kwijt topicje

Bericht door Raisa »

Dit is stom zeg. Gisterenavond werd ik toen ik in de typische Hollandsche tegenwind naar huis fietste door 2 op een scooter voorbijscheurende jongens nageroepen met "Travestietje!!!" In een binnenmondse vloek wilde ik dat ik nog de kracht van testosteron in mijn lijf had om te zien of hun Cro Magnon hoofdjes even hard waren als de kinderkopjes waar ik over reed.
Vanochtend had ik mijn jaarlijkse vliegmedische keuring, een APK voor mensen zeg maar. Ik zat alleen in de wachtkamer het eerste kopje koffie van de dag te koesteren en de typische, naar testosteron ruikende pilotenblaadjes die vol reclame voor breitlings en te dure zonnebrillen staan door te bladeren toen de arts naar buiten kwam, even verdwaasd om zich heen keek en weer terug haar kamertje in liep. Het was allemaal best awkward. Ik liep haar achterna, vroeg wie ze zocht en dat bleek Mijnheer 'boyname' te zijn. "Dat ben ik" zeg ik een beetje verlegen waarop ze even verward keek en me vroeg waarom ik niet mijn naam en geslacht heb laten veranderen omdat dit wel heel verwarrend is. We zijn toen in gesprek geraakt over de sterilisatie eis (waar ze zichbaar van schrok) en wat koetjes en kalfjes. Passabel of niet? Ik weet het iig niet meer.

P.S. De wachtkamer vulde zich kort erna met lekkere mannelijke piloten van het kaliber dat je alleen op de ladyboners reddit terugziet. :P
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Ik moet het even kwijt topicje

Bericht door Arike »

Ik ben laatst voor de deur van mijn eigen huis door een stel dronken lacherige jongeren uitgemaakt voor "hee HET is een omgebouwde". ze spraken me aan om de weg te vragen, maar daar waren ze opeens niet meer in geïnteresseerd...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Ik moet het even kwijt topicje

Bericht door Fay »

Respect is bij velen ver te zoeken, knap lullig, wat moet je ermee? ter plekke loslaten denk ik

Begin het zelf nu ook te merken, men observeerd, kijkt me van tot tot teen aan want ziet denk ik iets verwarrends, en trekt een raar gezicht, niet altijd kan ik daar even goed tegen, das 1 onderdeel van de real life test, dik huidje kweken maar wennen zal het denk ik nooit (vraag ik even aan de meer ervaren T

Vicky
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Ik moet het even kwijt topicje

Bericht door Raisa »

Zit op de VU een paper uit te printen, de telefoon gaat. Ik neem op, het meisje dat naast me zit kijkt verschrikt mijn kant op en begint haastig op haar Iphone te tokkelen. Meh, logopedie nodig.
velouria
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:57
Gender: Trans MtF

Re: Ik moet het even kwijt topicje

Bericht door velouria »

Ik ben heel achterdochtig geworden...ik denk heel snel dat het over mij gaat/mensen het over mij hebben...
Soms is het jammer omdat ik daardoor wel eens wat mensenschuw kan worden en altijd het ergste denk...Ik kan een behoorlijk groot aantal mensen
echt niet waarderen en het risico is dan altijd dat je bevooroordeeld raakt (en dus teveel op je hoede bent)....Maar goed ik probeer zo normaal en echt mogelijk te blijven en dan
moeten de goedwillenden maar een beetje extra hun best doen want ik ben een heel lief mens...

Ik vind het ook echt een tijd waarin hele groepen mensen echt geen manieren meer hebben... en ik heb dan toch al snel de neiging om op ze neer
te kijken (in de praktijk is dat negeren). Er zijn zoveel asociale mensen en ik voel me niet op m'n plek bij dat soort mensen. Luidruchtig,
dom, plat, onvriendelijk, geen rekening meer kunnen en willen houden met anderen enz.
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
Dora
Berichten: 113
Lid geworden op: 08 jan 2013, 13:56
Gender: Transgender

Re: Ik moet het even kwijt topicje

Bericht door Dora »

Raisa schreef: Passabel of niet? Ik weet het iig niet meer.
Zelfs de meest passabele MTF wordt minimaal eens per half jaar 'gelezen' door deze of gene.

Passabiliteit is geen continue of constant iets.

Sommige mensen hebben het direct door, sommigen niet. Sommigen na verloop van tijd (pas)

Heteromannen nemen alles wat vrouwelijk is bewust of onbewust in overweging en zien/merken bij MTF al snel 'iets', sneller dan heterovrouwen.

Heel erg veel mannelijke, onopvallende 'heteromannen' hebben in het diep geniep bi en/of T neigingen en hebben juist daardoor een 6e zintuig er bij kado gekregen om andersvoelenden te herkennen.
Een soort instinct om 'clandestiene' sekspartners te kunnen 'screenen', net zoals homomannen dat in vroeger tijden hadden toen homoseksualiteit nog zwaar verboden was.

Maar we leven inmiddels anno 2013 en zelfs een 85 jarige opoe in een gehucht in de Achterhoek weet wat transseksualiteit is...en weet ze ook vaak wel te herkennen.
Laatst gewijzigd door Dora op 24 apr 2013, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
velouria
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:57
Gender: Trans MtF

Re: Ik moet het even kwijt topicje

Bericht door velouria »

de allergrootste kunst is denk ik om op den duur als transseksueel/transgender daar schijt aan te hebben...Ik denk dat je dit alleen echt zult kunnen als je je niet minderwaardig voelt omdat je transseksueel bent.
Het beste is nog dat je er trots op bent... en je neus lekker ophaalt....
Meeste mensen zijn je aandacht niet eens waard... maar ja...ik zei al... het is een kunst...

Ik ben ook nog lang niet volleerd wat dat betreft maar ik merk wel een vooruitgang in vergelijking met vroeger. En ik heb het idee dat elk jaar ervaring mij weer weerbaarder maakt.
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Ik moet het even kwijt topicje

Bericht door Paul »

Las net toevallig een artikel in een magazine over voorlichting over homoseksualiteit en transgenderisme voor middelbare scholen.
En het verbaast me oprecht dat de jeug van nu, met hun high tech speledingetjes, hun forums en chats over de meest uiteenlopende onderwerpen waar ik als tiener geeneens aan dacht, opgegroeid in verschilende vormen van gezinssituaties zoals gescheiden ouders, of multicutureel, nog steeds zo 'homofobisch' kan reageren.
Wel goed om te weten dat ze voorlichting sisnds 2012 op middelbare scholen verplicht hebben gesteld.
Dora
Berichten: 113
Lid geworden op: 08 jan 2013, 13:56
Gender: Transgender

Re: Ik moet het even kwijt topicje

Bericht door Dora »

De woningen in mijn straat worden nu al sinds een jaar gerenoveerd.

Bouwvakkers voor, achter, boven, onder en in mijn huis.

Heel vriendelijk, geen nare opmerkingen, geen 'versprekingen' in aanspreekvorm....maar nu, een jaar later........kan ik geen bouwvakker meer zien.

Privacy weg, dat vooral, maar ook het geschreeuw van ze....hangt me zoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo de keel uit!