In de media deel II

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gesloten
velouria
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:57
Gender: Trans MtF

Re: In de media deel II

Bericht door velouria »

TanteJuut schreef:O JEE DORA ;) Wat een stupide vergeetachtigheid.Ter aanvulling dan.....de "ik ben blij dat mijn kinderen me nu mamma noemen-trans", de "Ik ben teleurgesteld dat mijn kinderen me niet meer willen zien-trans" en natuurlijk de "ik ben een lul van een vent, want ik belast mijn kinderen enorm-trans"
Ja inderdaad redelijk stupide want Dora bedoelde dus DE KINDEREN VAN.... in plaats van het hokje "transseksueel met kinderen".
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
velouria
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:57
Gender: Trans MtF

Re: In de media deel II

Bericht door velouria »

Raisa schreef:Laat maar zitten, dysforie aanval na lezen van de comments onder het filmpje
Ik krijg een aanval van genderdysforie omdat jij een opleiding hebt kunnen volgens als piloot en nu aan een universitaire studie bent begonnen.
Zo ver heb ik het niet kunnen schoppen. Tegen de tijd dat ik de pubertijd inging was ik al zo beschadigd dat ik niet meer normaal kon functioneren,
in welke vorm dan ook.
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: In de media deel II

Bericht door Venka »

Dora schreef:
TanteJuut schreef:O JEE DORA ;) Wat een stupide vergeetachtigheid.Ter aanvulling dan.....de "ik ben blij dat mijn kinderen me nu mamma noemen-trans", de "Ik ben teleurgesteld dat mijn kinderen me niet meer willen zien-trans" en natuurlijk de "ik ben een lul van een vent, want ik belast mijn kinderen enorm-trans"
http://dewandeling.kro.nl/seizoenen/201 ... 20-04-2013" target="_blank

Als je niet huivert bij het aanhoren van de mentale en emotionele verschrikkingen die Sabine heeft moeten doorstaan dankzij haar TS vader...dan heb je toch wel een heel erg grote plaat voor je hoofd.
Dora dit is slechts 1 voorbeeld maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat jij alle trans papa,s en mama,s zo ziet? en heb jij ooit andere kinderen gesproken van een papa of mama die van geslacht is veranderd?
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: In de media deel II

Bericht door Venka »

velouria schreef:
Raisa schreef:Laat maar zitten, dysforie aanval na lezen van de comments onder het filmpje
Ik krijg een aanval van genderdysforie omdat jij een opleiding hebt kunnen volgens als piloot en nu aan een universitaire studie bent begonnen.
Zo ver heb ik het niet kunnen schoppen. Tegen de tijd dat ik de pubertijd inging was ik al zo beschadigd dat ik niet meer normaal kon functioneren,
in welke vorm dan ook.
Tijd voor een slotje lijkt mij,voor dat dit wederom uit de hand gaat lopen.
velouria
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:57
Gender: Trans MtF

Re: In de media deel II

Bericht door velouria »

Dora schreef: Dora dit is slechts 1 voorbeeld maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat jij alle trans papa,s en mama,s zo ziet? en heb jij ooit andere kinderen gesproken van een papa of mama die van geslacht is veranderd?

In vele andere gevallen wordt er misbruik gemaakt van de loyaliteit van kinderen tov de ouders door dit te omschrijven als acceptatie en kinderen die "er helemaal geen probleem mee hebben". En de vrouwen die voor diezelfde kinderen die het toch al moeilijk hebben, bij de vader blijven.... die vrouwen worden ook omschreven als "gelukkig met de nieuwe situatie" omdat elke andere opstelling de verhoudingen alleen nog maar verder zal beschadigen. En ze bovendien gebrek aan empathie verweten wordt voor de transseksuele vader als ze wel hun echte gevoelens op tafel zouden leggen.
Laatst gewijzigd door velouria op 25 apr 2013, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: In de media deel II

Bericht door Raisa »

velouria schreef:Ik krijg een aanval van genderdysforie omdat jij een opleiding hebt kunnen volgens als piloot en nu aan een universitaire studie bent begonnen.
Zo ver heb ik het niet kunnen schoppen. Tegen de tijd dat ik de pubertijd inging was ik al zo beschadigd dat ik niet meer normaal kon functioneren,
in welke vorm dan ook.
Ach gutteguttegut een ad hominem. Welke gevolgen denk je dat die opleiding en alles eromheen wel niet op mij hebben gehad?
Laatst gewijzigd door Raisa op 25 apr 2013, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
velouria
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:57
Gender: Trans MtF

Re: In de media deel II

Bericht door velouria »

Raisa schreef:
velouria schreef:Ik krijg een aanval van genderdysforie omdat jij een opleiding hebt kunnen volgens als piloot en nu aan een universitaire studie bent begonnen.
Zo ver heb ik het niet kunnen schoppen. Tegen de tijd dat ik de pubertijd inging was ik al zo beschadigd dat ik niet meer normaal kon functioneren,
in welke vorm dan ook.
Ach gutteguttegut. Welke gevolgen denk je dat die opleiding en alles eromheen wel niet op mij hebben gehad?
Het schijnbare verschil tussen jou en mij is dat ik ondanks de tegenslag toch doorzet om nog iets van mijzelf te maken. Ik heb nu nog steeds geen diploma maar ik vecht er wel voor ook al zeggen veel mensen dat ik het maar moet opgeven.
het verschil tussen jou en mij is dat jij wel altijd een echte jongen hebt kunnen zijn en ik niet.
Piloot, of all things.

En je weet helemaal niets van mij en hoe ik heb doorgezet en nog steeds doorzet om iets te maken van mijn leven.
je komt op mij over als een verwend rijkeluiskindje die zich nooit beseft dat ze niet de enige is voor wie het leven wel eens tegenzit en tegengezeten heeft.
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
Dora
Berichten: 113
Lid geworden op: 08 jan 2013, 13:56
Gender: Transgender

Re: In de media deel II

Bericht door Dora »

Aafke schreef: Mag ik mij dan daar bij aansluiten en wil de enige echte trans opstaan zodat wij haar kunnen bewonderen. :o
Sabine van den Berg (44) is schrijfster en kunstenares. Begin dit jaar schreef ze het boek ‘Wissel’, een autobiografische roman over een tienermeisje van wie de vader verandert in een vrouw. Sabine is 16 jaar oud en volop in de puberteit als haar vader uit de kast komt. Met zijn coming out verbleekt het gezin. “Veel transgenders hebben een moeilijk leven en het is goed dat ze daarmee naar buiten treden en daar aandacht voor krijgen. Maar als ‘kind van’ sta je altijd in de schaduw. Met mijn boek geef ik dat meisje van 16 een stem.” Sander de Kramer wandelt met Sabine in de duinen bij Castricum.
Sabine heeft de transitie van haar vader ervaren als een denderende trein “zonder noodrem”. “Mijn vader klampte zich vast aan mijn vrouwelijkheid. Hij hing zijn jurken in mijn kledingkast. Ik haatte die kast.” In eerste instantie is het een groot geheim binnen het gezin, waar alleen Sabine in wordt gedeeld. Maar als ook haar broers ervan weten, gaat de geest uit de fles. “Mijn vader had haast. Zijn ideaal was zo snel mogelijk vrouw worden. Wij hobbelden daar een beetje achteraan. Als kind kom je in een rouwproces zonder lijk. Al die facetten van rouw: kwaadheid, acceptatie, schuldgevoelens, alles komt voorbij. Maar er is geen lijk. Je zit met iemand die springlevend is. En hij wil met jou verder.”

Tot zover 'de enige echte trans'.


Maar dan komt haar vader zes jaar geleden met het nieuws dat hij zich weer wil laten terug veranderen tot een man. “Ik dacht: Het begint weer opnieuw.
Maar nu kies ik voor mezelf.”

En volkomen terecht!

Wat me opvalt is dat blijkbaar 'het enige echte trans' gedrag hier het bagatelliseren dan wel doodzwijgen van het leed van de periferie van de vadertrans is.

MTF zwaar egocentrisch? Hoezo? :o
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: In de media deel II

Bericht door Eva »

Ik heb het nu druk. Erg druk. Toch maar even reageren.
Mensen die menen simpel te kunnen vaststellen of iemand een echte trans is of was kunnen daarvoor een nieuw genderteam in het leven roepen. Het afkeuren van hele groepen is in dit verband niet nodig en voor sommige forumleden zelfs uitgesproken kwetsend.

[mod mode on] Een beetje rustig aan zou wel prettig zijn, Velouria. [mod mode off]

Overigens hebben we de mening van Sabine vernomen. Niet die van andere betrokkenen. Daar wordt hier en daar wel om gevraagd. Misschien was het beter geweest even te wachten met de man wegzetten als hierboven is gebeurd.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: In de media deel II

Bericht door Raisa »

velouria schreef:Het verschil tussen jou en mij is dat jij wel altijd een echte jongen hebt kunnen zijn en ik niet.
Piloot, of all things.

En je weet helemaal niets van mij en hoe ik heb doorgezet en nog steeds doorzet om iets te maken van mijn leven.
je komt op mij over als een verwend rijkeluiskindje die zich nooit beseft dat ze niet de enige is voor wie het leven wel eens tegenzit en tegengezeten heeft.
Zie je zelf niet hoe je tweede alinea in conflict is met de eerste?
Je weet niets van mij, dus kun je geen aannames maken over of ik een 'echte jongen' heb kunnen zijn of wat mijn financiele situatie is.
Maar deze discussie heb ik al eens eerder gehad met een ex-forumlid en hiermee beschouw ik deze zaak als gedaan.
Kunnen we nu verder gaan zonder persoonlijke aannames en aanvallen?
Laatst gewijzigd door Raisa op 25 apr 2013, 15:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Gesloten