In de media deel II

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gesloten
Dora
Berichten: 113
Lid geworden op: 08 jan 2013, 13:56
Gender: Transgender

Re: In de media deel II

Bericht door Dora »

Aafke schreef: en heb jij ooit andere kinderen gesproken van een papa of mama die van geslacht is veranderd?
Jazeker. Die man is nu mid 50 en een emotioneel wrak dankzij de schade die papa TS eind jaren 70 aanrichtte. Is nu sinds een jaar in therapie omdat ie volkomen vastgelopen is.

Komt bij dat er niet veel kinderen van MTF vaders zich uitspreken laat staan er boeken over schrijven zoals Sabine dat doet.

Maar goed, dat is jou natuurlijk helemaal ontgaan he?
velouria
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:57
Gender: Trans MtF

Re: In de media deel II

Bericht door velouria »

Raisa schreef:
velouria schreef:Het verschil tussen jou en mij is dat jij wel altijd een echte jongen hebt kunnen zijn en ik niet.
Piloot, of all things.

En je weet helemaal niets van mij en hoe ik heb doorgezet en nog steeds doorzet om iets te maken van mijn leven.
je komt op mij over als een verwend rijkeluiskindje die zich nooit beseft dat ze niet de enige is voor wie het leven wel eens tegenzit en tegengezeten heeft.
Zie je zelf niet hoe je tweede alinea in conflict is met de eerste?
Je weet niets van mij, dus kun je geen aannames maken over of ik een 'echte jongen' heb kunnen zijn of wat mijn financiele situatie is.
Maar deze discussie heb ik al eens eerder gehad met een ex-forumlid.

Die aanname kan ik wel maken, omdat je namelijk totaal niet begrijpt waar ik het over heb steeds.
En jij mag van geluk spreken dat je niet pas met je 50e in transitie bent gegaan door de enorme bekendheid van transseksualiteit tegenwoordig.
je bent jezelf iedere keer ONTERECHT aan het vergelijken met piepjonge VROUWELIJKE transjes terwijl je zelf helemaal nooit vrouwelijk bent geweest en ook
als kind niet al wist hoe het zat. Er zijn kinderen die dat namelijk wel al op jonge leeftijd weten.... En door de bekendheid van transseksualiteit kunnen die kinderen GELUKKIG veel eerder in transitie en worden ze eindelijk door ouders gesteund.
Laatst gewijzigd door velouria op 25 apr 2013, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
Dora
Berichten: 113
Lid geworden op: 08 jan 2013, 13:56
Gender: Transgender

Re: In de media deel II

Bericht door Dora »

Raisa schreef: Welke gevolgen denk je dat die opleiding en alles eromheen wel niet op mij hebben gehad?
.
Huuhh?Wat een raar argument? Daar koos en kies je toch zelf voor?
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: In de media deel II

Bericht door Eva »

Raisa schreef:
velouria schreef:Het verschil tussen jou en mij is dat jij wel altijd een echte jongen hebt kunnen zijn en ik niet.
Piloot, of all things.

En je weet helemaal niets van mij en hoe ik heb doorgezet en nog steeds doorzet om iets te maken van mijn leven.
je komt op mij over als een verwend rijkeluiskindje die zich nooit beseft dat ze niet de enige is voor wie het leven wel eens tegenzit en tegengezeten heeft.
Zie je zelf niet hoe je tweede alinea in conflict is met de eerste?
Je weet niets van mij, dus kun je geen aannames maken over of ik een 'echte jongen' heb kunnen zijn of wat mijn financiele situatie is.
Maar deze discussie heb ik al eens eerder gehad met een ex-forumlid.
In de haast had ik dat citaat nog gemist. Je valt daarmee een ander forum lid aan. Dat kan niet, Velouria. In elk geval niet op dit forum. Je hebt hierbij een waarschuwing.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: In de media deel II

Bericht door Raisa »

velouria schreef:je bent jezelf iedere keer ONTERECHT aan het vergelijken met piepjonge VROUWELIJKE transjes terwijl je zelf helemaal nooit vrouwelijk bent geweest en ook
als kind niet al wist hoe het zat. Er zijn kinderen die dat namelijk wel al op jonge leeftijd weten....
Wederom een ad hominem en tevens een ongefundeerde aanname. Gerapporteerd.
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: In de media deel II

Bericht door jacqueline »

dan kom ik nog even terug op het feit dat iemand op latere leeftijd pas ontdekt dat ie trans is. Ik ben er pas achter gekomen toen ik 43 was. Was ik dan zo succesvol als man geweest? Was het maar waar. Het hele leven van mij was een zoektocht naar mezelf met louter alleen mislukkingen en teleurstellingen. Als man kon ik niets presteren of ook maar iets creëren in mijn leven. Ik wist drommels goed dat er IETS fout zat bij mij maar kon er nooit de vinger op leggen. Via een hoop psychologen wat al begon op mijn 13de jaar. De een zei dit, de ander zei dat, maar TS heeft nooit iemand vastgesteld. Daar moest ik zelf per toeval achter komen via een andere transvrouw die ik leerde kennen.

En dat deze pa spijtoptant werd heeft volgens mij alles te maken met de manier waarop hij zijn RLE beleefde. Sabine zei duidelijk dat hij tijdens die RLE meer bezig was met wanneer die SRS nou kwam dan dat ie bewust zijn leven als vrouw beleefde en zijn gevoel liet spreken of dit het ook wel echt was. Daarom zou ik iedereen die in het traject zit op het hart willen drukken niet teveel jezelf bezighouden met die SRS. Beleef dat jaar RLE nou heel bewust en kijk wat het vrouw zijn met je gevoel doet. Op het moment dat je voor je SRS gaat moet je echt 100% zeker zijn van je zaak. Spijtoptant worden doe je echt helemaal zelf. Je kan het zelf voorkomen.
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: In de media deel II

Bericht door Raisa »

Dora schreef:Huuhh?Wat een raar argument? Daar koos en kies je toch zelf voor?
Ik koos voor de luchtvaart, niet voor de bijbehorende macho cultuur en de schuld.
velouria
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:57
Gender: Trans MtF

Re: In de media deel II

Bericht door velouria »

Ik zou wel eens willen weten waarom ik als kind nooit iets gemerkt heb van die "zusterliefde" ... toen ik gepest werd.
Ik vraag me af hoeveel van die "heteroseksuele" mannen (M2F) zijn opgekomen voor hun vrouwelijke LOTGENOOTJES/klasgenoten (die jongetjes waren).
Of ze nou homoseksueel waren of transseksueel of gewoon te vrouwelijk voor een jongen.
En daarna solidariteit willen afdwingen.... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door velouria op 25 apr 2013, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: In de media deel II

Bericht door Venka »

Ik zal mij voorzichtig uit drukken maar als ik de discussie volg maar ook eerdere discussies mag ik dan aannemen dat Aster,mevrouw griezel,Sylvia Dora en velouria of te wel dezelfde personen zijn dan wel gelinkt zijn aan een en dezelfde soort clubje want alle discussies met genoemde personen hebben dezelfde inbreng en ook dezelfde toon en hetzelfde weinige begrip voor anders denkende en zij hebben de drive om hun mening op te leggen aan een zeer gematigd andere forum leden. :idea:
velouria
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:57
Gender: Trans MtF

Re: In de media deel II

Bericht door velouria »

Aafke schreef:Ik zal mij voorzichtig uit drukken maar als ik de discussie volg maar ook eerdere discussies mag ik dan aannemen dat Aster,mevrouw griezel,Sylvia Dora en velouria of te wel dezelfde personen zijn dan wel gelinkt zijn aan een en dezelfde soort clubje want alle discussies met genoemde personen hebben dezelfde inbreng en ook dezelfde toon en hetzelfde weinige begrip voor anders denkende en zij hebben de drive om hun mening op te leggen aan een zeer gematigd andere forum leden. :idea:
Gematigd? net als Sabine al zei... puur omdat het je eigen vader is moet je alles maar accepteren? Hier heerst ook die tendens... alles moet maar door de buitenwereld geaccepteerd en begrepen worden. En jij noemt dat gematigd?? :mrgreen:
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
Gesloten