Dank voor de reacties
Ik had gisteren een gesprek op school met mijn mentor en de vakdocent hierover:
kw1989 schreef:Ergens zit ik trouwens wel aan te denken om na de zomervakantie als meid naar school te gaan (en als dat zo is, ook mijn roepnaam aan te laten passen). Dan moet ik het ook om praktische redenen thuis wel eerst bespreekbaar gaan maken. En daarna ook voorleggen bij de mentor op school, zij moet er wel achter staan vind ik. Ik word na de vakantie namelijk teruggeplaatst naar de klas waar ik begin dit jaar weggepest was. Dat is een punt waar ik echt héél goed over na moet denken, ondanks dat ik het wel echt heel graag wil.
Op zich zijn ze trots om te horen dat ik die stap wil zetten
(en ook beetje geschrokken, ze zeiden dit nog nooit meegemaakt te hebben in de 10+ jaren dat ze op deze school werken).
Toch willen zij dat ik er nog eens héél goed over na ging denken, want zij zien nog wat "flinke beren op de weg". Beroepshalve voelen zij zich verantwoordelijk voor een veilige leeromgeving voor iedere student. Maar ze vrezen die niet te kunnen garanderen voor mij. Daarmee doelen ze op een aantal mede-studenten waar ik volgend schooljaar mee in de klas kan zitten, waarvan ze weten dat deze er problemen mee zullen hebben. Beide docenten vrezen voor fysiek geweld naar mij toe. Er werden geen namen genoemd, maar ik had wel een vermoeden wie ermee werden bedoeld. Er loopt namelijk een groepje (nu 1e klassers) rond wat alles pest wat "anders" is
(begin dit schooljaar was ik al doelwit ervan geweest)
Er werd ook bij gezegd dat acceptatie sowieso tegen kan vallen in de techniek-wereld, i.i.g. in de regio waar deze school is gevestigd. Ze zien problemen bij een eventueel stage-bedrijf. Maar vooral binnen deze school. Het heeft voor een groot gedeelte te maken met het "laag milieu" waar een noemenswaardig deel v/d studenten uit komt en deels ook met hun religie. Dat er alleen maar jongens bij deze opleiding zitten maakt het niet makkelijker.
De mentor en docent hadden er wel nadrukkelijk bij gezegd dat het niet hun bedoeling was om mij te ontmoedigen en dat ze nog steeds voor 200% achter mij zullen staan en mij steunen, mocht ik er toch voor kiezen om het te doen. Ze verbieden niets.
Uit hun verhaal maak ik echter wel op dat ze het afraden, ondanks dat het niet zo letterlijk gezegd was. Er waren ook alternatieve ideeën naar voren gebracht, zoals niet direct na de zomervakantie "om" te gaan, maar het eerst enkele maanden de tijd te geven
(m.a.w. eerst in de klas vertellen en tijdje aankijken hoe de klas reageert). Of om het zelfs geheel verborgen te houden op school (
wat ik dus niet wil).
Volgende week woensdag heb ik een 2e gesprek bij Transvisie Zorg, daar ga ik dit eens verder bespreken. Vooral het idee om het dan eerst alleen mondeling te vertellen en de reacties in de klas 1 of 2 maanden aan te kijken in het nieuwe schooljaar, lijkt me een goede alternatieve mogelijkheid
Ik snap de zorgen van de mentor en docent heel goed. Maar ik vind het toch zeer triest als ik op school niet mezelf kan zijn "
omdat het dan onveilig wordt", alleen maar omdat er een aantal personen rondlopen die zich niet kunnen gedragen

Ik wil eigenlijk helemaal niet nog minstens een jaar als man gaan leven
(overigens vraag ik mij serieus wel af of ik het volgend schooljaar dan als man wèl zal "overleven", want mij pesten doen ze toch al...)
Opleidingshalve zat ik eerder stiekem nog te twijfelen of ik na volgend jaar nog niv. 3 ga doen van deze opleiding, maar na dit gehoord te hebben, denk ik dat ik zo snel mogelijk huidig niv. 2 afmaak en dan zorg dat ik hier weg ben