Hormonen en vermoeidheid.

Danielle

Re: Hormonen en vermoeidheid.

Bericht door Danielle »

SandraK schreef:Ik heb dus dezelfde 'verschijnselen'. Hoe lang duurt dit? Of hoort dit bij het gebruik van Androcur? Ik was al zo blij dat ik nergens last van had.
Het duurt bij mij nu al een jaar. Maar na drie maanden was het ergste er wel af en ging het steeds beter. Het is nu vooral bijzondere situaties: twee feestjes in één weekend bijvoorbeeld. Dan moet ik soms kiezen, of de gevolgen aanvaarden de dagen erna.

Ik heb het afgelopen jaar geleerd om naar mijn lichaam te luisteren. Maar verder laat ik mijn transitie mijn leven zo min mogelijk beïnvloeden. Ik blijf leuke dingen doen. Ik blijf gewoon full-time werken. Ik ben ik en ik ben niet mijn genderdysforie.
Mijn transitieblog: Fading Gender
ada

Bericht door ada »

Ja ik denk dat bijna iedereen van de hormoontjes heel erg moe kan zijn, ook ik heb dat ervaren.
Vaak doe ik s'middags een tukkie van een uurtje, ja dat kan als je van je pensioentje geniet.
Wat ik de laatste tijd doe is (17 maanden aan de hormonen) is 2 á 3 keer op de hometrainer en dat helpt bij mij heel goed.
Ook joggen is goed want het lichaam moet na de verandering toch weer in conditie komen om de moeheid weg te werken.
Ben intussen tijd al 68 jaar jong dus weet ongeveer wel wat ik wel of niet kan.
gr.
Ada
Wees je zelf en niet een ander
selena
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door selena »

Sinds korte periode ben ik aan de hormonen. Het rare eraan is dat mijn vermoeidheid merkbaar verminderd is in tegenstelling wat ik hier lees. Ik slaap veel minder (6 tot 8 uur, voorheen 10-12 uur) en ben veel meer uitgerust en lukt me ook makkelijker uit bed te gaan. Hiervoor voelde mijn lichaam en spieren veels te moe aan om makkelijk uit bed te stappen. Gebeurt dat ook vaker i.p.v. vermoeider worden? Of hoort dat bij de eerste weken?
Anne1957

Bericht door Anne1957 »

Ik heb eigenlijk nooit last gehad van vermoeidheid. Ik sliep goed en slaap nog steeds goed. Ik heb eerder meer energie dan minder.
Holden

Bericht door Holden »

ik ben nu iets meer dan 2 maanden aan de testo en ik heb ook minder energie. Ik heb gelezen dat veel ftms juist meer energie krijgen dus ik hoop dat dat snel gebeurt want dit is wel ontzettend balen :(.
Jake

Bericht door Jake »

In het begin kreeg ik wel een soort kick van de testo en dan had ik een paar dagen wat meer energie, maar inmiddels is alles een beetje afgevlakt (libido, geen stemfluctuaties en ook energie is vlak). Ik kan helaas ook niet zeggen dat ik meer energie heb gekregen van de testo, eerder minder energie dan meer.