Ik heb mijn besluit genomen, en toch twijfel ik soms nog steeds...
Sandy is natuurlijk meer een meisjes- dan jongensnaam, dus ik kan heel makkelijk mijn eigen naam aanhouden. Daarbij dacht ik: het is niet zo dat ik een nieuw persoon creëer. De vrouw in mij ben ik gewoon zelf, zoals ik eigenlijk ben. Neem ik een andere naam aan dan is dat voor mij of ik verder ga als iemand anders.
Maar aan de andere kant... Ik wil heel graag mijn oude leven en ik achter mij laten, en verder met de Sandy die wel gelukkig is met zichzelf en ook naar de buitenwereld zichzelf durft te zijn. Mijn naam Sandy zal altijd gekoppeld blijven aan 40 jaar ellende (nou ja, wat minder omdat ik hoorde dat ik tot mijn 10de best 'een normaal kind' ben geweest).
Ook vraag ik mij af hoe anderen er het makkelijkst mee om kunnen gaan: de bij hun bekende naam, of dat zij mij als vrouw toch min of meer als een ander persoon zien waar ook een andere naam bij hoort.
Tips en gedachtespinsels zijn welkom!
Liefs, Sandy
naam
-
sandy
-
Paul
Re: naam
@Sandy: misschien is je naam dan juist heel goed om te houden, omdat je dan een nieuwe start er mee maakt. Ondanks een zwaar verleden kan 'Sandy' dan een nieuwe start maken. Is dat een ideetje?
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Misschien niet helemaal handig om zo'n oud draadje weer leven in te blazen, maar ja, de oorspronkelijke vraag opnieuw tellen lijkt me ook niet alles.
Ik ben ergens wel blij om te lezen dat velen van jullie ook zo'n worsteling hadden met het kiezen van een passende naam. Loop er ook al tijden mee rond, en heb min of meer besloten om voor Emma te kiezen. Dat schijnt dan op het moment weer de meest gekozen babynaam van het moment te zijn, gelukkig ken ik in mijn leeftijdscategorie weinig vrouwen die Emma heten. Ik vond Emma al leuk voor het populair werd dus dan vind ik het goed genoeg. Mijn login naam gebruik ik al een paar jaar her en der als nickname, maar men ziet hier toch niet zo makkelijk dat dat een Welshe meisjesnaam is. Vind het een mooie naam maar minder bruikbaar.
Misschien mijn login hier ook maar eens aan laten passen.
Ik ben ergens wel blij om te lezen dat velen van jullie ook zo'n worsteling hadden met het kiezen van een passende naam. Loop er ook al tijden mee rond, en heb min of meer besloten om voor Emma te kiezen. Dat schijnt dan op het moment weer de meest gekozen babynaam van het moment te zijn, gelukkig ken ik in mijn leeftijdscategorie weinig vrouwen die Emma heten. Ik vond Emma al leuk voor het populair werd dus dan vind ik het goed genoeg. Mijn login naam gebruik ik al een paar jaar her en der als nickname, maar men ziet hier toch niet zo makkelijk dat dat een Welshe meisjesnaam is. Vind het een mooie naam maar minder bruikbaar.
Misschien mijn login hier ook maar eens aan laten passen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Venus
Emma, vind het eigenlijk helemaal niet erg dat je deze topic nieuw leven hebt ingeblazen.
Had achteraf gezien beter voor een andere naam kunnen kiezen. Vooral nu ik sommige forum-leden wel eens tegenkom bij bijeenkomsten. En als ik mij dan voorstel, zeg ik gewoon mijn echte naam, Jeroen. Ben in het verleden vaak bij mijn achternaam genoemd door velen. Hoewel het mijn echte naam is, kan dat misschien wel weer als te vrouwelijk gezien worden. Ik ben het nu wel aan het overwegen. Maar eventjes een nachtje over slapen.
Had achteraf gezien beter voor een andere naam kunnen kiezen. Vooral nu ik sommige forum-leden wel eens tegenkom bij bijeenkomsten. En als ik mij dan voorstel, zeg ik gewoon mijn echte naam, Jeroen. Ben in het verleden vaak bij mijn achternaam genoemd door velen. Hoewel het mijn echte naam is, kan dat misschien wel weer als te vrouwelijk gezien worden. Ik ben het nu wel aan het overwegen. Maar eventjes een nachtje over slapen.
Laatst gewijzigd door Venus op 17 aug 2013, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Anon20210626
Ik vind het altijd weer fascinerend om te zien hoeveel moeite sommigen doen om een naam te zoeken . Zelf heb ik niet lang hoeven nadenken en heb alleen mijn eigen naam aangepast. Ach velen die mijn naam opschrijven deden dat toch altijd al zo en vroeger corrigeerde ik dat dan . Tegenwoordig ben ik daar veel minder fanatiek in en vind ik het eigenlijk wel leuk als die extra e er bij staat.
Het voordeel is dat je heel gewoon reageert als je aangesproken wordt
Renée
Het voordeel is dat je heel gewoon reageert als je aangesproken wordt
Renée
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
-
Engel
Ja dat vind ik ook, maar ik moet dan zeggen dat ik nu vind dat ik een makkelijke naam heb. Vroeger haatte ik die naam omdat er altijd flauwe grapjes over gemaakt worden. Maar nu zou je kunnen zeggen een geluk bij een ongeluk en vind ik mijn naam wel handig. Hoef nooit een nick-naam te bedenken op fora e.d. maar men geloofd vaak toch niet dat ik zo heet. Op mijn werk veel mail en dan denkt 80 procent toch al dat ik een vrouw ben, en soms hoor ik aan de telefoon "och u bent een man........(wat ik dan nu weer niet zo leuk vind). Maar goed ik kan me wel voorstellen dat het voor sommige wel een lastig onderwerp is.
-
LauraB
Voor mij was het kiezen van een naam ook niet zo moeilijk. Ik wist zeker dat ik mijn geboortenaam niet wilde afkorten. Chris vond en vind ik veel te jongensachtig. De andere vervoegingen vond ik te kil of niet zo passen om elke dag mee geroepen te worden.
Omdat ik wist dat mijn moeder mij eigenlijk een andere voornaam had willen geven (ze was te verzwakt na de bevalling (ik ben dood geboren en mijn moeder zat ook op het randje) waardoor het ziekenhuis de aangifte heeft gedaan. Mijn moeder heeft het later geprobeerd te veranderen maar dat kon niet ze heeft er zelfs een advocaat bijgehaald) en mijn geboortenaam mijn tweede naam had moeten zijn, had ik al heel snel mijn naam uitgekozen. Yuri -> Larisa/Lara => Laura.
Omdat ik wist dat mijn moeder mij eigenlijk een andere voornaam had willen geven (ze was te verzwakt na de bevalling (ik ben dood geboren en mijn moeder zat ook op het randje) waardoor het ziekenhuis de aangifte heeft gedaan. Mijn moeder heeft het later geprobeerd te veranderen maar dat kon niet ze heeft er zelfs een advocaat bijgehaald) en mijn geboortenaam mijn tweede naam had moeten zijn, had ik al heel snel mijn naam uitgekozen. Yuri -> Larisa/Lara => Laura.
-
Freetouch
Hoi Emma,
Ik vind emma een erg antieke naam, die momenteel weer leven in geblazen word..
Talwyn vind ik wel een erg mooie naam daar in tegen.. (maar vooral niet naar mij luisteren hoor...)
Voor mij was mijn naam erg snel gevonden... mijn ouders zouden mij zo genoemd hebben als ik een meisje was, en toen dat ooit in zo een vrienden boekje terecht was gekomen, was het al gouw dat ik door velen zo genoemd werd...
Dus mijn naam is eigenlijk altijd mijn naam geweest, maar had een andere naam gekregen die tijd.
X
Ik vind emma een erg antieke naam, die momenteel weer leven in geblazen word..
Talwyn vind ik wel een erg mooie naam daar in tegen.. (maar vooral niet naar mij luisteren hoor...)
Voor mij was mijn naam erg snel gevonden... mijn ouders zouden mij zo genoemd hebben als ik een meisje was, en toen dat ooit in zo een vrienden boekje terecht was gekomen, was het al gouw dat ik door velen zo genoemd werd...
Dus mijn naam is eigenlijk altijd mijn naam geweest, maar had een andere naam gekregen die tijd.
X
“good enough”
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Mijn onzekerheid zit 'm er vooral in dat ik niet nog 5 keer van naam wil veranderen voor het goed voelt. Ik geloof dat mijn moeder me Saskia genoemd had als ik als meisje was geboren maar met die naam heb ik om een of andere reden geen positieve associatie, net zoals de meeste variaties op mijn jongensnaam, Frank. Heb er eigenlijk tot nu toe geen probleem van gemaakt als ik bij mijn oude naam werd genoemd maar ik merkte dat mijn beste vrienden moeite begonnen te krijgen me in het openbaar Frank te noemen, hoe geaccepteerd wil je zijn 
Gelukkig kan ik me een aantal namen nog herinneren die ik bedacht had toen de tweeling op komst was. Barbara, Nicole/nikki, Charlotte, Gwen, Victoria, Emma. Van deze namen zijn er twee in gebruik bij mijn dochter, eentje in een mannelijke variant bij mijn zoon, en Emma voelt wel gewoon heel goed.
Ik kan met Talwyn niet zo goed uit de voeten, vind het zelf een erg mooie naam maar mensen weten niet hoe ze het uit moeten spreken, wordt al snel talwijn, en dat het een meisjesnaam is is ook niet voor iedereen duidelijk.
En een beetje antiek ben ik wel hoor. Is het niet dat Emma en Victoria namen zijn van 19e eeuwse royals, dan toch wel omdat ik achteraf de helft van de Spice Girls op mijn lijstje bleek te hebben staan. Antieker kan bijna niet
Gelukkig kan ik me een aantal namen nog herinneren die ik bedacht had toen de tweeling op komst was. Barbara, Nicole/nikki, Charlotte, Gwen, Victoria, Emma. Van deze namen zijn er twee in gebruik bij mijn dochter, eentje in een mannelijke variant bij mijn zoon, en Emma voelt wel gewoon heel goed.
Ik kan met Talwyn niet zo goed uit de voeten, vind het zelf een erg mooie naam maar mensen weten niet hoe ze het uit moeten spreken, wordt al snel talwijn, en dat het een meisjesnaam is is ook niet voor iedereen duidelijk.
En een beetje antiek ben ik wel hoor. Is het niet dat Emma en Victoria namen zijn van 19e eeuwse royals, dan toch wel omdat ik achteraf de helft van de Spice Girls op mijn lijstje bleek te hebben staan. Antieker kan bijna niet
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Sid
ik had ook veel moeite met mijn naam kiezen, uiteindelijk ging ik op kamp deze zomer en wilde ik niet met mijn meisjes naam gaan dus koos ik voor Jake omdat ik dat een leuke naam vond,
mijn moeder was er echter niet zo'n fan van dus toen hebben we het er nog eens over gehad en uiteindelijk heb ik gekozen voor de naam Sid zo kan ik mijn voorletter behouden en ik vind het een leuke naam die mijn moeder ook goedkeurt
mijn advies is vooral een naam te nemen waar je enthousiast over bent en je je goed bij voelt, een die in je hoofd blijft zitten
mijn moeder was er echter niet zo'n fan van dus toen hebben we het er nog eens over gehad en uiteindelijk heb ik gekozen voor de naam Sid zo kan ik mijn voorletter behouden en ik vind het een leuke naam die mijn moeder ook goedkeurt
mijn advies is vooral een naam te nemen waar je enthousiast over bent en je je goed bij voelt, een die in je hoofd blijft zitten