Ik wil me aanmelden bij het VUmc, maar...

Claire

Re: Ik wil me aanmelden bij het VUmc, maar...

Bericht door Claire »

kw1989 schreef:Vandaag was ik gebeld door het VUmc om een afspraak te maken voor het screeninggesprek. Het staat nu op 28 mei, 9u 's ochtends :)

Er werd wel gebeld op een erg onhandig moment... terwijl ik op school bij het toilet was :| Er werd op een gegeven moment gevraagd naar mijn zorgverzekeringspas, maar die lag nog in mijn tas in het leslokaal, terwijl ik met gezakte broek bij de WC stond :oops:

Daarna mijn portemonnee uit het lokaal gehaald en op de gang gaan staan, maar uiteindelijk moest ik toch weer in het lokaal zijn, want ik had mijn agenda nodig en die staat alleen on-line. Gelukkig had de leraar geen punt gemaakt van het telefoneren in het lokaal. Misschien omdat ik normaal gesproken wel een lievertje ben op school :geek:
Dat is een mooi moment om een telefoontje aan te nemen :lol:
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Meisje1991

Bericht door Meisje1991 »

Het screeninggesprek bij het VUmc komt inmiddels wat dichterbij, dinsdag 28e a.s., 9u. Overmorgen dus ;)

Ik vraag me af... wat kan ik ongeveer van het gesprek verwachten? Via de telefoon had ik al begrepen dat het één uur vragenlijst invullen is en het andere uur een gesprek met een psycholoog. Zitten er "lastige" vragen bij? Zijn ze bijv. meerkeuze of moet ik ook veel schrijven? En is het gesprek pittig? Als ik ergens voor het eerst ben, ben ik best wel verlegen/praat niet zo makkelijk. Zijn er dingen waar ik van te voren beter over na kan denken?

En nog iets praktisch:
Het is de bedoeling om er met de auto heen te gaan. In een toegezonden brief staat dat (betaald) parkeren onder het ACTA-gebouw mogelijk is. Maar ik lees op de site dat de plaatsen momenteel schaars zijn. Is de schaarsheid van beschikbare parkeervakken en/of de wegwerkzaamheden en afsluiting op De Boelelaan een noemenswaardig probleem in de ochtend?
Ilse

Bericht door Ilse »

ik had mijn vorige afspraak ook om 9uur en er waren toen nog voldoende parkeerplaatsen onder het acta-gebouw
Groetjes,
Ilse
Raisa

Bericht door Raisa »

kw1989 schreef:En nog iets praktisch:
Het is de bedoeling om er met de auto heen te gaan. In een toegezonden brief staat dat (betaald) parkeren onder het ACTA-gebouw mogelijk is. Maar ik lees op de site dat de plaatsen momenteel schaars zijn. Is de schaarsheid van beschikbare parkeervakken en/of de wegwerkzaamheden en afsluiting op De Boelelaan een noemenswaardig probleem in de ochtend?

De wegwerkzaamheden zijn wel irritant. Wat je kunt doen is de amstelveenseweg even afrijden en dan parkeren in het amsterdamse bos. Dat is namelijk gratis en het is hooguit 10 minuten lopen van het VUmc.

Parkeerplaats in Google Maps
LauraB

Bericht door LauraB »

De vragenlijsten zijn voor het overgrote deel meerkeuze vragen. Het zijn echt best veel vragen en er zitten ook een aantal zeer privé vragen tussen. Niet te zwaar aan tillen, gewoon open en eerlijk antwoord geven, komt het allemaal goed.

In het gesprek, in mijn geval, moest ik vertellen waarom ik mij wilde aanmelden, en wat ik daar mee dacht te bereiken. Ik heb vertelt hoe, wat en hoe lang ik mij al anders voel. Welke gevolgen dit voor mijn gevoel door dit anders zijn veroorzaakt worden en vooral waarom ik nu pas (ik ben 25) mij aanmeld.

Op mijn blog heb ik hier ook een stukje over geschreven. Ik heb hier alleen wat details weggelaten die ik een aantal dagen geleden heb opgeschreven.

Let wel, niet iedereen zijn herhaal en gevoel is hetzelfde. Een boel is afhankelijk van omstandigheden. Dat de ervaringen van de een anders zijn dan die van de andere is normaal. Het maakt ook niet dat de een meer of minder trans daardoor is dan de anders. Alles wat jij morgen in het gesprek zegt is goed, als het maar jouw verhaal is. De mensen van het team weten dat het vaak moeilijk is om iets dat je voelt duidelijk te verwoorden, zeker als je onder stress van zo'n gesprek staat.

Veel success morgen Meisje!
Engel

Bericht door Engel »

Sterkte morgen ik vond het best mee vallen gewoon eerlijk invullen.
Afbeelding
http://ei.50plusser.nl" target="_blank
Meisje1991

Bericht door Meisje1991 »

Dank voor de reacties :D

Fijn dat de vragenlijst grotendeels meerkeuze is :)
LauraB schreef:In het gesprek, in mijn geval, moest ik vertellen waarom ik mij wilde aanmelden, en wat ik daar mee dacht te bereiken.
Hmmm... dat soort wat/waarom vragen vind ik juist best moeilijk om te beantwoorden. Overigens niet alleen in deze situatie maar ik heb er in het algemeen wat meer moeite mee met open vragen. Schriftelijk kan ik ze wel aan met bedenktijd, maar mondeling is lastig :|

Misschien moet ik me er niet te druk om gaan maken. Ik kijk het morgen wel aan hoe het loopt :)
Raisa schreef:De wegwerkzaamheden zijn wel irritant. Wat je kunt doen is de amstelveenseweg even afrijden en dan parkeren in het amsterdamse bos. Dat is namelijk gratis en het is hooguit 10 minuten lopen van het VUmc.
Ah, dat is een goed idee. Dat ga ik doen :) Het scheelt de hele omleiding rijden en dat het gratis parkeren is, is mooi meegenomen :D
Ilse

Bericht door Ilse »

Raisa schreef: De wegwerkzaamheden zijn wel irritant. Wat je kunt doen is de amstelveenseweg even afrijden en dan parkeren in het amsterdamse bos. Dat is namelijk gratis en het is hooguit 10 minuten lopen van het VUmc.
hoi raisa

dat is zeker een goed tip en ik ga het de volgende keer ook proberen.
maar kun je hier voor 10uur ook al parkeren?
ik had een keer ergens gelezen dat het pas na 10uur kon, maar dat zal ik wel weer verkeerd hebben :fpalm:
Groetjes,
Ilse
Raisa

Bericht door Raisa »

Mieke schreef:ik had een keer ergens gelezen dat het pas na 10uur kon, maar dat zal ik wel weer verkeerd hebben :fpalm:
Volgens mij wel, ik parkeer mijn auto daar wel eens als ik 's ochtends tentamen heb en mijn fiets kapot is/het regent/heb de bus gemist/ik in een delerium ben (doorhalen wat niet van toepassing is).
Ted

Bericht door Ted »

Nou, als het goed is, heb je het gesprek al achter de rug. Ben benieuwd hoe het is gegaan, en wat je van de vragen vond.
Ik mag namelijk dinsdag 4 juni, en merk dat ik wel wat meer gespannen word, nu het dichterbij komt!
:shock: