Het vertelt aan een deel van mijn omgeving...

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Meisje1991

Re: Het vertelt aan een deel van mijn omgeving...

Bericht door Meisje1991 »

Vandaag was ik voor het eerst gekleed als Meisje zelfstandig de deur uit gegaan :) Niet teveel gedaan, maar zo is eenmaal mijn gemiddelde vrije dag :P

- De auto naar de garage brengen.
- McDonalds eten.
- Langs geweest bij een bedrijfje in Maasdijk om 2 bussen op de foto te zetten.
- Brandstof tanken.

Bij de garage werd ik netjes als mevrouw aangesproken toen ik binnenkwam, ik had geen nare blikken gemerkt. In de wachtruimte werd ik ook niet opvallend vaak aangekeken of zo. Fijn :)

In de McDonalds merkte ik dat meneer achter de kassa heel even wat raar keek, maar deed verder wat hij moest doen. Toen ik wegging zaten voor de deur 2 jongemannen die wat raar zaten te staren/lachen, maar daar had ik verder niet meer naar gekeken. En al die andere etende/wachtende/werkende mensen... was niks opvallends aan :)

Bij het busbedrijfje waar ik naar binnen liep om te vragen of ik hun bussen mocht fotograferen, reageerde mevrouw op het kantoortje alsof er niets aan de hand was. Enige wat ze zei was "oh, van mij mag het hoor" :D

Toen ik de deur uit ging keken de overburen trouwens wel even heel raar. Ze zaten in de voortuin te zonnen en ik zag dat ze naar mij aan het kijken waren. Maar ze kwamen niet naar mij toe. Ik was bezig om de koelvloeistof v/d auto aan te vullen... niet de mooiste bezigheid, maar ja... lek = lek... ;)
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Zo te horen zeker een goede start van een nieuw begin, Meisje.

Proficiat!

Hoe bijna* iedereen (* blijf je toch houden) erop gereageerd heeft had ik wel verwacht maar van die gelatenheid van jou kunnen er nog veel leren.
Zelfs aan degenen die al heel lang 24/7 als zichzelf door het leven gaan en waarvoor nog steeds elke dag een uitdaging is geef je het goede voorbeeld.

ik heb het dus over de juiste instelling waardoor je een hartverzakking van irritatie kan voorkomen en je vestigt ook minder de aandacht op jezelf als
je gewoon doet alsof er eigenlijk niets aan de hand is (of dat zo is valt over te redetwisten) waardoor je minder of zelfs helemaal niet zal opvallen.

Liefs Daniéla
EdwinJulian

Bericht door EdwinJulian »

Wat goed om te lezen!
Sometimes I wish I was born a girl. I'd like make-up and pretty clothes, instead of just having this vagina :(
Fay

Bericht door Fay »

Idd, en, doen alsof het heel normaal is, (is het natuurlijk ook) goeie :)

Vicky
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Er is wel een verschil of je in de randstad woont of op het platteland....
Daarnaast is het ook hoe je jezelf kleed, opzichtich en extravagant of normaal.

Ik denk dat ik voor vreemden minder problemen heb, als ze mijn kleding maar mooi vinden. wat mijn familie zal zeggen... pfff, dat is peentjes zweten...
“good enough”
Fay

Bericht door Fay »

Wat is het verschil tussen platteland of randstad?

Bedoel, je loopt toch tegen dezelfde soort problemen/uitdagingen aan:)

Kleding lijkt me ook niet relevant, wat je uitstraalt en hoe zelfverzekerd je je voelt wel

Vicky - die een mooi getatoeerde bovenarm wel ziet zitten:)
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Ik heb sinds ik als vrouw leef 4 jaar in een boerderij op het platteland (biblebelt) gewoond en 7 jaar in een grote stad op 'het platteland'. De stijl van kleding die ik altijd heb gedragen is soms een beetje (soms heel) sexy en dan weer een beetje (soms heel) chique. Geen verschil gemerkt tussen stad en platteland.

Liefs Daniéla
Mike

Bericht door Mike »

ik merk alleen dat wanneer je in een klein dorp woont het allemaal heel snel rondgaat. Weet niet hoe dat in een stad is, maar ik kreeg van mensen ineens te horen van, hee je wil als jongen verder gaan?
Maar ik heb zeker geen vervelende reacties gekregen binnen mijn dorp :) En ze zijn in mijn dorp dan ook niet veel gewend, maar gaan er super mee om
mick1984

Bericht door mick1984 »

ik woon niet in een kleine dorp emer in klein stad.. maar ik heb soms wel bij de sticting waar ik begleid woon omdat ze weten dat ik skier ben van special olympcs maken ze zich allemaal zorgen dat ik daar niet emer mee verder kan.. maar me skiclub is heel open en zet me gewoon in voor mannenwedstrijden
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

Serieus Mick, je mag gewoon zonder probleem met de heren mee doen, dat is gaaf van ze! :)