Vrijdag 21 juni is in Nijmegen een lezing over transgender zijn & seksualiteit en daarna film ‘Romeos’.
Wanneer vertel ik mijn date dat mijn lijf er onder mijn kleren anders uitziet dan je zou verwachten? Kun je nog genieten van seks na je operatie? Is het normaal dat ik met dit lijf nog geen seks wil hebben? Of juist: hoe kan ik genieten van seks, ook al klopt mijn lijf nog niet? Vragen die je jezelf kunt stellen als je transgender bent en/of in transitie bent.
Tamar Doorduin doet voor Rutgers WPF onderzoek naar de seksuele gezondheid van transgenders en naar hun informatiebehoefte over dit onderwerp. Ook werkte ze mee aan teksten voor transjongeren op seksuele voorlichtingssite Sense.info en aan de Expreszo insert Trans&Zo. Vrijdag 21 juni presenteert ze wat tot nu toe uit onderzoek bekend is over dit onderwerp, en vertelt over het informatiemateriaal dat tot nu toe is ontwikkeld.
Na haar lezing draaien we de film Romeos: een Duitse film (met ondertitels) over de jonge transman Lucas, die zich prima thuis voelt in de homoscene van Keulen, tot hij verliefd wordt op een andere jongen en ontdekt dat toegeven dat hij een transman is lastig kan zijn.
Locatie: het Roze Huis, St. Anthoniusplaats 1 te Nijmegen. Vrijdag 21 juni, van 19.30 tot 22.00 uur (inloop vanaf 19.00 uur), toegang gratis
Zie ook de website van Transgendergroep Nijmegen: http://www.transgendernijmegen.nl/vrijd ... lm-romeos/" target="_blank
Of het Facebookevenement: https://www.facebook.com/events/4605670 ... ext=create" target="_blank
Vrijdag 21 juni: Lezing over Trans & Seksualiteit en Film
-
Rense
-
mick1984
Re: Vrijdag 21 juni: Lezing over Trans & Seksualiteit en Fil
lijkt me wel cool.. maar ik weet niet of me dat gaat lukken
-
Nathan90
Ah daar zou ik wel echt graag bij zijn. Maar én het is m'n verjaardag én ik weet met dat tijdstip niet of we nog een beetje normaal thuis kunnen komen. Zo zonde om halverwege de film weg te moeten ook want die wil ik wel graag zien.
-
Freetouch
-
Jake
Dat is mij te laat, maar Romeos is wel een leuke film 
-
mick1984
ik zit er toch over na te denken om te gaan.. al ben ik sóchtends in a'fam voor me gesprek bij vu.. maar mischien is eht wel leuk anar die film te gaan
-
Venus
Gisteren in de Meermin in Nijmegen geweest, en werd het dan nog eens ter herinnering gebracht. Denk dan ook dat ik hier naar toe ga.
-
Ted
Hey Rense, ik kom maar dat had je al wel begrepen denk ik?
Hoop dat ik de lezing haal qua tijd, anders alleen de film. Maar ga er wel vanuit!
En grappig; meer Meermin-mensen!

Hoop dat ik de lezing haal qua tijd, anders alleen de film. Maar ga er wel vanuit!
En grappig; meer Meermin-mensen!
-
Harro
De film is zeker een aanrader, heb hem vorige week gezien in het filmhuis
-
Ted
Hey Rense, en andere aanwezigen,
Vond het een goede avond. De lezing sowieso goed, om alles over dit thema op een rij te hebben.
Maar ook veel herkenning en confrontatie...
Film vond ik geweldig, ik zou zeggen een aanrader voor scholen om te bekijken en gesprek op gang te brengen.
Taboe doorbrekend!
Thx voor de organisatie!
Vond het een goede avond. De lezing sowieso goed, om alles over dit thema op een rij te hebben.
Maar ook veel herkenning en confrontatie...
Film vond ik geweldig, ik zou zeggen een aanrader voor scholen om te bekijken en gesprek op gang te brengen.
Taboe doorbrekend!
Thx voor de organisatie!