"oh ja, jij mag aan de hormonen."

Jake

Re: "oh ja, jij mag aan de hormonen."

Bericht door Jake »

Net spoot het bloed er bij mij ook uit. Gelukkig had ik van te voren die zuiger terug getrokken, dus ik weet wel zeker dat ik niet in een ader zat, gewoon een klein bloedvaatje neem ik aan. Ik ben nu wel blij dat ik laatst dat verhaal van Holden had gelezen, anders was ik nu vast geschrokken :P
Holden

Bericht door Holden »

Ben blij dat je wat aan die post had Jake :). Trouwens, had jij in het begin veel last van je benen? Ik heb sinds donderdag (vandaag weer wat minder, gelukkig) heel veel last van m'n benen - doet zo'n pijn tijdens het lopen dat het bijna niet lukt. Voelt alsof het niet alleen de spieren zijn maar ook de botten. Het lopen ging heeeeeeel erg stroef en moest vaak pauzen nemen (ook al was het maar ff naar de stad lopen, 15 minuten van waar ik woon). en als je hier last van had, was er ook iets wat wel hielp d'r tegen? Ik heb gister wat gesport, met moeite omdat ik gewoon bekaf ben de laatste tijd, en vandaag voelt het wel wat minder maar ik vraag me af of die twee gerelateerd zijn.
Jake

Bericht door Jake »

Als je het soort spierpijn gevoel bedoeld na een shot dan ja, daar had ik ook enorm last van. Soms kon ik nauwelijks lopen en deed m'n hele bovenbeen zeer. Gewone ibuprofen hielp wel, maar je kunt het proberen te voorkomen. Je moet het echt hééél traag inspuiten (ik doe er minimaal een minuut over), spier compleet ontspannen, en de testo iets opwarmen (gewoon even vasthouden of in je broekzak doen ofzo). Nu ik dit allemaal doe heb ik er totaal geen last meer van.

Als je een ander soort pijn bedoeld dan zegt me dat niets. Ik heb op die spierpijn na nooit last gehad van m'n benen.
mick1984

Bericht door mick1984 »

goeie tip alvast jake
Holden

Bericht door Holden »

het gaat over een ander soort pijn. Ik heb helemaal geen last gehad van de shots zelf (behalve een paar dagen een gevoelige plek waar de prik was gezet). Ik zal even kijken hoe het de komende dagen gaat, anders bel ik ff het VU voor een afspraak ofzo. Ze hadden ook gezegd dat als ik last van andere bijwerkingen had dat ik maar langs moest komen. Thanks iig.
Holden

Bericht door Holden »

Ik keek net in de spiegel en zag dat ik al een stuk of 5 echte snorhaartjes heb :p. Ben super blij natuurlijk! Volgens mij zal ik ook niet ongesteld worden deze maand, ik ben nu al een paar weken laat en heb ook helemaal geen last gehad van krampen. Ik ga duimen dat de vorige keer ook echt de laatste was :D. Het voelt echt super dat ik steeds dichterbij m'n echte ik kom :-). En dat na 1 maand en 2 weken aan de testo. Super spul dit.

Edit - M'n stem gaat nog steeds op en neer, sommige momenten lekker laag en andere keren alsof er nooit iets was veranderd... Kan niet wachten totdat ie ook echt is zoals die hoort te zijn.
Paul

Bericht door Paul »

Souns good!! Dat gaat er op lijken :)
Jake

Bericht door Jake »

Goed om te horen Holden. Het zal waarschijnlijk niet lang duren voordat je stem echt definitief begint te zakken. En ik hoop voor je dat je nooit meer met die maandelijkse hel te maken krijgt. Wat een vrijheid is dat :D
Holden

Bericht door Holden »

Even een update :).

M'n stem gaat nog steeds op en neer maar is niet meer als hoog als te voren. Gister zag ik dat m'n voeten wat breder zijn geworden, vreemd gezicht - ze lijken niet op die van mij zeg maar. De aders erop zijn nu ook veel duidelijker. M'n schoenen beginnen nu ook wat te knellen dus zal uiteindelijk nieuwe moeten halen.

De vet verplaatsing is begonnen; kont en dijen zijn wat minder geworden maar buik wat groter (dat wordt meer trainen dus). Voel me wel wat sterker maar dat verschilt nu nog niet zo veel.

Inhammen zijn ook wat duidelijker geworden en ik merk vooral in de douche tijdens de harenwassen dat er meer haaruitval is. M'n buik en bovenbenen krijgen langzamerhand meer (en donkerder) haar. Haar op m'n voorarmen zijn ook donkerder aant worden (daar heb ik altijd veel haar gehad dus daar zit bij mij [nog?] geen verschil in). Heb een paar snorharen maar veel is het niet. Ik voel ze wel best duidelijk als ik met m'n vinger eroverheen ga.

Qua persoonlijkheid ben ik wel hetzelfde; ik ben alleen wel wat dominanter (in bed bijvoorbeeld, dat was eerst niet zo). Ik doe/regel ook sneller dingen - woensdag hadden m'n vriendin en ik wat eten besteld en niet alles was aangekomen. Ik belde toen ook meteen de plaats waar we het vandaan hadden op. 10 minuten later was de rest gebracht. Dit had ik vroeger niet gedaan (vooral omdat ik eerder veel meer moeite had met bellen). In plaats van wachten en denken ben ik dus meer impulsief (of daadkrachting misschien).

M'n emoties (waren er voor al niet veel) zijn ook minder geworden - daar moest vooral m'n vriendin aan wennen. M'n gezicht laat dus niet meer even veel emoties zien maar ik voel ze wel. Huilen lukt ook bijna niet meer, er was een incident ongeveer twee weken geleden waar ik dus normaal wel om zou huilen. Deze keer kwam er maar 1 of 2 tranen en niets meer. (Ik vind dit niet een hele erge bijwerking, ik was echt een lelijke huiler :p - rode ogen, wangen etc. dat pas na bijna een uur weg was).

Ik gebruik ook (nog) minder woorden. Ik sprak al niet zo veel maar nu zijn het echt antwoorden van 1 woord ofzo dat ik geef. Is wel wat minder fijn omdat ik een taal-studie doe... M'n taal gebruik en manier van doen is ook wat groffer geworden maar daar hou ik ook meer rekening nu ik dat weet.

Ik heb heel veel moeite met opstaan 's ochtends en ben tijdens de dag wel best moe. Ik had gehoopt dat ik de ander bijwerking had gekregen van heel veel energie maar het lijkt erop dat ik die niet heb gekregen. Ik heb ook de hele tijd honger maar ben wel voorzichtig met hoeveel ik eet omdat ik niet tig kilo wil aankomen tijden dit process.

Volgens mij is dit het nu ongeveer, als er nog wat te binnen schiet zet ik het hier wel op.

Oh ja, die pijn die ik eerst in mijn benen had is nu veel minder geworden. Denk dat het kwam door de spieren die veranderen en groeien.

Edit - nog steeds niet ongesteld geworden. Ik had vorige week wel wat symptomen daarvan (qua gedrag) maar had geen last van krampen of bloeding.
Laatst gewijzigd door Holden op 30 mei 2013, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Fay

Bericht door Fay »

Mooi om te lezen Holden, en ik gruw bij alles wat je schrijft, daar bedoel ik mee dat ik heel goed begrijp dat het voor jou erg prettig is, en het voor mij bevestigd dat het echt radicaal andersom is wat ik ervaar en ook weer niet want gevoelens zijn hetzelfde, maar dan andersom :)

Goed bezig:)

Vicky