Straf voor "verkeerd toilet bezoek" in Arizona

Nieuwsberichten
selena
Voornaamwoorden: Zij/haar

Straf voor "verkeerd toilet bezoek" in Arizona

Bericht door selena »

Vandaag kwam ik dit tegen: https://www.allout.org/en/actions/arizona" target="_blank

Het gaat om een petitie omdat (als ik het goed begrijp) ze in Arizona (VS) transgenders zes maanden willen opsluiten met bovenop een boete van 2500 dollar als je naar de "verkeerde toilet" gaat. Ik ben er nogal verbaasd over dat we dat soort dingen in het westen nog tegenwoordig mee te maken hebben. Al zal ik er denk ik verder niet veel van merken als dat zou gebeuren, maar dat raakt/shockeert mij wel........
Freetouch

Re: Straf voor "verkeerd toilet bezoek" in Arizona

Bericht door Freetouch »

Arizona en Utah zijn staten voornamelijk bewoond en bestuurd door LDS (mormonen) wellicht dat dat iets verklaart.. maar wat moet je al transsexueel daar zoeken.. ga naar California, San Fransisco.. hi hi
“good enough”
Venus

Bericht door Venus »

http://www.transgenderdor.org/memorializing-2012" target="_blank

Bekijk deze lijst maar eens goed. Daar zitten er ook een paar uit California bij. In die zuidelijke staten in Amerika is het wel veel erger. Als het uitkomt dat de mensen weten waar deze 'betrapte' transgender woont, is ze haar leven ook nog niet eens zeker. En niet iedereen kan zomaar verhuizen, om welke reden dan ook. Als je in die zuidelijke staten geboren en getogen bent, en transgender, kun je echt een probleem hebben. Kijk ook eens deze film: 'A Girl Like Me: The Gwen Araujo Story'. Waar gebeurd verhaal, helaas.
FAtham

Bericht door FAtham »

Het is in de US vooral een religieuze kwestie maar is zeker niet exclusief voorbehouden aan de bible belt alleen. Sommige steden in de bible belt zijn liberaler dan in California, het ligt echt aan de gemeenschap en daar zitten werelden van verschil tussen. Ik kom zelf uit een zuidelijke staat en in het dorp waar ik zat was het not done maar een stad een half uur verderop was helemaal okay met LBGT. In exact dezelfde State! :roll:
Ook is het niet iets exclusief voor de US, ik heb hier in het liberale Nederland ook vaak genoeg vreselijke dingen meegemaakt. Het voordeel wel is dat hier dan dat de politiek wel vriendelijker is naar minderheden(op welke manier dan ook).
Venus

Bericht door Venus »

Ben jij van oorsprong ook een Amerikaan? Ik heb net een 4,5 jaar durende relatie achter de rug met een Amerikaanse (Indiana). Zij is wel wereldwijzer dan een gemiddelde 'beer and nascar'-redneck uit het zuiden. En ik geloof ook wel dat het in de grotere plaatsen en steden beter gesteld is, mede doordat je in grotere steden meer anoniem kan zijn? Maar daarbuiten kun je wel degelijk met die rednecks te maken hebben. En het hoeft ook helemaal geen religieuze inslag te hebben, de haat tegen LGBT.

Maar inderdaad ook in Nederland is het niet altijd even vlekkeloos. Zelf ook ervaren.
Ilse

Bericht door Ilse »

Batty ag schreef:http://www.transgenderdor.org/memorializing-2012

Bekijk deze lijst maar eens goed. Daar zitten er ook een paar uit California bij. In die zuidelijke staten in Amerika is het wel veel erger. Als het uitkomt dat de mensen weten waar deze 'betrapte' transgender woont, is ze haar leven ook nog niet eens zeker. En niet iedereen kan zomaar verhuizen, om welke reden dan ook. Als je in die zuidelijke staten geboren en getogen bent, en transgender, kun je echt een probleem hebben. Kijk ook eens deze film: 'A Girl Like Me: The Gwen Araujo Story'. Waar gebeurd verhaal, helaas.
hoi batty,

van deze lijst wordt je wel even stil, dat een mensenleven zo weinig waarde kan hebben gaat er bij mij moeilijk in

die film heb ik ook gezien en was erg indrukwekkend

groetjes mieke
Groetjes,
Ilse
Gwendolyn

Bericht door Gwendolyn »

Na het zien van de lijst, http://www.transgenderdor.org/memorializing-2012" target="_blank hoofdzakelijk USA en Brazil genoemd, heb ik een misselijk makend gevoel. Al weet ik ook waar de mens toe in staat is, en je hoeft daar echt niet "anders" voor te zijn om slachtoffer te worden. En dit is zelfs niet eens de top, maar i.m.o. maar alleen de geur dat van de top van de ijsberg van transgender ellende afkomt! :fpalm:

Niet dat ik het graag wil zien, maar een lijst als boven genoemd van Nederland zou denk ik een goede hulp zijn als er met anderen over de haat naar transgenders toe gesproken wordt en je te horen krijgt dat "het zal wel allemaal mee vallen". Het zien van zo'n lijst, verschrikkelijk als het is, zal elke niet kwaad willende mens doen verstommen.

Overigens ben ik van mening dat t.o.v. het totaal van transgenders op de wereld er ( gelukkig ) de meeste zich in een leefbaar situatie kunnen brengen. Wat echter er niets aan af doet dat je in je achter hoofd heel bewust ben van het feit dat je als één der prooien bent voor de roofdieren die zich onder wat men noemt de medemens bevindt. :? En al helemaal niet als je er één der bejaagde, onderdrukte, vervolgde mensen bent. :roll: :cry: Net als vrouwen prooi zijn voor niets ontziende roofdieren.

Het is m.i. zo dat niemand er een "proi" is, zeker niet transgenders, normaal gesproken, in gedrag of uiterlijk, maar het zijn de medemensen die zich de rol van roofdier aanmeten. Dat dis belangrijk om te vermelden, omdat in gesprekken de tendens kan zijn dat als je spreekt over de transgender als prooi, je daar mee de voorstelling / suggestie doet dat wij het onheil op ons afroepen, maar het zijn juist de mensen die zich tot roofdier verheven diegene die onheil op anderen afroepen.

Het is iets om onpasselijk van te worden, maar wie je ook bent, leef je leven tot het volste dat je het toe kan brengen, en laat niemand je daar van weerhouden.

Een geëmotioneerde vrouw,

Gwendolyn
Venus

Bericht door Venus »

Erg mooi gezegd, Gwendolyn. *knuffel*