Borstoperatie voor groen licht

Niek

Borstoperatie voor groen licht

Bericht door Niek »

Kan iemand mij vertellen waar ik terecht zou kunnen voor een borstoperatie voordat ik groen licht krijg, sta nu op de wachtlijst van het genderteam UMCG Groningen. Wil het zelf wel betalen. Hoop op veel reacties..?.
Holden

Re: Borstoperatie voor groen licht

Bericht door Holden »

Ik denk dat je moeilijk een chirurg zal vinden die de borstoperatie wil uitvoeren zonder de toestemming (groen licht) van 'deskundigen' van VUmc, UMCG of PIG.
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

Wat Holden zegt klopt binnen Nederland wel denk ik. Voordat jij groen licht heb, heb je geen officiele genderdysphorie diagnose. Betekent dat de chirurg er hoogstwaarschijnlijk niet aan wil beginnen. Stel dat jij naderhand spijt krijgt kan je de chirurg namelijk aanklagen voor verminking.
Figó

Bericht door Figó »

Ik denk eigenlijk dat het wel kan want hij wil het zelf betalen. Als je een ingreep zelf betaalt dan moet dat kunnen toch? Als je er achter staat. Sommige vrouwen doen een borstverkleining/vergroting en die betalen die zelf maar dat kan wel gewoon. Die kunnen achteraf ook spijt krijgen maar voor die operatie moet je geen traject door. Vind ik zelf nogal vreemd eigenlijk. Ik zou als ik jou was, Niek, even informeren bij een aantal ziekenhuizen. Ik ben erg benieuwd of het kan of niet
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
Holden

Bericht door Holden »

Figo, wat je zegt over vrouwen die borstverkleining/-groting klopt wel maar jammer genoeg wordt dat soort logica dus niet gebruikt bij transgenders (vraag me niet waarom, ik snap het ook niet). In Nederland (en vele andere landen) zal je niet zo snel een chirurg vinden die je borsten willen amputeren zonder dat je de diagnose GD hebt.
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

Een borstverkleining of een mannelijke borstconstructie is iets anders. De tepel moet idealiter bijvoorberld verkleint en verplaatst worden. Ik kan me voorstellen dat het niet zomaar gebeurt.

Maar tuurlijk, altijd rondvragen en kijken wat er mogelijk is. ;)