Verhuizen naar rotterdam (veiligheid)

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Femme Fatale

Verhuizen naar rotterdam (veiligheid)

Bericht door Femme Fatale »

Hoi allemaal,

Binnenkort ben ik van plan om te verhuizen. De stad die ik op dit moment op het hoog heb is Rotterdam (vanwege de diversiteit van mensen en de directe toegang tot woningen zonder wachtrijen). Maar de meningen die ik hoor over de stad zijn verdeeld. Sommige vinden dat je de stad moet vermijden en anderen mensen vinden het goed te doen.

Er zijn leuke initiatieven in Rotterdam mbt genderdysforie, maar zijn er plekken die transgenders dienen te vermijden? Zijn er evt. andere steden die misschien meer open zijn?
Freetouch

Re: Verhuizen naar rotterdam (veiligheid)

Bericht door Freetouch »

Wat is de reden dat je wil verhuizen???

Nou is Rotterdam idd een vrij diverse stad maar ook een recht voor zijn raap stad.
Er zijn veel algtonen in de stad, waardoor je snel in de annonimiteid kunt verdwijnen...
vor de een is dat fijn de ander vind dat net een open instelling...

Ik zou me nooit kunnen thuisvoelen in Rotterdam, maar ja waar wel? Als het aan mij lag, vertrok ik per direct naar San Fancisco... maar dat gaat helaas niet.
“good enough”
Chieftac

Bericht door Chieftac »

Ik zit in Rotterdam op school, en ik kan je denk ik wel aanraden om niet in de buurt Delfshaven/Schiedam te gaan wonen. Volgens het nieuws (of in ieder geval de geruchten) komt hier namelijk wel erg veel geweld en zo voor. Ongeveer 75/80 procent van de mensen die daar wonen zijn volgens mij ook allochtoon. Maar het kan natuurlijk ook helemaal anders lopen en dat je er gewoon geaccepteerd wordt zoals je bent, maar dan kan je denk ik beter in een andere buurt van Rotterdam wonen. En het is niet dat ik racistisch wil doen, maar dit is gewoon hoe die buurt op mij overkomt.
"Je mag zijn zoals je bent."
Venka

Bericht door Venka »

Ik begrijp überhaupt niet waarom iemand in R.dam wil wonen,ik ben er een aantal maal geweest maar,samen met D.Haag,vind ik dat de smerigste steden van NL en ook de mentaliteit van de inwoners( algemeen) is niet mijn soort mens.Dan was ik wel richting A.dam en e.o. of Utrecht e.o. gaan wonen maar ja ik ben ook maar een simpele en nuchtere Twentenaar.
intrans

Bericht door intrans »

Niet luisteren naar alle negatieve opmerkingen hoor. (;
Rotterdam is een hele leuke stad met veel verschillende mensen van verschillende culturen.
Je zult in Rotterdam niet raar aangekeken worden of te maken krijgen met close-minded holbewoners die je in kleinere steden meestal wel hebt.
Tuurlijk is niet iedereen even aardig maar Rotterdam staat er op bekend dat mensen elkaar meestal in hun waarde laten.
Ik zou Delfshaven/Nieuwe Binnenweg bij Schiedam vermijden want dat is juist de buurt met de meeste criminelen.
Wat een nette omgeving is, is Rotterdam Alexander, naar mijn mening dan.
Rotterdam lijkt misschien een beetje eng door alle allochtonen maar deze mensen zijn vaak heel aardig en ontvangen je met open armen als je hen in hun waarde laat.
Venka

Bericht door Venka »

intrans schreef:Niet luisteren naar alle negatieve opmerkingen hoor. (;

Je zult in Rotterdam niet raar aangekeken worden of te maken krijgen met close-minded holbewoners die je in kleinere steden meestal wel hebt.
close minded holbewoners,sorry maar dat is echt weer een uitspraak van iemand uit het westen die denkt dat er in kleinere steden narrow mindend people leven,ik heb net afgelopen week daar ook een gesprek over gehad met iemand anders en heb daar een stukje over geschreven op mijn blog omdat ik gek word van opmerkingen alsof alleen in de grote steden open minded people leven.In het stukje kan je dus de steden ook vervangen door D.Haag/R.Dam
Afgelopen week een gesprek gehad met een maatschappelijk werkster en na het officiële gebeuren tussen haar en mij zijn we nog even blijven praten over mij,ze vind mij interessant omdat ik het lef heb om niet langer als kudde dier in de maatschappij rond te lopen maar het lef vertoon om mij zelf te zijn ondanks de consequenties die er voor mij aanhangen.Ook zei zij dat het knap is dat ik in het van oudsher bekrompen Enschedese bevolking toch de stap heb genomen om mij zelf te zijn.Op zich klopt het ook hoor,van oudsher is Enschede een bekrompen stad,westerlingen zeggen ook vaak dat wij boeren zijn en ook met dat oosterse accent van ons.Ik kom wel uit zon familie maar ik heb op meerdere plaatsen in Nederland mijn heil gezocht en ook heb ik een periode tussen studenten geleefd en ik voel mij niet zo bekrompen als de authentieke Enschedeër.En Enschede is niet meer de stad van vroeger maar is al heel wat jaar een echte studentenstad en al die studenten brengen veel invloeden mee van andere delen van het land maar ook van gehele wereld.Zij zei ook van ik kom vaak in Amsterdam en daar heerst toch een veel opener sfeer als in Enschede en daar heeft zij ook wel gelijk in hoor,ik kom ook graag in A,dam maar ook in Utrecht en ik merk wel vaak dat er daar meer openheid is qua diversiteit dan in Enschede.Maar bij de instelling van mensen in Enschede daar voel ik mij beter en veiliger want ik vind de andere steden wel agressiever op mij over komen.Het gemoedelijke van het Twentse volk dat vind je niet in Utrecht of Amsterdam en laat mij dan maar tussen het bekrompen volkje leven van het Twentse volk want ik denk dat in Utrecht of A.dam er veel meer individuen zijn en daar hebben ze nog nooit van noaberschap gehoord.
Femme Fatale

Bericht door Femme Fatale »

De reden waarom ik wil verhuizen is om weer op mijzelf te wonen. Als gevolg van de crisis werd mijn contract niet verlengd, waardoor ik geen inkomen had. Toen ben ik weer naar mijn ouders gegaan. Ik heb nu gelukkig weer een baan en wil ook graag verder met mijn transitie, vandaar dat ik wil verhuizen.

Zelf heb ik ook een buitenlandse achtergrond, maar aan de andere kant staan sommige type mensen niet echt bekend dat ze open minded c.q. begripvol zijn (zeker wanneer het aankomt op masculiniteit/feminiteit).

De reden waarom ik voor rotterdam heb gekozen is omdat het relatief dichtbij mijn huidige woonplaats is (omg. Leiden). Ik ben zelf ook een aantal malen in Rotterdam geweest, maar dat waren gewoon bezoekjes aan supermarkten e.d. Mijn indruk was over het algemeen positief. De stad is groter, levendig en iedereen deed zijn eigen ding, maar om daar echt te wonen is volgens mij een andere ervaring. Begin deze week vertelde een collega op werk dat de politie zijn straat de dag ervoor had afgesloten ivm een schietpartij. :shock:

Het zou handig zijn als er ergens een site is met daarop transvriendelijke steden. Dat maakt de transitie voor transgenders in ieder geval makkelijker.

Zijn er evt. meer mensen die hun ervaringen willen delen?
intrans

Bericht door intrans »

Aafke schreef:
intrans schreef:Niet luisteren naar alle negatieve opmerkingen hoor. (;

close minded holbewoners,sorry maar dat is echt weer een uitspraak van iemand uit het westen die denkt dat er in kleinere steden narrow mindend people leven,ik heb net afgelopen week daar ook een gesprek over gehad met iemand anders en heb daar een stukje over geschreven op mijn blog omdat ik gek word van opmerkingen alsof alleen in de grote steden open minded people leven.In het stukje kan je dus de steden ook vervangen door D.Haag/R.Dam
Afgelopen week een gesprek gehad met een maatschappelijk werkster en na het officiële gebeuren tussen haar en mij zijn we nog even blijven praten over mij,ze vind mij interessant omdat ik het lef heb om niet langer als kudde dier in de maatschappij rond te lopen maar het lef vertoon om mij zelf te zijn ondanks de consequenties die er voor mij aanhangen.Ook zei zij dat het knap is dat ik in het van oudsher bekrompen Enschedese bevolking toch de stap heb genomen om mij zelf te zijn.Op zich klopt het ook hoor,van oudsher is Enschede een bekrompen stad,westerlingen zeggen ook vaak dat wij boeren zijn en ook met dat oosterse accent van ons.Ik kom wel uit zon familie maar ik heb op meerdere plaatsen in Nederland mijn heil gezocht en ook heb ik een periode tussen studenten geleefd en ik voel mij niet zo bekrompen als de authentieke Enschedeër.En Enschede is niet meer de stad van vroeger maar is al heel wat jaar een echte studentenstad en al die studenten brengen veel invloeden mee van andere delen van het land maar ook van gehele wereld.Zij zei ook van ik kom vaak in Amsterdam en daar heerst toch een veel opener sfeer als in Enschede en daar heeft zij ook wel gelijk in hoor,ik kom ook graag in A,dam maar ook in Utrecht en ik merk wel vaak dat er daar meer openheid is qua diversiteit dan in Enschede.Maar bij de instelling van mensen in Enschede daar voel ik mij beter en veiliger want ik vind de andere steden wel agressiever op mij over komen.Het gemoedelijke van het Twentse volk dat vind je niet in Utrecht of Amsterdam en laat mij dan maar tussen het bekrompen volkje leven van het Twentse volk want ik denk dat in Utrecht of A.dam er veel meer individuen zijn en daar hebben ze nog nooit van noaberschap gehoord.
Mijn ervaring is dat in kleinere steden mensen wonen die toch minder accepteren, ik woonde hiervoor namelijk in een redelijk klein stadje.
Dit hoeft natuurlijk niet in elke kleine stad/dorp te zijn maar dat is gewoon mijn ervaring.
Femme Fatale schreef:De reden waarom ik wil verhuizen is om weer op mijzelf te wonen. Als gevolg van de crisis werd mijn contract niet verlengd, waardoor ik geen inkomen had. Toen ben ik weer naar mijn ouders gegaan. Ik heb nu gelukkig weer een baan en wil ook graag verder met mijn transitie, vandaar dat ik wil verhuizen.

Zelf heb ik ook een buitenlandse achtergrond, maar aan de andere kant staan sommige type mensen niet echt bekend dat ze open minded c.q. begripvol zijn (zeker wanneer het aankomt op masculiniteit/feminiteit).

De reden waarom ik voor rotterdam heb gekozen is omdat het relatief dichtbij mijn huidige woonplaats is (omg. Leiden). Ik ben zelf ook een aantal malen in Rotterdam geweest, maar dat waren gewoon bezoekjes aan supermarkten e.d. Mijn indruk was over het algemeen positief. De stad is groter, levendig en iedereen deed zijn eigen ding, maar om daar echt te wonen is volgens mij een andere ervaring. Begin deze week vertelde een collega op werk dat de politie zijn straat de dag ervoor had afgesloten ivm een schietpartij. :shock:

Het zou handig zijn als er ergens een site is met daarop transvriendelijke steden. Dat maakt de transitie voor transgenders in ieder geval makkelijker.

Zijn er evt. meer mensen die hun ervaringen willen delen?
Delft is een hele leuke stad, persoonlijk mijn lievelingsstad omdat het er zo knus uitziet.
Verder zijn er redelijk moderne mensen en diverse culturen(minder dan in Rotterdam).
Leuk centrum, mooie wijken met grachtjes en redelijk grote stad.
Met Rotterdam verschilt het gewoon per wijk.
Je hebt nette wijken en wijken waar je beter niet kunt lopen 's avonds.
Fay

Bericht door Fay »

Transvriendelijke steden?

Bestaat niet

Op elke plek van de aardbol kan je geconfronteerd worden met mensen die je niet kunnen of willen accepteren/respecteren

Je lijkt een beetje op zoeken naar een veilige omgeving, de vraag is of je die in je omgeving moet zoeken, of in jezelf

Als kind droomde ik vaak over een groot afgeschermd dorp met alleen maar mensen zoals ik zodat ik mezelf kon zijn in een veilige omgeving

De realiteit is echter dat zoiets niet bestaat, en imo ook niet gaat helpen om bijv een real life fase te doorlopen, er is maar 1 manier, doen, leren dealen met minder leuke situaties, opkrabbelen en weer doorgaan

ik begrijp je behoefte maar hou jezelf niet voor de gek

Vicky
Figó

Bericht door Figó »

Ik ga binnenkort verhuizen naar Rotterdam. De hele familie van mijn moeders kant komt daar vandaan en ik ben er al best vaak geweest. Ik weet alleen niet hoe het is om er te wonen maar daar kom ik snel genoeg achter!
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl