Eerste afspraak PIG gehad!

intrans

Eerste afspraak PIG gehad!

Bericht door intrans »

Ik heb dus net mijn intake en eerste dubbele consult gehad bij het PIG.
Ik had mijn gesprek met Alwin Man, een hele aardige man.
Het was niet alleen maar serieuze praat maar ook gelach! :-)
Ik heb nog 4 afspraken te gaan, laatste eindigt ergens in augustus 2013.
Mijn vraag was naar mensen toe die bekend zijn bij het PIG: hoe lang duurt het voor je groen licht krijgt?
Ik ben namelijk al best ver in het proces, coming out gehad, toekomstige kinderen ingevroren en al psychologische hulp ergens anders gevolgd.
Waar kan in ongeveer op rekenen qua wachttijd?
Hij gaf verder wel aan dat voordat ik begin bij het VUmc(diagnostiek) al aan de hormonen zit, maar voorlopig gaat alles niet zo soepel.
Anon20180501

Re: Eerste afspraak PIG gehad!

Bericht door Anon20180501 »

Hai intrans,

Na die 4 afspraken krijg je nog een second-opinion-gesprek met een externe psychiater en/of een psychotherapeut en als dat ook allemaal goed afloopt begint je RLE officieel en krijg je niet lang nadat die is ingegaan groen licht voor hormonen.

Maar pin me er niet op vast hoor, ik hoor daar verschillende verhalen over. Ik kreeg bv al meteen hormonen omdat ik die al bijna een jaar slikte maar een ander moest de 'kuur' 3 maanden onderbreken vanwege een 0-meting... Hiermee heb jij helemaal niets mee van doen maar ik wil er alleen maar even mee laten zien dat niet alles exact te voorspellen is.

Liefs Daniéla
intrans

Bericht door intrans »

Dankje Daniela! (:
Anon20180501

Graag gedaan hoor, ;)

Even iets kleins corrigeren; het is niet "...en/of een psychotherapeut" maar "... en misschien ook met een psychotherapeut".
Een klein maar wezenlijk verschil... sorry! ;)
Venka

Bericht door Venka »

Sorry dat ik je corrigeer maar bij het eerste contact met het P.I.G.,telefonisch/internet worden er standaard 5 afspraken gepland.De 1e is de intake/screening en de volgende afspraken horen bij je diagnostiek.Na de eerste 5 afspraken moet je zelf zorg dragen voor vervolg afspraken doe je dat niet dan heb je intern ook een wachtlijst van 3 maand dus plan op tijd andere afspraken in,als het goed is heeft Alwin je dit verteld bij je 1e gesprek.Plan je geen verdere afspraken dan heb je geen vervolg.Bij het P.I.G. heb je niet genoeg aan 5 afspraken,ik ben vorig jaar december begonnen en heb in mei onofficieel groen licht gekregen en heb 25 juli mijn second opinion en als het goed is heb ik daarna officieel groen licht en mag ik naar een endo in Den haag.

Onder tussen heb ik iets van 20 afspraken gehad met Alwin en met de 1e 5 kom je er niet omdat het P.I.G. een ander protocol heeft dan de VU dus staar je niet blind op de 1e afspraken want dat is slechts standaard en neem van mij maar aan dat je er meer krijgt die jezelf moet regelen met Alwin of de dames.Na mijn eerste serie afspraken was het voor Alwin wel duidelijk dat ik transseksueel ben maar voor groen licht hanteren ze veel meer afspraken.

Ik ben dus een van de mensen die moest stoppen met hormonen vanwege het ontbreken van de 0 meting door mijn huisarts.Ik ben per 1-6 gestopt en heb daarom mijn second opinion gepland op 25-7 zodat ik in augustus een afspraak kan maken met een endo voor september.Daarom zit er bij zoveel ruimte tussen onofficieel groen licht 1-5 en mijn second opinion 25-7

Naast al die gesprekken moet je ook 3 psychologische testen doen waarvan 2 op de computer en 1 schriftelijk en dat is ook gelijk een beste test hoor.
Anon20180501

Dank je voor het corrigeren en aanvullen, Aafke.

Zoals ik al zei moest je me er niet op vast pinnen... ;)
intrans

Bericht door intrans »

Nou, jammer, hoopte toch op alleen 5 gesprekken, haha.
Bedankt voor de rest.
Anon20180501

Ik had je ze ook van harte gegund... :)
Venka

Bericht door Venka »

intrans schreef:Nou, jammer, hoopte toch op alleen 5 gesprekken, haha.
Bedankt voor de rest.

Dat dacht ik eerst ook maar helaas.
LauraB

Bericht door LauraB »

Ik heb 18 september mijn eerste afspraak bij het PIG. ik hoop dat ik snel groen licht krijg, om met mijn RLE te starten. Ik heb vorig jaar voor mijn beste vrienden, directe familie en een paar collega's waar ik een hele goede band mee heb mijn comming out gehad. ik leef nu voor het grootste deel van de week, al weer bijna een half jaar als vrouw. Al twee weken nu echt 100 % van de tijd en ga voor niets meer terug in mannen presentatie. Ik ben in de tussen liggende tijd voor iedereen uit de kast. Ik heb vepe gesprekken en tests gedaan bij een psycholoog in mijn woonplaats. Ik heb nu zo'n 1.5 maanden HRT (en heb mijn huisarts eerst om een 0 meting gevraagt). Ik heb bijna een maand logopedie en 3 laser ontharingsbehandelingen achter de rug. Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld als nu. Ondanks een paar behoorlijke tegenslagen in mijn transitie. Waar ik goed mee om weet te gaan. Ik zal hier ook duidelijk in zijn tegen Alwin. Ik hoop zo snel mogelijk mijn naams en geslachtswijziging en operatie te hebben. 2015 lijkt mij een mooi streven om dan helemaal klaar te zijn.