Ik ben wat wonen betreft nogal honkvast (ik wil overal wonen als het maar Brabant is) maar zou ook graag alle hoeken van de wereld willen zien. Ook San Francisco, écht wel.
Maar of je nu in Kleinrust of Bigcity woont of wil gaan wonen, je zal toch eerst je innerlijke angst voor de buitenwereld moeten overwinnen voordat de wereld aan je voeten gaat liggen.
Dat is ongeveer wat Vicky bedoelt en o zo waar want zit het innerlijk niet goed dan komt elke omgeving in meer of mindere mate vijandig over.
thegirlinme schreef:oh, ik ben bang dat je me verkeerd begrepen hebt...
Ik zou me in de zuiderlijke staten zeker niet willen vertonen als transsexueel, maar geloof me San Francisco is daar echt een uitzondering op de regel...
Ik kan daar wel ervaringsverhalen over vertellen maar dat doen we wel een keer als we een bakkie koffie gaan drinken oke?
Bij deze en ik zou toch maar 2 keer nadenken voor je zon keuze zou maken
Waar in verhouding zoveel HLBT's wonen is het logisch dat ze vaak prominent voorkomen in de statistieken maar dit verrast mij toch wel van San Francisco.
Maar ja, in Nederland zie je ook dat steden en regio's die ooit bekend stonden als zeer tolerant sterk achteruit gehold zijn wat dat betreft.
Waar ik woon (Tilburg) is er geen gebrek aan tolerantie maar lopen ze er ook niet overdreven mee te pronken. Hierin is de laatste jaren weinig verandering gekomen voor mijn gevoel. Je zou bijna gaan denken dat 'gewoon en normaal doen' nog het beste is...
Liefs Daniéla
(ik doel niet op een bepaalde doelgroep. Intolerantie komt overal en in alle kringen voor)
Als ik even een hint mag geven: ga vooral niet in het zuidelijke deel van Rotterdam wonen. Over het algemeen is het vanaf Maashaven tot aan Slinge redelijk slecht. Heb zelf op Slinge gewoond - niet leuk!
Aafke schreef:close minded holbewoners,sorry maar dat is echt weer een uitspraak van iemand uit het westen die denkt dat er in kleinere steden narrow mindend people leven,ik heb net afgelopen week daar ook een gesprek over gehad met iemand anders en heb daar een stukje over geschreven op mijn blog omdat ik gek word van opmerkingen alsof alleen in de grote steden open minded people leven.In het stukje kan je dus de steden ook vervangen door D.Haag/R.Dam
Ik woon zelf in Enschede en ik ben hier altijd prima ontvangen. Het is echt niet zo dat er hier alleen maar intolerante boeren ofzo wonen. Maar wat ik wel merk is dat ze hier minder gewend zijn dan in het Westen. Ik werd vroeger altijd nagestaard, en dan hoorde ik mensen tegen elkaar zeggen 'HET IS EEN MAN'. Niet uit negativiteit, maar omdat ze dat nog nooit hadden gezien. Dat soort dingen zijn me in Amsterdam nooit overkomen.
Ik ben ook nooit slecht ontvangen hoor en dat staren.....ja helaas ik ervaar dat ook dagelijks soms bij het onbeschofte af hoor. Mij is altijd geleerd dat staren onbeleefd is maar dat hebben ze in e.de nog nooit gehoord maar hoort erbij denk ik dan maar. Ik ben het wel met je eens dat bv in a.dam ze er niet zo raar tegenover staan en in vergelijking lopen we in het oosten iets achter ten opzichte van het westen.
thegirlinme schreef:oh, ik ben bang dat je me verkeerd begrepen hebt...
Ik zou me in de zuiderlijke staten zeker niet willen vertonen als transsexueel, maar geloof me San Francisco is daar echt een uitzondering op de regel...
Ik kan daar wel ervaringsverhalen over vertellen maar dat doen we wel een keer als we een bakkie koffie gaan drinken oke?
Bij deze en ik zou toch maar 2 keer nadenken voor je zon keuze zou maken
Chieftac schreef:Ik zit in Rotterdam op school, en ik kan je denk ik wel aanraden om niet in de buurt Delfshaven/Schiedam te gaan wonen. Volgens het nieuws (of in ieder geval de geruchten) komt hier namelijk wel erg veel geweld en zo voor. Ongeveer 75/80 procent van de mensen die daar wonen zijn volgens mij ook allochtoon. Maar het kan natuurlijk ook helemaal anders lopen en dat je er gewoon geaccepteerd wordt zoals je bent, maar dan kan je denk ik beter in een andere buurt van Rotterdam wonen. En het is niet dat ik racistisch wil doen, maar dit is gewoon hoe die buurt op mij overkomt.
...Ik woonde in Delfshaven, inderdaad niet aan te raden. Met allochtonen heb ik geen probleem, maar in Delfshaven was het toch zo dat ik me zeer onveilig voelde, er wordt daar niet geintegreerd/samengeleefd, je bent gewoon de minderheid en het was nogal duidelijk dat wie ik ben niet acceptabel is binnen een moslim-cultuur. Ik woonde tussen twee moskeeën in, met als resultaat dat ik op vrijdag (dan is er een gebed) de deur niet uit kon zonder dat er op me gespuugd werd, of ik uitgescholden werd. Ik betaalde meer in de winkels, en durfde al absoluut niet 's avonds naar buiten.
Chieftac schreef:Ik zit in Rotterdam op school, en ik kan je denk ik wel aanraden om niet in de buurt Delfshaven/Schiedam te gaan wonen. Volgens het nieuws (of in ieder geval de geruchten) komt hier namelijk wel erg veel geweld en zo voor. Ongeveer 75/80 procent van de mensen die daar wonen zijn volgens mij ook allochtoon. Maar het kan natuurlijk ook helemaal anders lopen en dat je er gewoon geaccepteerd wordt zoals je bent, maar dan kan je denk ik beter in een andere buurt van Rotterdam wonen. En het is niet dat ik racistisch wil doen, maar dit is gewoon hoe die buurt op mij overkomt.
...Ik woonde in Delfshaven, inderdaad niet aan te raden. Met allochtonen heb ik geen probleem, maar in Delfshaven was het toch zo dat ik me zeer onveilig voelde, er wordt daar niet geintegreerd/samengeleefd, je bent gewoon de minderheid en het was nogal duidelijk dat wie ik ben niet acceptabel is binnen een moslim-cultuur. Ik woonde tussen twee moskeeën in, met als resultaat dat ik op vrijdag (dan is er een gebed) de deur niet uit kon zonder dat er op me gespuugd werd, of ik uitgescholden werd. Ik betaalde meer in de winkels, en durfde al absoluut niet 's avonds naar buiten.
Oh wat een eng idee als je zo moet leven en dat je met angst de deur uit moet en dat gesuug wat een smerig idee zeg maar waarom moest je meer betalen dan in de winkel?
Ik loop nu stage in Delfshaven en is zeker geen fijne buurt.
Heb al paar x bijna een knokpartij gehad met moslimvrouwen die mij zomaar uitscholden.
Had overigens ook paar x gezien hoe zij een klein meisje uitscholden, kwam ik voor haar op kreeg ik de hele groep achter me aan.
Het is zeker geen fijne buurt en zou hem zeker vermijden.