Voorlichtings bijeenkomst VUMC

Nieuwsberichten
Freetouch

Re: Voorlichtings bijeenkomst VUMC

Bericht door Freetouch »

Toen je zei dat je die muts op had, herkende ik je pas achteraf.... :fpalm:

@ suusje Ja dan heb ik jou en je ouders ook gezien...
“good enough”
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Ik had mezelf zo ongeveer unisex gekleed, nadeel want ze wisten echt niet waar ze me moesten plaatsen... FTM of MTF :oops: ik werd zelfs gevraagd voor de transmannen bijeenkomst, toen schoot mijn broertje in de lach, en toen dachten ze dat hij de geintereseerde was, niet ik.... aaarrrggg

Ik vond het wel fijn om te horen dat we zonder nadelige gevolgen zelf al aan de hormonen mogen.... want nu kan ik nog door als F, maar hoe lang nog???
Jij zag er overigen ook super uit!

Er was ook een oudere trans, en dat vond ik erg stoer... Maar er waren ook een paar bij die echt wat kledingadvies nodig hebben niet?
“good enough”
Twinkels

Bericht door Twinkels »

@thegirlintime, ja sommige kunnen dat wek gebruiken :P Is toch een pluspunt dat ze je daarvoor vragen? Zegt wel genoeg over hoe het je nu afgaat lijkt mij :D In welke fase zit je nu?

Haha als ik herkend ben, waarom zei je dan niks? :P
intrans

Bericht door intrans »

Ja, ik kleed me nu ook nog unisex omdat ik nog niet aan de officiële hormoontjes zit, online hormonen een hele slechte ervaring mee, vreselijke krampen dus ik zou daar wel mee uitkijken omdat je eigenlijk met je lichaam speelt zonder dat je weet wat er afspeelt.
Die man die te zacht praatte en het over hormonen had was af en toe wel zenuwachtig en praatte alsof hij er niet heel veel van wist vond ik, zo kwam het over op mij.
Leuk dat je daar voor gevraagd werd, haha, is alleen maar een pluspuntje.
Sommige konden dat zeker gebruiken, maarja... Zolang je zelf maar doet wat je fijn vindt.
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Twinkels schreef:@thegirlintime, ja sommige kunnen dat wek gebruiken :P Is toch een pluspunt dat ze je daarvoor vragen? Zegt wel genoeg over hoe het je nu afgaat lijkt mij :D In welke fase zit je nu?

Haha als ik herkend ben, waarom zei je dan niks? :P
Ik zag je lopen bij de wachtruimte, maar ik was in gesprek... even later kon ik je niet meer vinden...
Oh ik zit in de veeeeeeel te lang wachten fase.... ook wel de illegale hormonen fase genoemd... :lol:
Maar wel even in de gaten houden wanneer ik aan de beurt ben... want je oet 3 maanden vrij van hormonen zijn voor een nulmeting heb ik gisteren gehoord...

Yep die Hormoon dokter kwam ook op mij erg onzeker over, dit itt die belgische Psycholoog... die wist war hij het over had... Oh wat hoop ik dat hij mij gaat behandelen... :hbeat:
“good enough”
Raisa

Bericht door Raisa »

thegirlinme schreef:Maar wel even in de gaten houden wanneer ik aan de beurt ben... want je oet 3 maanden vrij van hormonen zijn voor een nulmeting heb ik gisteren gehoord...
Bij mij was dat geen enkel probleem. Het Vumc had zonder enige onderbreking mijn hormoonbehandeling overgenomen.
Venka

Bericht door Venka »

Ik ga in D.haag naar een endocrinoloog en zij begeleiden mij enkel als ik minimaal 3 mnd clean ben en dat de bloed waarden weer die van een jongeman zijn. Weet je hoe erg dat is, ik vind mijzelf nu zo walgelijk maar ik kan ook op het VUmc wachten maar dat word dan ongeveer dec/jan voor ik daar naar de endocrinoloog kan en mag dus dan maar 3 mnd stoppen en eind aug. Begin sept weer beginnen.
Venka

Bericht door Venka »

thegirlinme schreef: want je moet 3 maanden vrij van hormonen zijn voor een nulmeting heb ik gisteren gehoord...
Dat geld niet voor de VUmc geloof ik,de endo,s daar willen wel begeleiden als je al bent begonnen maar omdat het P.I.G. mij doorstuurt naar D.Haag moet ik 3 mnd clean zijn.
thegirlinme schreef:dit itt die belgische Psycholoog... die wist war hij het over had... Oh wat hoop ik dat hij mij gaat behandelen... :hbeat:
Bedoel je dokter Luc Gijs,dat is mijn psycholoog bij het VUmc en tot nu toe een aardige en begrijpende man en wat ik fijn vind,hij weet waar hij over praat en weet ook wat ik door maak.
Venka

Bericht door Venka »

Aafke schreef:
thegirlinme schreef: want je moet 3 maanden vrij van hormonen zijn voor een nulmeting heb ik gisteren gehoord...
Dat geld niet voor de VUmc geloof ik,de endo,s daar willen wel begeleiden als je al bent begonnen maar omdat het P.I.G. mij doorstuurt naar D.Haag moet ik 3 mnd clean zijn.
thegirlinme schreef:...die belgische Psycholoog... die wist war hij het over had... Oh wat hoop ik dat hij mij gaat behandelen... :hbeat:
Bedoel je dokter Luc Gijs,dat is mijn psycholoog bij het VUmc en tot nu toe een aardige en begrijpende man en wat ik fijn vind,hij weet waar hij over praat en weet ook wat ik door maak.Maar ook hij heeft van die irritante dingen,zo had ik na mijn eerste gesprek met hem dat hij bij afscheid mij een hand gaf en (voor mijn gevoel) hield hij mijn hand 5 min. vast of zo.8 juli mag ik weer met hem praten,hen er weer zin in. :hug:
LauraB

Bericht door LauraB »

Die endocrinoloog kwam op mij ook over alsof hij of mega zenuwachtig was omdat hij bijna nooit zo'n praatje houd of hij wist eigenlijk niet zo veel er van te vertellen.

Die 0 meting in den haag via het PIG is volgens mij ook alleen maar om gegevens te verzamelen om meer te snappen wat er gebeurd. Heel veel wordt er aan de doseringen niet gevarieerd aan de hand van de metingen. De regimes lijken meer een vasy regime dan maat werk. Het VU schrijft sowieso al een vrij hoge doses androcur voor. Heb je last van bijwerken, dosering halveren.

Ik doe mijn hormonen overigens via de huisarts. Eerst om een 0 meting gevraagd. Deze is achteraf gezien best heel nuttig voor mij. Hierdoor kwamen we er achter dat mijn clean testosteron totaal was 6,4 terwijl voor mannen de waarde tussen 9,0 en de 55 in hoort te liggen. Mijn vrij testosteron was 132 terwijl dit normaal tussen de 230 en 1250 in hoort te liggen. Mijn testosteron is zo ongeveer de helft van wat normaliter het minimum is. Mijn testosteron ligt zelfs 23 % onder de ondergrens van bejaarde mannetjes. Zo vreemd is het dus niet dat ik in de pubertijd een zeer kleine cup a kreeg. De 50 mg cyproteronacetaat zou zeker voldoende moeten zijn. Gaan we zien bij de volgende lab test.

Ik heb overigens niemand herkent