Dat weet ik maar voor mij is de Bijbel,Koran of welk ander religieus boek dan ook van dezelfde orde als een boek van Pinkeltje en heeft voor mij niks uit te staan met geloof of welke religieuse stroming dan ook.Dus voor mij ga ik niet over de scheef omdat het voor mij niks met religie te maken heeft maar met geschiedenis en dat zulke boeken voor een ander wel religieuse waarde heeft is niet mijn probleem.EvaVanA schreef:Wellicht ten overvloede:
Regel 6: Houd het vreedzaam
Wees behoedzaam met onderwerpen als religie en politiek. Virtuele veldslagen zullen in een vroeg stadium worden beëindigd, al dan niet in combinatie met een ban.
Geloof
-
Venka
Re: Geloof
-
Freetouch
Dit is wel een reden om hem maar eens door te lezen...
naar mijn beleving was de bijbel een boek tot verbroedering en een boek van liefde...
“good enough”
-
Freetouch
Hoi Eva,EvaVanA schreef:Wellicht ten overvloede:
Wees behoedzaam met onderwerpen als religie en politiek. Virtuele veldslagen zullen in een vroeg stadium worden beëindigd, al dan niet in combinatie met een ban.
Hoewel ik heel gelovig ben, voel ik me op geen enkele wijze aangevallen... Ik vind het zelfs interessant hoe anderen er tegenaan kijken.. Ik heb daar grote bewondering voor, want het bied mij ook andere zienwijzen...
zoals ik als transsexueel gerespecteerd wil worden, moet ik ook anderen hun overtuiging respecteren, alleen zo krijgen we een vreedzame samenleving...
En hoewel ik als MTF, door onze kerk wellicht verbannen word, en in de wereld tot het uitschot behoor omdat ik geloof en transsexueel ben, zal ik altijd positief blijven en zelf proberen een goed mens te zijn zodat ooit mensen zien dat met een glimlach, respect en liefde, je veel meer bereikt dan door vechten en oorlog...
Love you all!
“good enough”
-
Raisa
Op mijn basisschool en middelbare school werd vrij veel aan bijbellezen gedaan. Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik geloof dat ik over de jaren heen de Bijbel bijna in zijn geheel heb gelezen.thegirlinme schreef:welke bijbel heb jij gelezen Raisa?? die verhalen ken ik niet....
![]()
Dit is wel een reden om hem maar eens door te lezen...
naar mijn beleving was de bijbel een boek tot verbroedering en een boek van liefde...
De passage van de slaaf komt uit Exodus 21:
20 Wanneer iemand zijn slaaf of slavin met een stok slaat en hij of zij sterft ter plekke, dan moet er vergelding plaatsvinden.
21 Als de slaaf of slavin nog enkele dagen in leven blijft, gaat de eigenaar vrijuit; door het verlies van zijn eigendom is hij genoeg gestraft.
-
Venka
Ik vind dat je het mooi verwoord,had ik niet beter gekundthegirlinme schreef:Hoi Eva,EvaVanA schreef:Wellicht ten overvloede:
Hoewel ik heel gelovig ben, voel ik me op geen enkele wijze aangevallen... Ik vind het zelfs interessant hoe anderen er tegenaan kijken.. Ik heb daar grote bewondering voor, want het bied mij ook andere zienswijzen...
Ik zal ook uitleggen waarom ik mensen die hand in hand door het leven gaan met de bijbel(of welk ander boek) uit de weg ga,enige tijd geleden werkte ik samen met een paar mensen uit de Syrische gemeenschap uit Enschede.Deze mensen leven ook na de bijbel en alles wat daar buiten valt is verdorven en hoort niet op deze planeet,ik werd door en hen uitgemaakt als vuile atheïst (dat ben ik totaal niet)als vieze heidenen en ik mocht branden in de hel.Dat alleen maar omdat ik met hen van gedachten wisselde over mijn interpretatie van mijn Gods beleving en dat van hen.Mijn TS zijn was toen nog niet openbaar zichtbaar hoor,dus nu moet ik helemaal verdorven zijn.
Mijn oude buren(toen ik nog thuis woonde) waren ook zo christelijk als de pest,elke zondag naar de kerk,netjes gekleed en naar alle EO jongeren dagen (dit om een beeld te vormen) en ik was met hun zoontje bevriend en toen zijn ouders er achter kwamen was de vriendschap voorbij want ik hoorde niet bij hun gemeenschap en had zo negatieve invloed op hun zoontje.
Ik heb mensen mee gemaakt die braaf elke zondag voor in de kerk zaten bij hun pinkster gemeente(of welke stroming dan ook) maar door de weeks gewoon de grootste hufters waren en mij durfde te vertellen dat ik niet in de hemel kom omdat ik niet naar hun kerkje ging en dat mijn geloof niet oprecht was omdat ik de bijbel niet las en er naar leefde.
Ik heb een Turkse collega gehad,die liep letterlijk met zijn Koran overal heen en hij heeft mij uitgemaakt voor vijand omdat ik niet open sta voor zijn Koran.
Zo ken ik een katholieke man die alles deed wat god hem verbood maar zodra hij weer ging biechten en de pastoor/priester vergaf hem zijn zonden was het voor zijn gevoel weer goed en dat moet ik als gelovige die niet naar een gebedshuis gaat en geen bijbel/koran of wat dan ook leest maar goed vinden.
Nee ik heb veel gelovigen ontmoet en ik wil heel graag van gedachten wisselen maar geen discussie aangaan omdat qua geloof er niks valt te discussiëren maar wel begrip krijgen voor elkaars overtuiging door van gedachten te wisselen.
-
Freetouch
Ja ik zie vaak documentaires en hoor inderdaad verhalen van gelovigen, die hun geloof als wapen gebruiken...
Jammer voor die mensen...
En in elk geloof zond de god iemand naar de aarde om ze toch maar eens duidelijk te maken dat ze de schrifte verkeerd interperteerden en ging ze vertellen hoe het wel moest...
Barmhartig, en liefdevol, maar ach uiteindelijk is hij in elk geloof daarvoor gedood...
Want de gelovigen wisten het toch veel beter als de zendeling / zoon van God.
Dat illustreert een beetje hoe het gaat... Dat is zo jammer, want hoe mooi zou het anders kunnen zijn....
Jammer voor die mensen...
En in elk geloof zond de god iemand naar de aarde om ze toch maar eens duidelijk te maken dat ze de schrifte verkeerd interperteerden en ging ze vertellen hoe het wel moest...
Barmhartig, en liefdevol, maar ach uiteindelijk is hij in elk geloof daarvoor gedood...
Want de gelovigen wisten het toch veel beter als de zendeling / zoon van God.
Dat illustreert een beetje hoe het gaat... Dat is zo jammer, want hoe mooi zou het anders kunnen zijn....
“good enough”
-
KarenTS
God bestaat niet en religie is een van de verschrikkelijkste voorbeelden van machtsmisbruik,agressie ,intolerantie,terreur... and the list goes on...
-
Raisa
Ik denk dat religie wel een belangrijke functie heeft in deze maatschappij. Het geeft een gevoel voor saamhorigheid en hoop. Er zijn zoveel verhalen van mensen die hard stellen dat ze in moeilijke tijden hadden opgegeven of zelfmoord gepleegd zouden hebben als ze niet religie hadden om kracht uit te putten.
Maar er horen ook grenzen gesteld te worden aan religie. Zo mag het niet op het terrein van wetenschap komen en andersom. Ook moeten mensen beseffen dat geloof iets persoonlijks is en dat een mens geen recht heeft om zijn of haar persoonlijke geloofsregels op een ander af te dwingen. Want op deze manier kan religie een middel worden om je superieur over een ander te wanen en kan het als een machtsinstrument misbruikt worden.
Maar er horen ook grenzen gesteld te worden aan religie. Zo mag het niet op het terrein van wetenschap komen en andersom. Ook moeten mensen beseffen dat geloof iets persoonlijks is en dat een mens geen recht heeft om zijn of haar persoonlijke geloofsregels op een ander af te dwingen. Want op deze manier kan religie een middel worden om je superieur over een ander te wanen en kan het als een machtsinstrument misbruikt worden.
-
FAtham
http://www.transtorah.org/
Eigenlijk voor ons gekke volkje bedoelt maar ik denk dat iedereen die religieus is hier wel wat steun uit kan halen. Het heeft mij in ieder geval toen goed geholpen, of niet goed genoeg want ik ben absoluut niet religieus meer...
Eigenlijk voor ons gekke volkje bedoelt maar ik denk dat iedereen die religieus is hier wel wat steun uit kan halen. Het heeft mij in ieder geval toen goed geholpen, of niet goed genoeg want ik ben absoluut niet religieus meer...
-
D4V1F
Kijk , iedereen heeft z'n eigen beeld bij het geloof. Ik geloof persoonlijk dat ''God'' er niet een probleem van zal maken. Wie zei immers hoe je je moet kleden? Dat deed de maatschappij ja... Zolang je goed aan jezelf werkt , liefdevol en begripvol bent kan d'r niks fout gaan? Het is immers een boek waar 't instaat. Niet om respectloos te praten over de bijbel , maar als je je ogen verder opent zal je merken dat d'r meer is dan je denkt. Heb je ooit gedacht aan meditatie? Misschien zal dat je goed doen of een kijkje in het boeddhisme? Ik geloof namelijk in het boeddhisme. Het is het meest belangrijk dat je je eigen weg volgt. Verder heel veel succes naar 't vinden van jezelf en geluk en vrede in jezelf te hebben.
Prayers go up and blessings come down