Ervaringen met het (Endocrinologie )M.S.T. in Enschede

Venka

Ervaringen met het (Endocrinologie )M.S.T. in Enschede

Bericht door Venka »

Lol roze,ik heb de titel maar aangepast ik hoop dat het niet onduidelijk word

Ik mag een afspraak maken in het Haga ziekenhuis bij de interne geneeskunde endocrinologie,ik lees veel op dit forum over ervaringen van lotgenoten bij het VUmc en UMCG maar ik ben 1 van de weinigen die haar transitie volgt via de Psycho informa groep en daar door dus voor de hormoon begeleiding naar het Haga ziekenhuis moet.Voor mensen als ik is het,en denk ook voor anderen,ook handig om de ervaringen te bundelen in een topic.Ik ben vast niet de eerste die de reis naar het Haga ziekenhuis maakt,ik weet dat jeste daar net is geweest voor de 0 meting en er zijn er vast meer die daar zijn geweest.

Bij het VU is het wel bekend hoe het allemaal werkt en hoe de protocollen daar zijn maar het Haga ziekenhuis,waar ook veel transgenders heen gaan,is er niks bekend.

wat ik tot nu toe weet,en aan der lijve heb ondervonden,is dat zij niet begeleiden zonder de 0 meting.Dus ik moet 3 mnd stoppen met hormonen.Ook heb ik gehoord,in vergelijking met het VU,is dat de endocrinologen in het Haga ziekenhuis mij minimaal 1 keer per jaar willen zien en dat de verdere begeleiding o.a via je eigen huisarts gaat. Hoe het verder gaat,ik heb geen idee en ben dus ook wel benieuwd hoe anderen het hebben ervaren.Als ik de psychologen moet geloven heeft het P.I.G. het heel erg druk dus dan ben ik niet de enige die naar het Haga ziekenhuis ga en hoop ik op meer ervaringen.
Laatst gewijzigd door Venka op 05 jul 2013, 11:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Anon20180501

Re: Ervaringen met het (Endocrinologie )Haga ziekenhuis Den

Bericht door Anon20180501 »

Hai Aafke,

Ik ben zoals je weet ook een P.I.G.- klantje en ben zelf op zoek gegaan naar een endocrinoloog en die vond ik in mijn eigen woonplaats, ca. 2 km van mijn huis.

Ze had al ervaring met post-op's en ik was wel haar eerste pre-op klantje maar ze heeft zich meteen goed ingelezen in de materie en neemt bij onduidelijkheden direkt contact op met een andere meer ervaren endo.
Waarom bij mij geen nulmeting is gedaan weet ik niet, dat had ze na afloop van - het misschien iets te snel uitgeschreven - eerste recept alsnog kunnen doen.
Ik kom nu zo'n 15 maanden bij haar en ben al zo'n 6 à 7 keer bij haar geweest voor het meten van bloedwaardes en evaluatiegesprekken. De 2 laatste afspraken waren om de 3 maanden en de eerstvolgende is 6 maanden na de laatste. Hoe vaak ik later op controle moet komen weet ik niet.
Mijn huisarts komt in dit verhaal niet voor.

Liefs Daniéla
Venka

Bericht door Venka »

Ik weet dat jij ook-net als ik- een pig klantje bent, je zegt dat zo mooi. :hug:

Ik ga het eerst in Enschede in het M.S.T proberen, Alwin had een mailtje gestuurd naar de endocrinoloog en heeft na lang door blijven zeuren toch contact met de endocrinoloog daar. Eigenlijk vind ik het ook wel raar dat in Enschede nog geen begeleiding mogelijk is, het m.s.t. behoort tot de grotere top klinische ziekenhuizen van NL met een groot verzorgings gebied. Mocht het niet lukken dan moet ik naar Den Haag en ben benieuwd naar de ervaringen.

Hoe heb jij het gebracht dan bij het eerste gesprek, wellicht kan ik wat adviezen gebruiken hoe ik het moet brengen.
Anon20180501

Hai Aafke,

Ik typ het iig mooi... ;) Thanks!

Ik belde met de secretaresse van mijn interniste/endo en zei dat ik T ben en een afspraak wilde maken ivm hormonen.
T's had ze al in haar bestand dus legde ze een afspraak voor me vast, niet wetende dat ik dan de 'eerste in mijn soort' zou zijn.
Mijn endo hapte niet meteen en vroeg bedenktijd, ze wilde zich ook eerst inlezen. Niet veel later ben ik bij haar begonnen.

Liefs Daniéla
Venka

Bericht door Venka »

Dat is wel beter om het zo te brengen, ik ga morgen bellen om iig een gesprek te krijgen. Mocht ik een wachttijd krijgen is voor mij geen probleem als hij het maar wil. Maar jouw endocrinoloog had wel ervaring met post ops zei je, wat is het verschil dan met jouw, is het hebben van testikels zon verschil dan voor een endocrinoloog
Anon20180501

Weet ik ook niet precies Aafke, maar je begint met 2 soorten hormonen (mtf) die niet alleen je hormoonhuishouding hevig door elkaar schudt tot deze bruist en na de operatie is het een kwestie van stabiel houden met behulp van (meestal) 1 soort hormoon.

Veel succes morgen met dat telefoontje.

Liefs Daniéla
Venka

Bericht door Venka »

Dankje, ik hoop dat het mij lukt. Als het goed is begint mijn RL 25-7 ( ligt aan mij second opinion) en dus heb ik een endocrinoloog nodig. In Den Haag willen ze mij sowieso begeleiden maar liever in mijn woonplaats. Zodra ik begeleiding he is de volgende stap ontharing zien te regelen en dat kan ook in m.s.t. in Enschede maar zal ik waarschijnlijk een verwijzing nodig hebben.
Anon20180501

Het is net als vroeger op school Aafke, overal heb je een briefje voor nodig. ;)

RL = real life experience maar dan officieel neem ik aan. Dat komt wel goed want ik kan me echt niet voorstellen
dat een ander een afwijkende mening over jou toegedaan kan zijn. Gefeliciteerd alvast...

Liefs Daniéla
Venka

Bericht door Venka »

Dankje, klopt officieel groen licht en ik leef al 11 mnd rl dus qua leven veranderd er niks alleen dat ik officieel aan de hormonen mag. Als alles volgens planning loopt en gaat dan kom ik in de 1e helft van 2015 in aanmerking voor de operatie. Maar daar ben ik nog niet mee bezig. Eerst hormonen en dan ontharing en met logopedie ben ik in principe klaar maar ja je moet zoveel zelf regelen bjj het p.i.g en dat kost ook energie.
Anon20180501

Veel geregel inderdaad en het vreet energie maar het groene licht geeft je veel energie.
Het leven zal je weer/meer gaan toelachen en alle 'moetjes' zullen je minder zwaar vallen.

Maar nu weet je nog steeds niets over het Haga ziekenhuis ... :)

Liefs Daniéla