Ervaringen met het (Endocrinologie )M.S.T. in Enschede

Venka

Re: Ervaringen met het (Endocrinologie )M.S.T. Enschede

Bericht door Venka »

Nee idd daar ging het mij om want ik verwacht een nee in het m.s.t. en dus moet ik naar Den Haag. Ik ervaar nu al veel positievietijd in mijn leven doordat ik alleen al mijzelf ben en niet meer in een rol hoeft te leven wat anderen van mij verwachten. Ik had veel eerder mijn gevoel achter na moeten gaan dan was mij veel ellende bespaart maar ik geniet nu en ik ben gelukkig en ik voel me heerlijk in de rol waar in ik nu leef. Ik ben niet suïcidaal maar zou ik ooit terug moeten om wat voorcreden dan ook dan hoeft het van mij niet meer.

Ach de info komt vanzelf hoor en met jouw praten is ook fijn want jij hebt vaak een frisse kijk op bepaalde zaken en dat waardeer ik ook hoor.
Laatst gewijzigd door Venka op 05 jul 2013, 11:25, 3 keer totaal gewijzigd.
Anon20180501

Re: Ervaringen met het (Endocrinologie )Haga ziekenhuis Den

Bericht door Anon20180501 »

Als je maar af en toe naar het Haga moet en je huisarts mag recepten voor je hormonen uitschrijven is het nog te doen, Aafke.
Met een beetje geluk stuurt je huisarts het recept ook nog via het Inet naar je apotheek en hoef je ze alleen maar daar af te halen.
De mijne doet dat ook zo als ik medicijnen nodig heb.

Ik heb er soms nog wel problemen mee dat ik meer dan halve eeuw eigenlijk alleen maar heb bestaan. Niet zo zeer heb ik het soms moeilijk met de periode voordat ik het me bewust werd op mijn 38e, daar kon niemand iets aan doen, maar daarna is een ander verhaal, dat had dus niet hoeven gebeuren maar heeft me wel 20 jaar ouder gemaakt in 12 jaar.

Maar het maakt niet uit hoe oud je bent, bijna iedereen vind het jammer van de verloren gegane jaren. Het is de kunst hier niet continue of te lang bij stil te staan en vooruit te kijken en dat gaat je wel goed af geloof ik, nee, weet ik...

Ik vind het ook wel gezellig kletsen met jou. Misschien zien we elkaar nog een keer, ik zou dat wel leuk vinden.

Liefs Daniéla

Edit; Ik was 37 heb ik net berekend. 13 jaar! geleden, oeps...
LisaM

Bericht door LisaM »

Ik heb het bij het Radboud geprobeerd, maar kreeg een 'nee' te horen. En nu moet ik eens in de zoveel tijd vanuit Nijmegen naar Den Haag rijden simpelweg omdat het zorg systeem in Nederland voor TS' en voor geen meter werkt (dank u wel, monopolist VU!).
van Houten is een aardige man, dus hij vond het goed om de meeste afspraken per telefoon te doen. Eerst bloed prikken in de CWZ poli bij mij om de hoek, waardoor de bloedtest resultaten bij van Houten liggen na een week. En dan een telefonische afspraak waardoor mij een rit van 350Km wordt bespaard terwijl er toch niets te vertellen is.
Na mijn operatie wil ik overschakelen op mijn huisarts, pas als de bloedwaardes afwijken wil ik weer naar de endo.

Groetjes,

Lisa
Venka

Bericht door Venka »

Daniéla schreef:Als je maar af en toe naar het Haga moet en je huisarts mag recepten voor je hormonen uitschrijven is het nog te doen, Aafke.
Met een beetje geluk stuurt je huisarts het recept ook nog via het internet naar je apotheek en hoef je ze alleen maar daar af te halen.
De mijne doet dat ook zo als ik medicijnen nodig heb.
Volgens Alwin willen ze mij 1 keer per jaar zien en de rest gaat via mijn huisarts,dus dat is op zich prima.Ik denk dat ze in heel NL geen receptjes meer uitschrijven en dat het rechtstreeks naar de apotheek gaat.
Daniéla schreef: Ik vind het ook wel gezellig kletsen met jou. Misschien zien we elkaar nog een keer, ik zou dat wel leuk vinden.

Liefs Daniéla

Edit; Ik was 37 heb ik net berekend. 13 jaar! geleden, oeps...
Dan lopen we qua leeftijd niet heel veel uit elkaar met wanneer we beginnen maar dat jij al rond de 50 bent dat had ik niet verwacht,jeetje dan mag ik nog wel ff :oops: ach leeftijd maakt niet uit hoor,je bent zo oud als jij je voelt en ik voel me nog echt 18 :D

Het lijkt mij ook wel leuk om je eens te ontmoeten maar dat geld wel voor meer mensen op dit forum,maar voor mij is dat dood eng om mensen in het echt te ontmoeten.Je hebt toch een bepaald beeld van mensen die je on-line ontmoet en als je ze in het echt ontmoet dan valt dat beeld altijd in duigen. :oops:
Venka

Bericht door Venka »

LisaMarie schreef: van Houten is een aardige man, dus hij vond het goed om de meeste afspraken per telefoon te doen. Eerst bloed prikken in de CWZ poli bij mij om de hoek, waardoor de bloedtest resultaten bij van Houten liggen na een week. En dan een telefonische afspraak waardoor mij een rit van 350Km wordt bespaard terwijl er toch niets te vertellen is.
Na mijn operatie wil ik overschakelen op mijn huisarts, pas als de bloedwaardes afwijken wil ik weer naar de endo.

Groetjes,

Lisa
Dus ik mag uit jouw verhaal concluderen dat jij wel in Den Haag bent geweest en daarna met Van Houten hebt afgesproken om het op die manier te doen.Voor mij zal dat ook een uitkomst zijn als het in Enschede niet lukt,wat ik verwacht.Voor mij is het ook zon 3 uur heen reizen en dan ongeveer 20 min. een gesprekje en weer naar huis.Dan ben je ong. 6 uur onderweg voor 20 min. met de dokter. Nee dat gaat niet werken.
Venka

Bericht door Venka »

Net contact gehad met het m.s.t. in Enschede https://www.mst.nl/internegeneeskunde/o ... e_veldman/" target="_blank en na mijn verhaal uitgelegd te hebben heeft de secretaresse mij verteld dat Dr.Groote Veldman inderdaad hormoon begeleiding doet bij transseksuelen.De verwijzing moet door een huisarts geschieden en ook de aanvraag en uitleg moet gericht zijn aan Dr. groote veldman.Ik ben zo happy,gelijk mijn huisarts gebeld,is hij op vakantie tot 28-7 :twisted:

Dat ik moet wachten is niet erg want 25-7 heb ik mijn second opinion en als het goed is heb ik daarna groen licht en krijg ik mijn groen licht papieren.

Dus goed nieuws voor transgenders in het oosten/noorden van het land die de alternatieve route volgen want Enschede is altijd nog beter dan Den Haag.Het geluk wil dat het m.s.t. ook een professionele ontharingskliniek in huis heeft http://laser-centrum.nl/" target="_blank dus als ik daar ook geholpen kan worden heb ik het VUmc helemaal niet meer nodig want geslacht operatie zou ik in Krefeld kunnen doen want de afstand is ongeveer 142 KM vanaf Enschede,dus Amsterdam is verder.Dan moet ik alleen het financiële plaatje rond zien te krijgen.

Dus als het allemaal lukt kan ik op mijn fietsje naar het ziekenhuis i.p.v. uren reizen met de trein.

Ik heb een mail gestuurd naar de ontharingskliniek,dus ben benieuwd hoe het daar gaat en dan met name hoe de vergoedingen lopen.Ik geloof dat de titel van dit draadje niet meer van toepassing is. :D
Anon20180501

Hai Aafke,

Ik weet niet of het bijzonder is dat mijn huisarts mijn recepten online naar de apotheek doorstuurt maar hij doet het wel.
Misschien wel omdat ik een keer heb gezegd dat het zonde van het geld is als ik het recept met de taxi ga ophalen.

Slijmertje :) wel een lieve en dank je :wship: Ben maar blij dat je nog even moet maar mij inhalen zal je nooit lukken want mijn gevoelsleeftijd is ook 18... ;)

Dat het beeld dat je van iemand hebt afwijkt in het echie heb ik ook zo ervaren maar het hoeft niet altijd een tegenvaller te zijn, je kan het treffen dat je het beeld dat je van iemand hebt positief moet bijstellen.
We zouden elkaar iig wel recht in de ogen kunnen kijken geloof ik want qua lengte schelen we dacht ik niet zo veel. Bijten doe ik (bijna) nooit en rauw lust ik niemand. :) Dus wanneer spreken we af? (is een serieuze vraag)

Liefs Daniéla

Terwijl ik dit aan het schrijven was zag ik dat je een reactie had geplaatst en wat voor een. Ik kom daar dadelijk op terug, iig heel fijn om te horen.
Anon20180501

Hai

Inderdaad 'case closed', daar moet op gedronken worden... :)

Het is geweldig fijn om niet voor elk wissewasje het hele land te moeten doorkruisen. Hier in het zuiden zijn er gelukkig ook genoeg alternatieven voor (idd) het VU-monster en haar kinderen.

Ik wordt geopereerd door Susanne Krege van de Alexianer Klinik in Krefeld. Een fijne vrouw en wordt zeer positief beoordeeld door haar ex-patiënten.
Ik zal je op de hoogte houden van mijn ervaringen met/bij haar.

Info over Susanne Krege en haar werkwijze.

Vanuit het P.I.G. kan je zonder een diagnose-herhalings-oefening bij meerdere ziekenhuizen in het buitenland terecht. Met Gent werk de P.I.G. vaak samen en die samenwerking verloopt soepel maar dezelfde ervaring heb ik met Krefeld.

Voor de zorgverzekeraars maakt het voor de hoogte van de vergoeding niet uit in welk buitenlands ziekenhuis je geholpen word, de hoogte is namelijk afhankelijk van de soort basisverzekering die je afgesloten hebt. Aanvullende verzekeringen staan hier helemaal buiten. Ik hoop dat je de Financiën voor elkaar krijgt, Aafke.

Liefs Daniéla
Venka

Re: Ervaringen met het (Endocrinologie )M.S.T. in Enschede

Bericht door Venka »

Nou een ontmoeting zit er voorlopig niet in hoor,veel te eng en geestelijk ben ik daar nog niet klaar voor.Volgens mijn zusje ben ik mensen schuw maar dat vind ik niet hoor.Ik heb alleen jaren lang geen nieuwe mensen ontmoet en door de veranderingen in mijn leven ben ik nu verplicht mensen te gaan opzoeken om mijn maatschappelijke isolement te door breken.Maar het gaat goed en ik ontmoet veel nieuwe mensen,niet voor vriendschappen maar wel beroepsmatig voor mijn outplacement.En dat outplacement is op dit moment al moeilijk genoeg en vraagt enorm veel van mijn energie en dan is er ook nog een transitie en een privé situatie die veel tijd opslokt.Volgens mijn psycholoog is mijn privé situatie uniek in de T wereld maar wat het is blijft privé.Als mijn leven weer rustig is en mijn leven weer gewoon draait zoals het hoort dan spreken we een keer wat af.Ik wil namelijk ook nog een keer naar T-Amersfoort maar ook dat is voor de langere termijn.Mocht het zover zijn,ik drink niet hoor,ik ben geheel onthouder met genotsmiddelen.

25-7 heb ik mijn second opinion en een andere vrouw die haar transitie ook volgt via het p.i.g. heeft op dezelfde datum ook haar second opinion en dat vind ik al eng want stel dat wij elkaar ontmoeten dan heb ik geen idee wat ik moet zeggen :( en sla ik meestal dicht.Nieuwe mensen ontmoeten daar heb ik totaal geen probleem mee maar om tot een gesprek te komen en blijven vind ik lastig omdat ik te lang in een dezelfde situatie heb gezeten van geen nieuwe mensen ontmoeten.

Ik heb een eerste intake bij de ontharingskliniek 22-7 en volgens hen vergoed Menzis ongeveer 10 behandelingen.

Ik moet zeggen,het word nu wel in eens heel serieus allemaal maar ik ben er ook aan toe hoor.Leven als vrouw was voor mij al een enorme overwinning en zelf aan de hormonen gaan was ook een overwinning en nu straks groen licht waar ik 2 jaar op heb gewacht is weer een overwinning.Ik moet zeggen door mijn transitie word ik een steeds sterkere vrouw die straks in de maatschappij haar mannetje kan staan (hmmm is dit niet vreemd).Nee het gaat allemaal goed komen hoor en voor mij persoonlijk is dit een enorme overwinning voor mij als mens en als vrouw.Ik weet niet hoe het met anderen is maar mijn leven als vrouw is totaal anders dan het leven dat ik als man heb gehad,alles wat ooit was in mijn leven is door mijn transitie niet meer en ik sta blanco naar de toekomst.

De site is in het Duits,lol. Ik woon pak en beet ongeveer 1000 meter van de grens maar ik spreek,versta en lees geen woord Duits. :D
Anon20180501

Re: Ervaringen met het (Endocrinologie )M.S.T. in Enschede

Lieve Aafke,

Ik ben blij om te horen dat je deur niet meteen hebt dichtgegooid. Dat je zoveel moeite hebt genomen om uit te leggen, je te excuseren eigenlijk, waarom je er nog niet aan toe bent doet me erg veel plezier. Ik wil je écht een keer ontmoeten.
Excuseren hoeft overigens helemaal nergens voor, ik heb het idee dat je nog nooit zo open bent geweest over jezelf en al wist ik al het een en andere over/van jou, ik heb gevoel dat ik je nu pas echt begin te leren kennen. En ik moet zeggen, het is er alleen maar op vooruit gegaan. ;)

Iedereen, ook ik, praat liever niet over sommige onderwerpen of omstandigheden. Door de opmerking van je psycholoog ben ik echter wel heel erg nieuwsgierig geworden wat dat nu is, dat unieke. Ik zal er verder niet naar vragen maar hoop wel dat je dat ooit zal vertellen. Eventueel alleen aan mij via een PB'tje maar niets moet, dat weet je.

Ondanks alles kom je dus na lang redelijk teruggetrokken geleefd te hebben weer in contact met mensen via je werk. Knap is dat als je meerekent dat het steeds weer andere onbekenden zijn waarmee je in contact komt. Ik denk niet dat het nog lang zal duren voordat je helemaal los durft te gaan in het openbaar. Wel stapje voor stapje maar zo kom je ook vooruit. Het hoeft niet zo te zijn dat je diegene die op dezelfde dag de 2nd opinion-gesprek heeft zal tegenkomen maar als dat wel zo is dan is dat weer een stapje erbij...

Ik zat er ook een beetje aan te denken om elkaar ergens halverwege te ontmoeten. Ik heb er helemaal geen problemen mee anderen thuis te ontvangen of bij hun thuis op visite te gaan maar snap dat sommige liever eerst op neutraal terrein afspreken en kennis maken. Hoe dan ook, ik kijk er erg naar uit om je in levende lijve te zien maar zolang het nodig is berust ik in het feit dat ik geduld moet hebben.
Maar dat je niet drinkt, genotsmiddelen adoreert en geen andere ondeugden aanhangt wist ik al en is toch helemaal geen tekortkoming... :)

Je laatste alinea moet je inlijsten. Een totale wederopstanding. Geweldig hoeveel hervonden/hernieuwde levenslust er vanaf spat. En het is je gegund lieverd...

Toe maar, ook maar meteen de epilatie geregeld. Er zit geen rem meer op je hè, mooi hoor. ;)

10 behandelingen ja maar ik heb ergens gehoord dat de endo nog 10 extra behandelingen kan aanvragen als er getwijfeld wordt dat het met die eerste 10 beurten wel te klaren is.

Lol. Ik had duits in mijn examenpakket en was er best goed in maar spreek ook geen woord duits meer. :) Van Susanne mag alles ook in het engels maar dat doe ik niet, zo leer ik het weer een beetje voor als ik er lig en iets nodig heb of gewoon een babbeltje met anderen wil maken. Haar secretaresse spreekt trouwens alleen maar duits volgens mij, weet het niet helemaal zeker.

Veel liefs Daniéla