De juiste BH

Make-up, kleding, en zo voort
Freetouch

De juiste BH

Bericht door Freetouch »

Het is lastig om de juiste BH te vinden maar dit verhaal geeft geweldige informatie waar je veel aan zult hebben..

http://www.lifeandcookies.nl/2012/09/13 ... en-fabels/
“good enough”
Duckarmy

Re: De juiste BH

Bericht door Duckarmy »

Leuk, maar ik zoek al een tijdje hoe je je bikini maat kan weten? :D
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

http://www.vd.nl/content_page.jsf?page= ... unkemoller

Je kan het ook in de winkel op laten meten
Irene
Joyce

Bericht door Joyce »

Duckarmy schreef:Leuk, maar ik zoek al een tijdje hoe je je bikini maat kan weten? :D
Bij bikini's gaat het, indien een bikini met beugels is met gewone cupmaten A, B, etc
Alleen omdat de stof van een bikini veel elastischer is wordt de cupmaat vaak gecombineerd met confectie maten 36 , 38 , 40 of S, M, L etc
Er zijn maar weinig leveranciers die dit combineren met omvangmaten 75, 80, 85 etc

Bij bandeau bikini's praten ze niet over cupmaten maar alleen over confectiematen, dikwijls ook bij bikini's met schuifcups

Groetjes Joyce
Duckarmy

Bericht door Duckarmy »

In de winkel waar ik af en toe ga is het let maten zoals 36, 38, 40 enzo Maar hoe kan je via je cupmaat of iets anders je bikini maat weten?
Joyce

Bericht door Joyce »

Meet je maat over de borsten
meet je maat net onder de borsten
trek dit van elkaar af
Dit getal staat dan voor de cupmaat 10 cm of kleiner = AA - 10 tot 12,5 cm = A - 15 tot 17,5 cm = B enz
Je weet ook vast je confectiemaat 36, 38 enz
bikinimaat is dan confectiemaat + cupmaat
bv 38B confectiemaat 38 cupmaat B (ca 15 cm)
Het wil niet altijd dat dit de perfecte maat is. Komt o.a. door verschil bij fabrikanten ook die hebben hun toleranties
Triumph heeft, zoals wij het ervaren hebben, over het algemeen een iets ruimere cupmaat dan bv Esprit

bij lingerie kan je "equivalente"maten uitproberen
voorbeeld als je rekenkundige maat bv 80C is kan je ook kijken naar 85B of 75D deze zijn equivalent, maar het kan net wel een beter draagcomfort geven.

Bij bikini's werkt het net zo 38B is equivalent met 40A of 36C
Houdt bij badkleding ook altijd rekening dat de stof wat elastischer is

Let er wel op dat als je gaat passen dat (en dat geldt bij verstelbare rugsluiting) dat de haakjes op de grootste stand staan
Al s de bh nl. ouder wordt kan hij iets ruimer worden en kan hij nog strakker gezet worden.
Duckarmy

Bericht door Duckarmy »

Bedankt! Heb gisteren een bikini gekocht, een 38, het meisje in de winkel heeft me geholpen..
Heb gezegd dat het voor men vriendin was, en ik haar maat vergeten was en dat ik wel haar cupmaat wist.
Ze was wel vriendelijk ze is weggeweest en zei een 36 of 38 heb de grootste genomen.
Heb hem dan ook al eens aan gehad en voelt wel lekker, maar toch de volgende keer een bikini top kopen in 1 stuk en niet zo een 'triangel' waarbij de cups verschuiven.