Mieke schreef:hoi aafke,
dat is toch heel goed nieuws dat je gewoon op je fietsje alles kan doen.
zo zie je maar dat al je inspanningen niet voor niets zijn geweest en het mag je ook wel een keer meezitten hoor.
Daar heb je gelijk in hoor,ik doe mijn transitie bij het p.i.g. en in vergelijking met het VU bieden zij geen totaal pakket aan en dat betekent dat je heel veel moet bellen,regelen en bij het VU heb je dat in mindere mate.Het vinden van een logopediste is een mooi voorbeeld,bij het VU hebben ze vaak wel een lijstje ( of iets in die zin) van hulpverleners in de regio maar bij het p.i.g. niet dus moest ik op zoek,eerst op internet snuffelen om vervolgens er een paar af te bellen en te vragen of ze ervaring hadden met transseksuelen want ik wilde wel een met ervaring.Voor hormoon begeleiding ging ik ervan uit dat ik hetzelfde zou krijgen,ik kon naar Den Haag,maar de afstand Enschede Den Haag is mij te groot en ik ben helemaal niet bekend daar.Dus met Alwin afgesproken om het eerst in Enschede te proberen want hij had een naam gekregen van Dr. Van Houten uit het Haga ziekenhuis dat er in Enschede een endo werkt die ervaring had met T,s maar mijn psych kreeg geen contact met deze endo en dus gingen we ervan uit dat het een nee zou worden en dat ik dan nog kon uitwijken naar Arnhem en Zwolle en ik zag het alweer voor me,weer regelen en regelen maar ik was dus verrast dat de assistente tegen mij zij dat Dr. Groote Veld in het m.s.t. inderdaad T,s begeleiden die niet naar het VU willen/gaan en omdat het m.s.t. een top klinisch ziekenhuis is doen wij ook hormoon begeleiding.Ik kan het nog steeds niet geloven hoor en ik geloof het pas als ik mijn 1e afspraak heb en dat de arts zeg,goed mevrouw B we gaan u begeleiden dan durf ik pas te zeggen dat het goed is.
Mieke schreef:
hier hoef je je toch niet door laten weerhouden, want van de meeste mensen die jij online kent heb toch al een redelijk beeld op kunnen bouwen hoe zij zijn en zij denken en als ik af ga op alle reacties die ik van jou heb gelezen, dan prik jij daar wel doorheen.
doordat je hun in levende lijve ontmoet, zal je waarschijnlijk wel meer een totaalplaatje krijgen, maar de mens van binnen blijft toch hetzelfde.
ook veel forumleden gaan nog door een veranderingsproces of zitten daar al midden in en dan zal het uiterlijke beeld nogal drastisch veranderen in een vrij korte tijd.
ik weet ook zeker dat als je mij nu in het echie zou tegen komen, dan zou je dat zeker dat zeker niet geloven, want ik leef nu nog volledig in de papa-modus.
maar van binnen ben ik toch echt..............
groetjes mieke
Weet je Mieke,bij mij gaat het niet alleen er om om nieuwe mensen te ontmoeten maar ook het beeld dat ik van iemand heb.Ik lees verhalen van jouw en je laat je Mieke noemen dus hoe meer ik lees van iemand hoe meer er een plaatje vormt in mijn hoofd van een mens en in jouw geval een vrouwelijk beeld maar nu lees ik dat je nog volledig in papa-mode leeft en stel dat wij zouden afspreken en ik geef jou een hand en ik stel mij voor,Aafke en jij zegt in eens Jan(of zo iets) dan valt mijn beeld in duigen.Niet dat er wat mis mee is met hoe je nu leeft maar het probleem ligt bij mij want ik heb hele grote moeite met hoe bepaalde mensen zich uiten en voor doen.Ik begeef mij nu wel op glad ijs,dus mocht ik iets verkeerds uit drukken mijn excuses want ik wil mensen niet kwetsen maar voor ieders beeld vorming hoe ik denk en dingen zie moet ik iets zeggen.
Ik was laatst bij mijn psych en er was een T voor mij en bij het weg gaan schrok ik van haar verschijning.Een totale foute jurk met dito pumps aan en een pruik op alsof die in de wasmachine was geweest en zij liep met reuze stappen het gebouw uit en nam met een zware bas stem afscheid en dat is een beeld die ik niet graag zie.Ik ben heel eerlijk maar ik schrik daar van en heb grote moeite om haar als vrouw te accepteren,ik doe het wel maar het kost mij moeite.
Zo zat ik laatst ook in de wachtruimte van het VU en daar was een T aan het bellen maar zij deed zo overdreven zoet als of ik in Barbie film was beland maar zij zat als een vent,kleedde zich als een vrouwelijke vent en haar houding was zo mannelijk maar haar doen zwaar overdreven vrouwelijk en bijna bij meisje meisje af en ze had nog net geen roze strikje in haar haar en ja dat vind ik walgelijk om te zien.
Niet elke T is zo en dat weet ik ook wel,ik zie ook wel eens T,s dat ik denk wauw wat een gave vrouw en wat leuk om haar te zien maar er zijn ook T,s die gewoon er tussen in zitten alleen die ben ik nog weinig tegen gekomen en zie ik vaak T,s in het extreme en die wil ik niet zien,sorry.
Ik weet dit zijn extreme uitingen van T zijn maar in mijn ogen zijn deze dames op zoek naar hun vrouwelijkheid maar schieten door in het extreme en ik heb daar grote moeite mee,ik wil niet in een discussie komen zoals een paar anderen hier wel vaak doen en dit topic moet ook geen spring plank worden voor beledigingen naar anderen toe.
Ik wil mijzelf niet op hemelen hoor maar voor mij is vrouw zijn een natuurlijk iets want ik ben altijd vrouw geweest alleen ontbrak mij het lichaam.Mijn manier van zitten,houding is altijd vrouwelijk geweest en dat heeft mij heel veel problemen opgeleverd in de mannen wereld.Mijn bouw is niet mannelijk maar meer vrouwelijk en de psych van het VU vroeg ook al aan mij bij mijn 1e bezoek of ik wel eens getest ben op inter seksualiteit.Nu ik ook echt als vrouw leef verandert mijn leven niet in eens,ik lees al jaren de viva en flair omdat de panorama( ik noem maar wat) mij niet interesseert.Mijn opleiding is niet mannelijk omdat niet in mij leeft en zo zijn er veel meer voorbeelden maar goed clichés maakt iemand niet een vrouw of man
Als ik het bovenstaande meeneem heb ik dus grote moeite met bepaalde transen en hun voorkomen maar ik wil hen niet beledigen want wie ben ik om daar wat van te zeggen want ook ik ben niet perfect en ik vind mijzelf soms ook veel te mannelijk en daar walg ik van en ik wil dat ook niet graag bij een andere trans zien. Dus dat is voor mij een reden om op dit moment geen fysiek contacten aan te gaan en of mensen te ontmoeten.Ik moet eerst genezen van mijn eigen walging voordat ik überhaupt contacten aan ga in de T wereld.
Nu weet iedereen waarom ik dus de T wereld zoveel mogelijk links laat liggen en ik hoop niet dat ik er mensen mee kwets maar nu is het wel duidelijk dat ik voorlopig geen contacten aan ga.