Ervaringen met het UMCG?

FabianGZ

Re: Ervaringen met het UMCG?

Bericht door FabianGZ »

Hey Martijn,

Mocht jij meteen beginnen of kreeg je het recept mee en kon je dan twee weken later beginnen?
En speelde je ongesteldheid nog mee? Als in, moest je pas ná je dichtsbijzijnde periode beginnen?

Misschien heb je het al geschreven ergens in dit superlange topic, maar ik vraag het toch maar even ;-)

Kan niet wachten tot het zover is... jouw youtube kanaal is weg he?
Ik wil er waarschijnlijk zelf wel één gaan bijhouden, maar ben er nog niet zeker van.
Moet nog maar even zien.

Fab
Martijn

Bericht door Martijn »

FabianGZ schreef:Hey Martijn,

Mocht jij meteen beginnen of kreeg je het recept mee en kon je dan twee weken later beginnen?
En speelde je ongesteldheid nog mee? Als in, moest je pas ná je dichtsbijzijnde periode beginnen?

Misschien heb je het al geschreven ergens in dit superlange topic, maar ik vraag het toch maar even ;-)

Kan niet wachten tot het zover is... jouw youtube kanaal is weg he?
Ik wil er waarschijnlijk zelf wel één gaan bijhouden, maar ben er nog niet zeker van.
Moet nog maar even zien.

Fab
Ik kreeg het recept en moest 2 weken wachten op de uitslag van het bloedonderzoek.
Neehoor ongesteldheid maakt niet uit.

Heb het spul op verborgen staan. Hou het nog bij voor mezelf.
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
tijgertjetzum

Bericht door tijgertjetzum »

Statusupdate: vandaag afspraak bij dr Nijhuis. Hele traject doorgenomen, vragen gesteld, antwoorden gekregen en belangrijke keuzes gemaakt. Geen eicellen invriezen: kosten hiervoor zijn ongeveer 10.000, ze hebben 30 cellen nodig en daar kunnen misschien 2 bevruchtingen uit voort komen, met een hele kleine kans van slagen, no way! Dus geen bio kids van mij (emo momentje al wist ik dit al een hele tijd).
Na het gesprek en de nodige controles: lengte gewicht hart en longen, moest ik bloedprikken. De 26e heb ik belafspraak, als de uitslagen goed zijn krijg ik diezelfde dag mijn eerste shot sustanon ^^
28 augustus voor controle.
Me is happpppyyyyy
FabianGZ

Bericht door FabianGZ »

Hey,

Top, thanks voor de update ;-)
Dat is megaprijzig zeg, het invriezen van cellen.
Nooit geweten dat dat zo ontzettend duur is.

Dus op 26 aug kun je naar de huisarts voor je eerste shot?
Heb je zelf je recept meegekregen vandaag?

Nog minder dan twee weken dus, goed gevoel moet dat geven zeg ;-)

Ik heb zelf een kans dat ik mijn operatie eerder mag laten doen.
Deze week heb ik gesprekken bij de chirurg daarvoor.
Ben benieuwd, zou geweldig mooi zijn als het lukt.

Fab
tijgertjetzum

Schrok ook idd van de prijzen, dat het niet vergoed word wist ik.
Ik heb nu idd recept mee gekregen en normaal duurt het 2 weken voordat je hoord of je mag beginnen maar omdat nijhuis met vakantie gaat werd het eerder dus wel fijn.
26juli dan eerste shot als het goed is en 28 aug controle bij nijhuis.

Over ong 9 maanden krijg ik echo (inwendig :? ) en verder onderzoek voor de operaties. Heb nu al aangegeven dat als het kan ik de combi wil (borst baarmoeder) ivm met mijn werk. Dit doen ze normaal niet omdat het lastig te plannen is maar het is wel een optie.
Daarnaast heb ik ook nog gevraag hoe het zit met de verschillende medicijnen, sustanon en nebido. Ik ga nu eerst starten met sustanon, maar er is altijd de mogelijkheid om over te stappen, al word nebido niet vergoed (e120), maar het feit dat je minder vaak hoeft te prikken en de schommelingen minder zijn is het wel een overweging voor mij...

Heb het recept vanmiddag gelijk bij de apotheek gebracht, wat maar goed was, want de sustanon was niet op voorraad, kan 1 tot 5 werkdagen duren....
Martijn

Bericht door Martijn »

Gefeliciteerd :D
Heel erg benieuwd hoe de testosteron je bevalt.

En denk er om dat als je straks je Sustanon haalt je een eigen bijdrage moet betalen ;) (Of stond dat hier al ergens?)
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
Miazara

Bericht door Miazara »

Heh, tegen mij is al gezegd dat ik sperma kan laten invriezen, heb al meerdere malen aangeven dat niet te willen. Nu ik zie hoe duur het is voor jouw wil ik niet weten hoe duur het mogelijk voor mij zo zijn >.> Blij dat ik dat niet doe. Ik hou het later op een mogelijke adoptie.
Code Sorceress
Jake

Bericht door Jake »

Miazara, ik denk wel dat 't goedkoper is om zaadcelllen in te vriezen dan eicellen, gewoon omdat het nogal een gedoe is om uberhaupt die eicellen te krijgen :P

Tijgertje, Is die inwendige echo trouwens standaard procedure voor de buikoperatie? :? En idd zoals Martijn zei als je straks Sustanon wilt ophalen moet je iets van 21/22 euro betalen.
tijgertjetzum

Van de eigen bijdrage wist ik niet, thx voor de info!
Die inwendige echo is standaard, omdat ze willen weten of ze geen verassingen krijgen (of alles goed zit, geen vleesbomen enzo)
Ik kijk er nu al tegenaan, wist dat t eraan zat te komen en is een onderdeel van het traject waar ik me echt heel zenuwachtig voor maak. Iedereen zegt da t niks voorsteld maar toch. Gelukkig duurt t nog 9 maanden ;)
Gabriël

Bericht door Gabriël »

Bij de website van transman.nl staat dat een inwendige echo niet nodig is en een uitwendige echo in principe voldoende informatie geeft (tenzij je een medische voorgeschiedenis hebt op dit gebied):
Verder wil de arts een echo maken van je buik om te kijken hoe het er van binnen uitziet, voor zover dat zichtbaar is. Hiervoor krijg je gel op je onderbuik gesmeerd, en dan gaat de arts met een scanner over je onderbuik. Op een beeldscherm verschijnt er een (wazig) zwart/ wit-beeld van het binnenste van je onderbuik. Als je wilt, kun je met de arts meekijken. Maar als je dat niet wilt, hoeft het natuurlijk niet.
Tip: De echo gebeurt dus volledig uitwendig. Je kunt al je kleding gewoon aanhouden, maar moet alleen de rits van je broek losmaken.

Let op: Soms gebeurt het dat de arts een inwendig onderzoek wil doen. In principe is zo'n inwendig onderzoek niet nodig! Een echo geeft over het algemeen voldoende informatie voor de arts. Maar het kan gebeuren dat een inwendig onderzoek wél nodig is, bijv. als je een medische geschiedenis hebt in deze richting.
Tip: Vraag de arts dus gerust of het echt niet zonder inwending onderzoek kan. En zo nee, waarom niet.
Ik weet niet hoe het bij het VU is (waar ik dus zit), maar ik hoop dat daar die inwendige echo niet standaard is... Ik ben in het verleden seksueel misbruikt dus ik wil ECHT niks daar naar binnen hebben omdat ik anders herbelevingen krijg.
Ookal is het voor mij nog heel ver weg voordat ik die buikoperatie kan laten doen, als die inwendige echo echt noodzakelijk is dan maak ik me nu alvast hele erge zorgen. :(