Ervaringen met het UMCG?

Jake

Re: Ervaringen met het UMCG?

Bericht door Jake »

Ja dat bedoel ik dus ook. Een echo is wel standaard, maar dat kan toch gewoon uitwendig? Dat scheelt je weer een trauma..
Martijn

Bericht door Martijn »

Bij mijn eerste afspraak bij Nijhuis werd mij verteld dat er inwendig werd gekeken en dat dat niet pijn hoefde te doen :P Als het wel pijn deed was er iets mis ;)
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
FabianGZ

Bericht door FabianGZ »

Hey,

Zojuist bij Dr Milo (Slotervaart - Amsterdam) geweest en daar alleen een simpele normale echo gehad.
Met van die koude gel op je buik enzo.
Heel aardige man en hij zei meteen (zonder dat ik er zelf om vroeg) dat een inwendig onderzoek niet nodig is...
Alleen als je al een buikoperatie of iets heb gehad ooit, maar anders is het niet nodig.

Dus als je het liever niet wilt, geef dat vooral aan, want het lijkt me dat een andere arts dat net zo goed
niet per se nodig heeft.

Fab
Jake

Bericht door Jake »

Martijn schreef:Bij mijn eerste afspraak bij Nijhuis werd mij verteld dat er inwendig werd gekeken en dat dat niet pijn hoefde te doen :P Als het wel pijn deed was er iets mis ;)
Het gaat mij ook niet om de lichamelijk discomfort, maar de psychische :P
Ik ga gewoon de tip volgen van Fabian. En als ze het wel eisen voor de buikoperatie dan ga ik het weigeren en een andere arts opzoeken. Het heeft toch geen haast meer als die wet straks is veranderd.
tijgertjetzum

Bericht door tijgertjetzum »

Ik heb er specifiek naar gevraagd bij nijhuis of het uitwendig of inwendig is. Het antwoord kennen we inmiddels. Dit heeft ermee te maken dat ze zowel de baarmoeder als eierstokken goed willen bekijken ivm evt afwijkingen. Het is voor haar onvoldoende zichtbaar met een uitwendige echo. Ik heb geen voorgeschiedenis op dat gebied dus kan dat in mijn geval geen reden zijn. Wat betreft het verschil met andere ziekenhuizen.. Is een protocol wat door het ziekenhuis zelf word opgesteld op basis van ervaringen / werkbaarheid.

Ik heb nu ook al de zenuwen maar weet wel dat ik hoe dan ook alles kwijt wil op dat gebied. Dus denk dat ik me er maar neerleg met de gedachte dat het voor haar een dagelijkse klus is (dat roep ik ook tegen mijn eigen patiënten). En idd is het meer psychisch dan lichamelijk ongemak :evil:
Jake

Bericht door Jake »

Op den duur zou ik het ook wel kwijt willen. Ik heb ook gehoord dat je een verhoogde kans op kanker hebt door de testo. Maar ik heb voorlopig geen haast, het ligt toch allemaal plat dankzij de testo :D Die buikoperatie kan nog wel even wachten, ik heb er geen last van.
tijgertjetzum

Via via hoor ik net dat nijhuis weg gaat bij het team?! Per 20 september.....
FabianGZ

Bericht door FabianGZ »

Dat is apart...ben benieuwd wat er de reden van is.....? Heb je daar al iets over vernomen? Ben er vandaag net geweest voor mijn recept, maandag 5 augustus belafspraak en morgen ligt mijn T al klaar bij de apotheek.
tijgertjetzum

Ik heb geen idee... Ben benieuwd, heb vrijdag a.s belafspraak, horen of ze er wat over zegt.
Wel super dat je T al binnen is, ik heb een week moeten wachten maar ligt nu ook klaar, hopelijk vrijdag eerste shot
Jasper

Bericht door Jasper »

Dr. Nijhuis heeft mij verteld dat ze tijdelijk bij het genderteam was, als invaller voor Weymar-Schultz. ik hoop dat ze nu iemand voor vast hebben gevonden.
wat de moeite waard is is de moeite waard