Je ben goed op weg en als je zo doorgaat zit 2015 er dik in, Laura.
Liefs Daniéla
Eerste afspraak PIG gehad!
-
Anon20180501
-
intrans
Re: Eerste afspraak PIG gehad!
Je bent zeker goed op weg!LauraB schreef:Ik heb 18 september mijn eerste afspraak bij het PIG. ik hoop dat ik snel groen licht krijg, om met mijn RLE te starten. Ik heb vorig jaar voor mijn beste vrienden, directe familie en een paar collega's waar ik een hele goede band mee heb mijn comming out gehad. ik leef nu voor het grootste deel van de week, al weer bijna een half jaar als vrouw. Al twee weken nu echt 100 % van de tijd en ga voor niets meer terug in mannen presentatie. Ik ben in de tussen liggende tijd voor iedereen uit de kast. Ik heb vepe gesprekken en tests gedaan bij een psycholoog in mijn woonplaats. Ik heb nu zo'n 1.5 maanden HRT (en heb mijn huisarts eerst om een 0 meting gevraagt). Ik heb bijna een maand logopedie en 3 laser ontharingsbehandelingen achter de rug. Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld als nu. Ondanks een paar behoorlijke tegenslagen in mijn transitie. Waar ik goed mee om weet te gaan. Ik zal hier ook duidelijk in zijn tegen Alwin. Ik hoop zo snel mogelijk mijn naams en geslachtswijziging en operatie te hebben. 2015 lijkt mij een mooi streven om dan helemaal klaar te zijn.
Ik ben hier ook duidelijk over geweest tegen Alwin en heb aangegeven dat HRT heel belangrijk voor mij is.
Hij wilde er niet te veel over kwijt maar hij was positief!
Ik neem gewoon iets lekkers mee volgende keer en probeer hem over te halen, haha!
-
Janice
Hallo,
Ik heb over een aantal weken mijn eerste gesprek bij het P.IG en een aantal dingen zijn mij nog niet duidelijk. Ik dacht dat je bij het P.I.G na 5 gesprekken (waarvan 1 intake)
je second opinion kreeg, als deze positief is word je doorverwezen naar een Endo. En vanaf dan of na 3 maanden later gaat pas je RL fase in ? Het is toch niet zo dat je gelijk je
RL in gaat en daarna pas aan de hormonen begint ?
Ik heb over een aantal weken mijn eerste gesprek bij het P.IG en een aantal dingen zijn mij nog niet duidelijk. Ik dacht dat je bij het P.I.G na 5 gesprekken (waarvan 1 intake)
je second opinion kreeg, als deze positief is word je doorverwezen naar een Endo. En vanaf dan of na 3 maanden later gaat pas je RL fase in ? Het is toch niet zo dat je gelijk je
-
LauraB
Het PIG (en de VU) volgen de Standards Of Care. Als je mag beginnen met hormonen heb je drie maanden de tijd om met je RLE te starten. Dat srten doe jij dus. Als je al in je gewenste geslacht leeft of meteen de dag dat je de goedkeuring krijg in je gewenste geslacht gaat leven is het dus gelijk. Je moet dit een jaar tot anders half jaar volhouden. Start jij niet of onvoldoende snel / intensief dan zul je daar op aan gesproken worden, lukt het je niet dan zal je behandeling stoppen (oranje licht) omdat je er dan nog niet aan toe bent.
De goedkeuring voor het krijgen van het recept krijg je als je door je eigen gender psycholoog de diagnose genderdysforie krijgt EN deze door een tweede psycholoog/psychiater is bevestigd. Vanaf dat moment heb jij er de controle over hoe snel alles gaat lopen. (en natuurlijk wachtlijsten voor afspraken te boeken met een endo enz)
De goedkeuring voor het krijgen van het recept krijg je als je door je eigen gender psycholoog de diagnose genderdysforie krijgt EN deze door een tweede psycholoog/psychiater is bevestigd. Vanaf dat moment heb jij er de controle over hoe snel alles gaat lopen. (en natuurlijk wachtlijsten voor afspraken te boeken met een endo enz)
-
Venka
Nee met 5 gesprekken ben je er niet, ik zelf heb nu iets van 20 gesprekken gehad. Het p.i.g. hanteert gemiddeld elke 2week een gesprek voor 3 maand. Althans dat is mij verteld door Alwin. Bij jouw 1e gesprek zal jouw psych jouw alles uitleggen hoe zij werken en dan kun je ook vragen wat je wilt.Janice schreef:Hallo,
-
LauraB
Nou ik heb mijn eerste gesprek met Alwin er op zitten (was maandag). Ik heb er op mijn blog een stukje over geschreven. Ik vond het echt een hele andere ervaring dan bij het VU. Minder chaotisch en in het gesprek was ik geheel op mijn gemak. Ik denk niet dat dit enkel komt omdat ik nu zelf zoveel verder in mijn transitie zit. Ook komt het niet omdat Annemarie zo'n slechte psychologe is. Alwin heeft iets speciaals.
We hebben eigenlijk zo weinig of mijn GD gevoelens gehad, eerlijk gezegd denk ik in zijn geheel niet. Dat was ook helemaal niet erg, ik had niet het gevoel dat ik Alwin moest overtuigen van mijn GD. Ik had meer het gevoel dat ik een vrouw was zonder GD, die in grote lijnen over haar leven vertelde. De volgende keer zal wel anders zijn, dan zal Alwin vast vragen over de details gaan stellen.
Ik denk inderdaad niet dat we na circa 5 gesprekken buiten staan met een ondertekent stuk papier. Er is meer tijd nodig en dat is goed, al heeft het wel mijn voorkeur om het papiertje liever vandaag dan morgen in huis te hebben.
We hebben eigenlijk zo weinig of mijn GD gevoelens gehad, eerlijk gezegd denk ik in zijn geheel niet. Dat was ook helemaal niet erg, ik had niet het gevoel dat ik Alwin moest overtuigen van mijn GD. Ik had meer het gevoel dat ik een vrouw was zonder GD, die in grote lijnen over haar leven vertelde. De volgende keer zal wel anders zijn, dan zal Alwin vast vragen over de details gaan stellen.
Ik denk inderdaad niet dat we na circa 5 gesprekken buiten staan met een ondertekent stuk papier. Er is meer tijd nodig en dat is goed, al heeft het wel mijn voorkeur om het papiertje liever vandaag dan morgen in huis te hebben.
-
Paul
Ik heb nu ook zo rond de 20 gesprekken gehad bij P.I.G. maar ik denk wel dat het een beetje afhankelijk is van je achtergrond.
Heb je naast genderdysforie geen andere problemen, dan zou het zo maar sneller kunnen gaan dan als je een heel rugzak vol oud zeer hebt. De 1e afspraken zijn standaard; daarna volgen er meer in overleg.
Heb je naast genderdysforie geen andere problemen, dan zou het zo maar sneller kunnen gaan dan als je een heel rugzak vol oud zeer hebt. De 1e afspraken zijn standaard; daarna volgen er meer in overleg.