manwijf

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
D4V1F

manwijf

Bericht door D4V1F »

Hallo!

Ik denk dat iedere transgender dit wel eens meemaakt. Er word over straat: EY MANWIJF! gezegd. Ik heb der zelf geen last meer van omdat ik er redelijk als een jongen uitzie. Hoe dealen jullie met zulke scheld woorden die je tegen je hoofd krijgt geslingerd?
Prayers go up and blessings come down
Miazara

Re: manwijf

Bericht door Miazara »

moet eerlijk zeggen dat ik dat scheldwoord nooit tegen me heb gehad.. in feite is nooit tegen me gescholden omtrend trans zijnde bij me o.O
Code Sorceress
Veronica

Bericht door Veronica »

Ik ook niet, maar ik moet eerlijk zeggen, als iemand dat tegen mij zegt zou dat kwetsend zijn maar liever recht in mijn gezicht zeggen, dan stiekem achter de rug.

En verder gewoon negeren, hun zeggen dat omdat ze heel graag een rectie uitlokken om straks als een smoes te gebruiken dat jij begonnen bent, als je ze negeert denken ze 9 v/d 10 keer "laat maar".
Afbeelding
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Als tiener werd ik al uitgescholden als mietje, wijf, homo, en nog veel ergere dingen...
oh ik hoor zo vaak... chick with a dick
Maar als ik dan hun aankijk, dan schiet ik vaak in de lach en zeg dan, nee, jij ziet er mooi uit... ik zou als ik van jou was nooit in de spiegel kijken... en loop ik door.
Dan hoor ik wel eens wat stotterend geroep, Hou je bek K.T wijf of zo... ach... hebben ze tenminste in de gaten dat ik vrouw ben....

Als ze zouden roepen hey manwijf.... dan kan ik alleen maar zeggen 50% goed,... :lol:

als je blond bent roepen ze dom blondje, ben je te dik Obesitasje, als je een bril draagt ben je een schele....en ga zo maar door.
't is hoe zeer jij het je aantrekt.
“good enough”
LauraB

Bericht door LauraB »

Ik heb vier dingen geleerd die werken bij uitschelden / pesten e.d.

- vaak maakt je houding en uitstraling veel uit
- negeren tenzij het structureel (dezelfde persoon) is
- een zo onverwachte mogelijke reactie geven
- van je afbijten en laten zien dat er niet met je te sollen is (niet van toepassing bij voorbijgangers op straat)
Fay

Bericht door Fay »

Nog geen negatieve reacties gehad, behalve een marokkaan, met ze 2 op een scooter die zijn tong naar me uitstak , ik gewoon doorfietste, hij even vol in de rem ging en ik dacht,daar zal je hem hebben,maar uiteindelijk toch doorreed

Tot nog toe weinig aan de hand, men boeit het gewoon niet blijkbaar en in enkele gevallen vraag ik me af of mensen het wel is opgevallen (sigaretten halen pompstation, zelfde behandeling,zelfde reactie als voorheen als man, eej, hoe ist nou?

Fay
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Ik ben 5o en volgens sommige (die gelukkig niet meer mee mogen doen) kan je dan niet passabel zijn, en zeker niet als je ook nog getrouwd bent geweest en 'zelf' eigen kindjes hebt verwekt. Nu ben ik afgelopen Maandag tussen het feesten door even gaan eten bij een klein restaurantje. Ik ben net klaar vragen 2 mannen of 'die' stoelen vrij zijn. Dat waren ze en we raakten aan de praat over van alles en nog wat. Zegt na een tijdje die ene "dat is een travestiet" Vervolgens vraag ik hem hoe hij dat weet het zou namelijk ook een transseksueel kunnen zijn vertelde ik hem. nee hoor, dat is een verkleedde man, ik heb daar goed zicht op, ik heb me nog nooit vergist. Ik zeg O... en wat ben ik dan. Hij; Hoezo? Ik zeg, ik ben een ts, Echt niet, zegt hij. En hij geloofde het serieus niet, ook zijn vriend had helemaal niets doorgehad. Dat ze niet aan het huichelen waren was heel duidelijk want daar prik ik dan wel doorheen.

Maar ik ben dus nooit nageroepen of wat dan ook en kan dus ook niet uit eigen ervaring spreken maar met de hierboven genoemde opties ben ik het eens, vooral leren het te negeren als het passanten betreft, dat komt namelijk het vaakst voor. Preventief inderdaad op je gedrag en houding letten en zo nonchalant mogelijk 'flaneren'.
Als het te dicht bij je komt zou ik die persoon en de opmerking in het belachelijke proberen te trekken maar daar moet je er goed op voorbereid zijn en sterk in je schoenen staan om zo iemand te kunnen overbluffen. Maar dat moesten we toch al is ook al eens gezegd.

Liefs Daniéla
Merel77

Bericht door Merel77 »

Daniéla schreef:Ik ben 5o en volgens sommige (die gelukkig niet meer mee mogen doen) kan je dan niet passabel zijn, en zeker niet als je ook nog getrouwd bent geweest en 'zelf' eigen kindjes hebt verwekt. Nu ben ik afgelopen Maandag tussen het feesten door even gaan eten bij een klein restaurantje. Ik ben net klaar vragen 2 mannen of 'die' stoelen vrij zijn. Dat waren ze en we raakten aan de praat over van alles en nog wat. Zegt na een tijdje die ene "dat is een travestiet" Vervolgens vraag ik hem hoe hij dat weet het zou namelijk ook een transseksueel kunnen zijn vertelde ik hem. nee hoor, dat is een verkleedde man, ik heb daar goed zicht op, ik heb me nog nooit vergist. Ik zeg O... en wat ben ik dan. Hij; Hoezo? Ik zeg, ik ben een ts, Echt niet, zegt hij. En hij geloofde het serieus niet, ook zijn vriend had helemaal niets doorgehad. Dat ze niet aan het huichelen waren was heel duidelijk want daar prik ik dan wel doorheen.
Hahahaha, wat een mafkaas :D

Maar echt. Als het me zou gebeuren dan zou ik me daar totaal geen raad mee weten. Ik word al zenuwachtig als ik naar de vu moet omdat ik me daar betrapt voel.
Anne1957

Bericht door Anne1957 »

Nooit geen last van gehad. Gelukkig maar...
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Ik weet niet of ik jouw kwalificatie van hem als een compliment voor mezelf moet oppakken, Merel.
Maar het is een vaststaand gegeven dat iemand met échte voorkennis meer ziet dan een leek, dat wel. ;)

Eng? ...op een roze feestje? :)