Nieuwe chat! Zie dit topic.

Ubuntu...

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Ubuntu...

Bericht door Hedwich »

Zomaar een vraagje:

Ik draai Ubuntu 11.10 en kan geen flash-filpmjes zoals van uitzendinggemist kijken (zwart gat). Youtube lukt wel. Ik heb als webbrowser Chromium en Firefox. Ik heb Adobe Flash Plugin 10 geinstalleerd. :ugeek:

Iemand ervaring mee?
Merle
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 apr 2012, 15:07
Gender: Trans MtF

Re: Ubuntu...

Bericht door Merle »

Zelf gebruik ik Fedora 16, maar Ubuntu 11.10 zal vast niet zo heel veel verschillen. Voor de oplossing in ieder geval niet. Ik denk namelijk dat je gewoon Flash moet updaten naar versie 11. ;)
Met veel liefs,
Merle
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Ubuntu...

Bericht door Hedwich »

Fedora? Dat is toch die van de "depency hell"?

'k zal es naar updates kijken, maar ik ben weinig hoopvol; deze flash-toepassingen hebben nooit gewerkt sinds enige Ubuntu-updates incl. complete software-update. maar ja... met alleen klagen kom ik er niet.

2b continued...
Merle
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 apr 2012, 15:07
Gender: Trans MtF

Re: Ubuntu...

Bericht door Merle »

Hedwich schreef:Fedora? Dat is toch die van de "depency hell"?
Oh, hihi... Geen idee, eigenlijk. Zal wel ver voor mijn tijd zijn, dan. Maar ik ga binnenkort waarschijnlijk wel weer terug naar Ubuntu, hoor. Ik ben gewoon helemaal klaar met techniek en zo; de komende vijf jaar wil ik dan eigenlijk alleen nog op een update-knopje hoeven drukken, en dan moet mijn laptopje gewoon werken vind ik. Niet dat hij het nu niet doet hoor, maar ik ben gewoon zelfs helemaal klaar met jaarlijkse upgrades. ;)
Met veel liefs,
Merle
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Ubuntu...

Bericht door Hedwich »

net vet geupdated. Flash heeft inderdaad versie 11. Bij mij heet dat: Flash 10: versie 11 :| tja... 't zwart en 't blijft zwart...
marlies
Gast

Re: Ubuntu...

Bericht door marlies »

Linux en Flash blijft een .. lastige combinatie idd. Heb je al eens Chrome geprobeerd (dus niet chromium, maar even de .dpkg downloaden van Google zelf)? Geloof dat daar ook voor Linux gewoon een flash binary ingebakken zit die los staat van de rest van 't OS en dus minder snel ftuk kan gaan.
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Ubuntu...

Bericht door Jessy »

Uitzendinggemist en veel andere televisiesites gebruiken ook meer dan enkel Flash Video. Werken met plugins om te achterhalen van welk land je kijkt (en blokkeren voor veel programma's het buitenland), en nog wel meer extra's. Precieze hoe en wat weet ik ook niet echt, misschien eens Googlen? Je bent wellicht niet de eerste.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
TheGirl
Berichten: 726
Lid geworden op: 27 mar 2012, 22:54
Gender: Trans MtF

Re: Ubuntu...

Bericht door TheGirl »

Dan je met Ubuntu dus niet op RTLgemist kijken? want dat gebruikt Microsoft Silverlight.
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Ubuntu...

Bericht door Judiana »

Hoi Hedwich,

voor uitzending gemist is het helaas jammeldebammel dat werkt niet door Silverlight....

verder kan ik alleen maar zeggen dat (X)Ubuntu gaaf is ( ben al 12 jaar Ubuntu gebruiker...)

ik zal eens kijken of er een alternatief is voor Silverlight
<EDIT>

zoek op Moonlight in je softwarecentrum.... ik zal het ook even proberen...
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Ubuntu...

Bericht door Judiana »