vraagje

Nieuwsberichten
Venka

Re: vraagje

Bericht door Venka »

Zoek maar eens op incredibar of CouponDropDown en er zijn veel meer mensen die daar last van hebben.Het is vaak verstopt in freeware maar dat heb ik niet op mijn pc staan. Incredibar staat gewoon tussen je programma,s en ik kon het gewoon verwijderen en tot nu toe geen last meer.Het vreemde was,ik had er alleen last van op dit forum en niet op andere fora en of websites.
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Hai Aafke,

jouw oplossing ga ik opslaan voor het geval dat.
Ik had er ook alleen op het forum last van.

Liefs Daniéla
KarenTS

Bericht door KarenTS »

even reagerend eerdere posts, de Iphone rocks idd! maar Itunes is echt n ontzettend klote programma! Wat je gelukkig ook niet nodig hebt om muziek en/of films op de Iphone/Ipad te zetten
Miazara

Bericht door Miazara »

wow dit topic is nogal ontploft.

Een paar kleine feitjes, sommige browser addons komen met die soort reclame erbij. Vaak bij toolbars, ik raad aan om ze nooit te instaleren. Let altijd goed op bij installaties van programma's, sommige vragen tijdens de installatie nog of ze iets mogen instaleren, klik nooit zomaar op ja, in tegendeel zelfs, klik liever op nee of continue of wat er ook staat. Als je iets niet vertrouwd google het dan.

Programma's om naast je virus scanner te hebben zijn Spybot Search and Destroy, die pakt metname malware, spyware, trojans waar de meeste virus scanners niet op letten. En maakt je systeem ook een stuk veiliger door immunizatie.Daarnaast is CCleaner ook een vrije programma om je browsers clean te houden en je windows registery schoon te houden. Dit laatste verkomt ook onder andere trage computers omdat er soms gigantisch veel troep daar in kan zitten. Deze 2 run ik vrij standaard bij mensen waar nodig.

Een paar andere kleine feitjes:
- Linux is in preciepe virus vrij, virus voor linux maken is @%#$ moeilijk en te hardware/specifieke software gericht. Er zijn vrijwel geen virusses bekent voor linux.
- Zelfde geld ook voor een Mac omdat zowel linux als mac gebaseerd en gebouwed zijn op de UNIX systeem. Wat dit dus veroorzaakt. In het ergste geval zal er wel een virus zitten in een bestand maar niks uitvoeren omdat het hele systeem vreemd is. Deze kan eventueel wel weer overgedragen worden aan windows pc's maar 2 voorwaardes only; 1 het bestand moet overgeplaatst worden naar windows en 2 zal moeten worden uitgevoerd of poging daartoe als het geen executable of lees bestand is.
- De beste virus scanners zijn zelf ook niks anders dan keiharde virusses, dit veroorzaakt ook tevens dat je geen 2 virus scanners tegelijk kan instaleren.
- Dat een firewall alles kan tegenhouden is 1 grote fabeltje.
- zipbestanden zijn niet veilig als daar in een bestand met het virus zit, simpel weg zip bestand openen om te kijken wat er in zit kan je al je kop kosten.

Hoop dat dit wat helpt.
Code Sorceress
Anon20180501

Bedankt Miazara, ik snap totaal niet wat er allemaal staat maar sla hem net als de post
van Aafke op mocht ik jullie info en tips in de toekomst nodig hebben.

Liefs Daniéla
Veronica

Bericht door Veronica »

@KarenTS, iTunes heb je ook in principe daarvoor nodig, tenzij je 3rd party programma's bedoelt.

Een goede tip is ook om een macfilter in je router in te schakelen (heeft niks met Apple te maken) maar dat is meer tegen mensen die in je buur graag van die wifi wachtwoord kraak programma's gebruiken.

Maar de beste manier om virussen te voorkomen is door gewoon zelf in de gaten houden wat er met je PC gebeurt, de meeste virussen krijg je op je computer door eigen schuld.
Afbeelding
Anon20180501

Hai Veronica,

Klopt, ik ben zelf schuldig door mijn domheid op dit gebied. ;)

Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor maar is het werkelijk mogelijk om
je PC of wat dan ook ten alle tijde tegen virussen te beschermen?

Liefs Daniéla
Venka

Bericht door Venka »

Veronica schreef: Maar de beste manier om virussen te voorkomen is door gewoon zelf in de gaten houden wat er met je PC gebeurt, de meeste virussen krijg je op je computer door eigen schuld.
Dat klopt ook,als ik weer eens een nieuwe virus scanner test dan ga ik naar de meest vunzige p*rno sites en klik echt op alles waar je maar op kan klikken :o houd die alle rommel tegen dan is die goed gekeurd en goed genoeg voor mij :roll:
Veronica

Bericht door Veronica »

Aafke, je zal je verbazen maar P sites zijn vaak veiliger dan zo'n nu.nl of telegraaf.
Trouwens, het is weer raak bij de telegraaf site, hun reclames leveren malware.
Afbeelding
Venka

Bericht door Venka »

Veronica schreef:Aafke, je zal je verbazen maar P sites zijn vaak veiliger dan zo'n nu.nl of telegraaf.
Trouwens, het is weer raak bij de telegraaf site, hun reclames leveren malware.
Er is wel verschil tussen de ene en de andere site hoor.Sites die voor de winst gaan die zijn vaak clean,moet ook wel want anders jagen ze klanten weg.Waar ik heen ga die zijn er niet voor de winst maar voor de viezigheid en daar zwermt het van de Trojaans paarden en andere ellende want daar gaan al die vieze mannetjes heen.Dus komt een nieuwe scanner goed uit de testen dan ga ik het zelf ook nog ff testen.Paar jaar geleden had ik de mcaffee scanner compleet met alles er op en er aan en die zorgde er keurig voor dat bepaalde sites geblokkeerd werden.Sommige P filmpjes moetje eerst wat downloaden voordat je wat zou kunnen zien en ik verwacht dat een scanner mij waarschuwt voor een domme fout van de gebruiker door kwaadaardige bestanden binnen te halen.Ook surf ik vaak naar bepaalde up-load sites waar scripts worden geüpload (bv voor games,firefox,IRC) en dan kies ik daar willekeurig scripts om te downloaden want veel scripts zijn kwaad aardig en niet bedoeld voor bepaalde software en mijn scanner moet mij daar op attenderen.

waarom ik dat op deze manier doe is omdat een aantal jaren geleden een scanner een worm heeft door gelaten die op mijn pc een achterdeur had open gezet zonder dat ik het wist en er kwamen zoveel ongenodigde gasten binnen en vervolgens gebeuren er dingen op de pc die je jezelf niet meer in de hand hebt.Wat ik ook probeerde maar de virus was niet te verwijderen en zat diep in het hart van de computer en met professionele hulp is die met moeite opgespoord en verwijderd.Tegenwoordig heb ik standaard een nieuwe schone windows klaar liggen mochten er zich problemen voor doen dan gooi ik er een andere OS er op en dan is het probleem weg.Ik ben namelijk niet de enige die gebruikt maakt van mijn pc en als ik er niet ben wil ik wel controle hebben over mijn pc en dat het ook veilig gebeurt.