Wachtlijst VUMC
-
Veronica
Re: Wachtlijst VUMC
Ik zat eigenlijk zo te denken, ik heb alle gesprekken al ingepland gekregen, wat gaat er dan tijdens dat laatste gesprek op , in mijn geval 9 januari gebeuren? (wat gebeurt er dan meestal/wat kan ik verwachten dat er gebeurt)
-
LauraB
Mijn intake kon al meteen twee dagen na mijn aanmelding, heb hem zelf de week er op laten inplannen omdat het anders te kort dag was om vrij te regelen. Verwijzing en machtigingen heeft het VU geregeld op de dag dat ik mijn intake had.
Heb dus nergens druk achter hoeven zetten. Mijn diagnostiek zal waarschijnlijk februari starten. Maar afhankelijk van wat mijn verzekering zegt, zal ik het VU waarschijnlijk afmelden. Met als reden dat ik mijn behandeling al elders krijg, en ik daar veel blijer van word. Dan is er voor andere weer een plekje vrij.
Heb dus nergens druk achter hoeven zetten. Mijn diagnostiek zal waarschijnlijk februari starten. Maar afhankelijk van wat mijn verzekering zegt, zal ik het VU waarschijnlijk afmelden. Met als reden dat ik mijn behandeling al elders krijg, en ik daar veel blijer van word. Dan is er voor andere weer een plekje vrij.
-
LauraB
Het groene, oranje of rode licht? Of te wel start HRT en RLE of meer gesprekken of doorverwijzing naar GGZ.Veronica schreef:Ik zat eigenlijk zo te denken, ik heb alle gesprekken al ingepland gekregen, wat gaat er dan tijdens dat laatste gesprek op , in mijn geval 9 januari gebeuren? (wat gebeurt er dan meestal/wat kan ik verwachten dat er gebeurt)
-
Veronica
Ik werd juist door de GGZ psycholoog doorgestuurd naar het VUMC.LauraB schreef:Het groene, oranje of rode licht? Of te wel start HRT en RLE of meer gesprekken of doorverwijzing naar GGZ.Veronica schreef:Ik zat eigenlijk zo te denken, ik heb alle gesprekken al ingepland gekregen, wat gaat er dan tijdens dat laatste gesprek op , in mijn geval 9 januari gebeuren? (wat gebeurt er dan meestal/wat kan ik verwachten dat er gebeurt)
Dan maar hopen dat ik groen licht krijg, ik ben helaas het type "eerst zien, dan geloven" dus vandaar, en ik heb het niet zozeer in mijn hand, en daar hou ik niet van.
VUMC is toch wel diegene die beslist, en ik heb eerlijk gezegd geen trek in extra diagnostische gesprekken na die 9 januari.
Komt met de tijd wel, de eerste stap is gemaakt, nieuwe weg, nieuwe obstakels en de volgende halte is op 9 januari.
-
Paul
@Diederique; ik was afgelopen vrijdag op gesprek bij Vu, en de psychologe (mw Schepers) vertelde me dat de wachtlijsten verkort zijn tot 8 maanden. Dus info uit de eerste hand 
-
Claire
Late we hopen dat dat klopt.Paul schreef:@Diederique; ik was afgelopen vrijdag op gesprek bij Vu, en de psychologe (mw Schepers) vertelde me dat de wachtlijsten verkort zijn tot 8 maanden. Dus info uit de eerste hand
Ik januari aangemeld, 16 april intake.
Ik had mailtje gestuurd en kreeg meteen antwoord dat december/januari wordt voor mij.
Wachten word ik wel depressief van
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.
-
Nathan90
Ja ik ben bang dat de 8 maanden niet geheel naar waarheid zijn. De 'ge-update' lijst met wachttijden van juli heeft ook geeft ook geen vooruitgang aan vergeleken met de lijst 3 maanden eerder.
Mijn vriend gaat dinsdag voor zijn (hopelijk) laatste gesprek, als ik het niet vergeet te vragen (en als hij het niet vergeet) kan hij eventueel ook even polsen. Kijken wat zijn psych zegt.
Mijn vriend gaat dinsdag voor zijn (hopelijk) laatste gesprek, als ik het niet vergeet te vragen (en als hij het niet vergeet) kan hij eventueel ook even polsen. Kijken wat zijn psych zegt.
-
NaomiClareNL
Tijdens je laatste gesprek zal je psych zeggen dat het het laatste gesprek is van de diagnostische fase en je voor gaat dragen voor een beslissing over hormonen. Je krijgt dan ook de opdracht om aansluitend bloed te laten prikken. Laatste donderdag van de maand is normaal gesproken de vergaderdag en dan worden de beslissingen genomen door het hele team.Veronica schreef:Ik werd juist door de GGZ psycholoog doorgestuurd naar het VUMC.LauraB schreef:Het groene, oranje of rode licht? Of te wel start HRT en RLE of meer gesprekken of doorverwijzing naar GGZ.Veronica schreef:Ik zat eigenlijk zo te denken, ik heb alle gesprekken al ingepland gekregen, wat gaat er dan tijdens dat laatste gesprek op , in mijn geval 9 januari gebeuren? (wat gebeurt er dan meestal/wat kan ik verwachten dat er gebeurt)![]()
Dan maar hopen dat ik groen licht krijg, ik ben helaas het type "eerst zien, dan geloven" dus vandaar, en ik heb het niet zozeer in mijn hand, en daar hou ik niet van.
VUMC is toch wel diegene die beslist, en ik heb eerlijk gezegd geen trek in extra diagnostische gesprekken na die 9 januari.
Komt met de tijd wel, de eerste stap is gemaakt, nieuwe weg, nieuwe obstakels en de volgende halte is op 9 januari.
Normaal gesproken ben je een hamerstuk. De volgende dag, soms duurt het twee werkdagen, belt Jos iedereen met het besluit en dan mag je een afspraak met de endo maken, die is meestal een maand later. In dat gesprek krijg je te horen of je bloedwaardes goed zijn, krijg je een recept mee die je aansluitend beneden kunt "verzilveren" en dat is het.
Voor je het weet sta je weer buiten en dan, onderweg naar huis realiseer je je dat het echt begint (ik was zo onder de indruk van alles dat ik toen pas ging lezen in de bijsluiter om te zien wat ik nu precies had meegekregen...). Die hormonen via VUmc dan.
Die dag is ook gelijk volgens VUmc de start van je Real Life Fase. Iets waar je je overigens niet al te veel van moet aan trekken.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
-
Veronica
Dus als ik 9 januari het gesprek heb zou de beslissing dan de laatste donderdag van januari genomen worden.
Maar die afsprak met endo, kan dat ook via vumc of moet je zelf er 1 zoeken?
Maar goed na die gesprek krijg je, je hormonen als alles goed is, dat is sneller dan gedacht maar wat gebeurt er verder dan? Moet je dan nog wel voor gesprekken nar het vumc als je met de RLE gestart bent?
Ik hoop trouwens dat ik het kan regelen dat ik later die hormonen ook in eigen apotheek kan halen, anders is dat een hel gedoe om steeds naar A'dam te reizen.
Ik zie het wel, als ik dit zo hoor zou ik voor mijn 23ste verjaardag (eind maart) al aan de hormonen kunnen beginnen, zou wel leuk zijn
Maar die afsprak met endo, kan dat ook via vumc of moet je zelf er 1 zoeken?
Maar goed na die gesprek krijg je, je hormonen als alles goed is, dat is sneller dan gedacht maar wat gebeurt er verder dan? Moet je dan nog wel voor gesprekken nar het vumc als je met de RLE gestart bent?
Ik hoop trouwens dat ik het kan regelen dat ik later die hormonen ook in eigen apotheek kan halen, anders is dat een hel gedoe om steeds naar A'dam te reizen.
Ik zie het wel, als ik dit zo hoor zou ik voor mijn 23ste verjaardag (eind maart) al aan de hormonen kunnen beginnen, zou wel leuk zijn
-
Holden
Je gaat naar een endo van VU (ook bij dezelfde receptie). Nadat je met de hormonen bent begonnen dan ga je elke 3 maanden terug (eerste jaar iig) voor bloedmetingen en een update geven hoe het je bevalt (ook bij de psych).
Je krijgt een (herhaal) recept mee en je kan gewoon bij je apotheek de hormonen halen. Als je recept 'op' is zeg maar dan kan je gewoon een mailtje sturen naar Jos en die regelt dan een nieuw recept voor je (moet je waarschijnlijk wel een paar keer mailen omdat ie 't weleens wilt vergeten).
Ik heb 10-10 weer een afspraak dus ik ga vragen hoe het dan zit nadat je toestemming hebt gekregen voor de operaties. Ik zie het namelijk niet zitten om elke keer weer naar VU te moeten gaan voor een update en de herhaalrecept. Ga kijken of ik (na die brieven met toestemming dus) via m'n huisarts ofzo kan regelen. Wil zsm weg bij VU nadat ik het groene licht heb ontvangen.
Je krijgt een (herhaal) recept mee en je kan gewoon bij je apotheek de hormonen halen. Als je recept 'op' is zeg maar dan kan je gewoon een mailtje sturen naar Jos en die regelt dan een nieuw recept voor je (moet je waarschijnlijk wel een paar keer mailen omdat ie 't weleens wilt vergeten).
Ik heb 10-10 weer een afspraak dus ik ga vragen hoe het dan zit nadat je toestemming hebt gekregen voor de operaties. Ik zie het namelijk niet zitten om elke keer weer naar VU te moeten gaan voor een update en de herhaalrecept. Ga kijken of ik (na die brieven met toestemming dus) via m'n huisarts ofzo kan regelen. Wil zsm weg bij VU nadat ik het groene licht heb ontvangen.